Toon posts:

Hoe laat ik een hardeschijf in GB zien i.p.v TB

Pagina: 1
Acties:

• Tourniquet123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2021
Goedendag,

Misschien een simpele vraag maar ik krijg het niet opgezocht via google, hoe krijg ik mijn nieuwe 2 TB hardeschijf in windows te zien als GB inplaats van TB ?

Ik zie nu staan 1.76TB staan en zou het graag precies willen zien in GB.

Ik heb windows 7 x64.

Alvast bedankt als iemand mij het antwoord wilt geven.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dir

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Tourniquet123
Wat bedoel je ?

Ik heb echt overal gezocht maar kon er niets over vinden, volgens mij is er een programmatje voor soort system utilitie maar weet niet meer welke.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 16:18
Klik op de schijf en klik vervolgens op eigenschappen. Dan krijg je het zelfs in bytes te zien.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:22
Ik denk dat de TS het in Windows Verkenner standaard in GB wil zien in plaats van in TB.
Zelf vind ik zo snel niet iets wat dat beschrijft.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-09-2022
Voor XP bestaat er FolderSize http://foldersize.sourceforge.net/ waar je dit ook kan instellen voor schijven e.d., Geen idee of het ook op Windows 7 werkt.

Edit: nee dus, alleen voor Windows 2000 en XP.

Edit 2: Blijkbaar heeft iemand anders het voor Windows 7 gemaakt: http://www.windows7downlo...folder-size/vvaysqkr.html

[Voor 50% gewijzigd door crack_en_hack op 16-07-2011 16:07]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

jopie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:55:
Ik denk dat de TS het in Windows Verkenner standaard in GB wil zien in plaats van in TB.
Zelf vind ik zo snel niet iets wat dat beschrijft.
Het is standaardgedrag dat Windows verkenner er voor zorgt dat als er een datahoeveelheid getoond wordt, dat dit met niet meer dan 3 getallen gebeurd.
Een vraag terug naar de TS van mij is: waarom wil je het per se in GB weten? De afwijking van het getal wat weergeven wordt is hooguit 0,05%, en ondanks dat 0,05% van een TB aardig wat is, is het niet een hoeveelheid die je zal missen op een TB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tourniquet123
dankjewel voor de moeite, zoiezo een handig programmatje crack_en_hack.

dcm360, het maakt opzich ook niet heel veel uit maar het oogt voor mij overzichtelijker, is meer iets persoonlijks, vind het gewoon fijn om te zien, thats all :)

Bijvoorbeeld 1800GB inplaats van 1.8TB.

Net zoiets als je zou zien dat 856GB dan 0.85TB is zeg maar, het is maar of je je eraan stoort of niet.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 09:20

_Thanatos_

Ja, en kaal

Windows toont TiB ipv TB, dus vermenigvuldigen met 1024 en je hebt GiB's weer. Het is gewoon afhankelijk van de filemanager (Explorer in jouw geval) wat er getoond wordt. Sommige filemanagers kun je tot op de tanden configureren, en in Explorer kun je bijna niets. Deal with it :)

日本!🎌

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee