Toon posts:

[Android] Fullscreen ondanks permissies niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik heb een applicatie op een Archos Arnova 10 die momenteel Android 2.2.1 draait. Dit tablet heeft geen hardware knoppen en dus een statusbalk met een home-, back- en menuknop. Nu ben ik hiervoor een fullscreen applicatie aan het schrijven. Dit gaat nu erg goed. (Tegen mijn ervaringen met Eclipse van een jaar geleden toen ik mijn haren bijna uittrok van de problemen. Maar dat terzijde)

De applicatie moet echter volledig fullscreen kunnen draaien oa omdat ik heel veel informatie op het scherm kwijt wil. Een applicatie die op het apparaat geinstalleerd is (een gallery) geeft plaatjes weer fullscreen zonder statusbalk; het is dus mogelijk. Dit programma is wel voorgeinstalleerd.
Ik wist niet echt wat er nodig was om er een fullscreen app van te maken, en na wat zoeken zeggen eigenlijk alle bronnen die ik kan vinden 1 van 2 dingen;

Ofwel
  • Voeg <uses-permission android:name="archos.permission.FULLSCREEN.FULL" /> toe aan AndroidManifest.xml
  • Voeg android:theme="@android:style/Theme.NoTitleBar.Fullscreen" toe aan de bewuste activity.
Of
  • Voeg <uses-permission android:name="archos.permission.FULLSCREEN.FULL" /> toe aan AndroidManifest.xml
  • Voeg de volgende code toe aan/Verander de code van de onCreate van de Activity:
    Java:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11

public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);

// Verberg titel
        requestWindowFeature(Window.FEATURE_NO_TITLE); 

// Verberg statusbalk (MAAR WERKT NIET)
        getWindow().setFlags(WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN, WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN);

setContentView(R.layout.main); 
    }
Maar dit verbergt beide alleen de titelbalk maar de statusbalk verdwijnt niet. Er zijn nog wat variaties op bovenstaande code; NO_STATUS_BAR_FLAG, maar die werkt voor geen enkele android versie 1.5 tot 3.1. Een andere variatie is de volgorde van de regels in optie 2. Belangrijker is dat geen van deze opties het gewenste effect sorteerde.

Is er een stukje code dat nog benodigd is, zoals:
  • dat Android misschien vereist dat je zelf een alternatief menu registreerd?
    (niet het geval voor zover ik heb gevonden)
  • Root access?
    (kan geregeld worden, het is al een custom rom met een app "superuser" er op)
Dan zag ik als andere optie nog dat mensen apk bestanden uit elkaar halen en weer opnieuw in elkaar zetten met de eerder genoemde permissie er in voor ditzelfde resultaat. Maar als dit al mogelijk is; ik zie veel apk bestanden in het geheugen, maar niet de gallerij :(

Wat kan ik nog meer proberen om mijn applicatie fullscreen te krijgen??

Anoniem: 96523

Het enige wat ik er even snel over kan vinden is eigenlijk hetzelfde als wat je zelf al hebt geprobeerd.

Op XDA is er topic over (Archos Gen8, maakt heeft hetzelfde probleem), en in post #8 staat een oplossing zonder het in en uit elkaar trekken van de apk.

Helaas kan ik het niet testen, omdat ik geen Archos tablet heb.

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Anoniem: 96523 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:25:
Het enige wat ik er even snel over kan vinden is eigenlijk hetzelfde als wat je zelf al hebt geprobeerd.

Op XDA is er topic over (Archos Gen8, maakt heeft hetzelfde probleem), en in post #8 staat een oplossing zonder het in en uit elkaar trekken van de apk.

Helaas kan ik het niet testen, omdat ik geen Archos tablet heb.
Wat ze daar doen is eigenlijk de permissie die ik ook gebruik toevoegen aan een bestaande app. Ik schrijf de mijne zelf, dus hoef die methodes niet te gebruiken want ik heb de broncode al en ik genereer daar een apk mee.

