Ik heb een applicatie op een Archos Arnova 10 die momenteel Android 2.2.1 draait. Dit tablet heeft geen hardware knoppen en dus een statusbalk met een home-, back- en menuknop. Nu ben ik hiervoor een fullscreen applicatie aan het schrijven. Dit gaat nu erg goed. (Tegen mijn ervaringen met Eclipse van een jaar geleden toen ik mijn haren bijna uittrok van de problemen. Maar dat terzijde)
De applicatie moet echter volledig fullscreen kunnen draaien oa omdat ik heel veel informatie op het scherm kwijt wil. Een applicatie die op het apparaat geinstalleerd is (een gallery) geeft plaatjes weer fullscreen zonder statusbalk; het is dus mogelijk. Dit programma is wel voorgeinstalleerd.
Ik wist niet echt wat er nodig was om er een fullscreen app van te maken, en na wat zoeken zeggen eigenlijk alle bronnen die ik kan vinden 1 van 2 dingen;
Ofwel
Is er een stukje code dat nog benodigd is, zoals:
Wat kan ik nog meer proberen om mijn applicatie fullscreen te krijgen??
De applicatie moet echter volledig fullscreen kunnen draaien oa omdat ik heel veel informatie op het scherm kwijt wil. Een applicatie die op het apparaat geinstalleerd is (een gallery) geeft plaatjes weer fullscreen zonder statusbalk; het is dus mogelijk. Dit programma is wel voorgeinstalleerd.
Ik wist niet echt wat er nodig was om er een fullscreen app van te maken, en na wat zoeken zeggen eigenlijk alle bronnen die ik kan vinden 1 van 2 dingen;
Ofwel
- Voeg <uses-permission android:name="archos.permission.FULLSCREEN.FULL" /> toe aan AndroidManifest.xml
- Voeg android:theme="@android:style/Theme.NoTitleBar.Fullscreen" toe aan de bewuste activity.
- Voeg <uses-permission android:name="archos.permission.FULLSCREEN.FULL" /> toe aan AndroidManifest.xml
- Voeg de volgende code toe aan/Verander de code van de onCreate van de Activity:
Java:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); // Verberg titel requestWindowFeature(Window.FEATURE_NO_TITLE); // Verberg statusbalk (MAAR WERKT NIET) getWindow().setFlags(WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN, WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN); setContentView(R.layout.main); }
Is er een stukje code dat nog benodigd is, zoals:
- dat Android misschien vereist dat je zelf een alternatief menu registreerd?
(niet het geval voor zover ik heb gevonden) - Root access?
(kan geregeld worden, het is al een custom rom met een app "superuser" er op)

Wat kan ik nog meer proberen om mijn applicatie fullscreen te krijgen??