Eigenlijk wil ik graag weten wat die andere app anders doet. Miss als ik de debugger aan de tablet hang dat ik een hint voorbij zie komen.... Ga ik morgen proberen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Geen idee of het op jouw situatie ook van toepassing is, maar ik lees her en der dat je ook je layout moet aanpassen, en wel naar:
XML:
1
2
3
<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
           android:layout_width="fill_parent"
           android:layout_height="fill_parent" >

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:04:
Geen idee of het op jouw situatie ook van toepassing is, maar ik lees her en der dat je ook je layout moet aanpassen, en wel naar:
XML:
1
2
3
<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
           android:layout_width="fill_parent"
           android:layout_height="fill_parent" >
Die had ik niet gezien, maar dat is wel reeds de instelling van de (ook relative) layout. Dus dat is het ook niet...

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik heb de permissies van mijn voorbeeldapplicatie bekeken, via de application manager van Android. De PhotoBrowser applicatie heeft de permissie "Change to Fullscreen" onder de categorie "System tools". Deze permissie komt bij mij niet naar voren in de lijst van permissies. Ik kan niet vinden wat de juiste naam hiervoor moet zijn.

De volgende permissies heb ik zelf toegevoegd. Het moge duidelijk zijn dat ik 4 van de 6 permissies zelf heb verzonnen om deze uit te proberen.
<uses-permission android:name="android.permission.STATUS_BAR"></uses-permission>
<uses-permission android:name="android.permission.CHANGE_TO_FULLSCREEN"></uses-permission>
<uses-permission android:name="android.permission.FULLSCREEN"></uses-permission>
<uses-permission android:name="android.permission.FULLSCREEN.FULL"></uses-permission>
<uses-permission android:name="archos.permission.FULLSCREEN"></uses-permission>
<uses-permission android:name="archos.permission.FULLSCREEN.FULL"></uses-permission>

Is er een manier dat ik die applicatie die bij het systeem zat ergens kan weg halen en uit kan lezen om te zien wat de juiste tekst is?

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden! De permissie heb ik uit de bestaande applicaties kunnen halen toen ik eenmaal toegang had tot de map /system/apps (lang klikken op de .apk en kiezen voor decompress. Het bestand wordt uitgepakt als ware het een zip bestand)

Toevoegen van deze permissie gaf me fullscreen toegang:
<uses-permission android:name="rockchip.permission.FULL_SCREEN"></uses-permission>

[Voor 16% gewijzigd door RwD op 07-07-2011 12:07]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Handig dat zo'n fullscreen-setting niet "universeel" is. 8)7

Overigens, als je zo gek wordt (werd?) van Eclipse dan moet je misschien eens naar de IDE van Jetbrains kijken. Kostte na installatie 5 minuten om in te stellen en hij werkt zonder plugins met Android, mits je natuurlijk de SDK hebt geïnstalleerd. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Het wordt mooier... Ik heb ook een Arnova 8, dus een product in een vergelijkbare serie, en daar werkt deze permissie niet voor. Deze is (nog) niet geroot, dus ik kan de bewuste applicaties nog niet uitpakken om dezelfde methode wederom uit te proberen...

Suggesties?

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Inmiddels de applicatie er uit weten te vissen, maar deze bevat geen permissies die wijzen op fullscreen. De code die mee uitgepakt word is zo goed als onleesbaar, dus nu zit ik een beetje vast...

De laatste dingen die ik heb geprobeerd zijn alle permissies die deze app had wel gebruiken; geen resultaat. En daarna heb ik door de leesbare code heen gelopen, maar kon er geen chocolade van maken. Veel sleutelwoorden die geschikt lijken (fullscreen en hide statusbar. Maar geen van die regels is echt bruikbaar....

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Het lijkt op hetzelfde probleem als wat ik had.

Ik was vergeten om
XML:
1
<uses-sdk android:minSdkVersion="8" />

op te nemen in mijn manifest.
Vraag me niet waarom het werkte maar het werkte

Link naar topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Als dat gerelateerd is aan het probleem, dan moet ik hier eerst andere firmware op plaatsen. Dit is Android 2.1 update1. Oftewel sdk 7, die had ik al ingesteld als minimale sdk, andere, lagere, getallen hebben geen effect.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee