• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05 16:47
Net een nieuwe PC in elkaar gefabriekt met als videokaart een Sapphire Radeon HD6950.
Nu wil ik graag het geluid van mijn pc over HDMI naar mijn versterker sturen.

Windows 7 snapt er alleen helemaal niks van:
Hij herkent mijn Denon versterker als 3e beeldscherm waar ik verder niks mee kan.
De HDMI poort staat bij playback devices op not plugged in, kan verder niks in de opties pielen.

Dacht ik eindelijk is dat dit soort BS problemen over waren sinds W7 krijg je dit weer..

Anyways iemand suggesties?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Stuur je wel de juiste resolutie over naar je receiver? probeer bijv eerst alleen 720p. Kijk ook even naar de refreshrate.

Overigens mbt geluid, enkel je ATi/AMD geluidskaart selecteren via Config panel is voldoende. Draai overigens wel even de 'speaker wizard' zodat ook de juiste speakersetup wordt meegegeven.

Heb je aanvullende info over je receiver/TV ed? deze informatie is vereist om een idee te kunnen schetsen :)

[Voor 12% gewijzigd door rlkz op 06-07-2011 19:45]

I browse with Vivaldi

• Bremg
Wat bedoel je met config panel?

Rechtermuisknop op dat audio icoontje rechtsonderin op je desktop -->playback devices werkt niet..
HDMI blijft op no input staan..

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Config panel = Configuratie scherm, sorry :P

Of wanneer je een UK versie draait van Windows 7; Control Panel\Hardware and Sound
Enkel de juiste geluidskaart hierin selecteren en even speakersetup draaien zou voldoende moeten zijn.

I browse with Vivaldi

• Bremg
Probleem is dus dat die op no input blijft staan :s

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-06 12:18
Alle ATI drivers geïnstalleerd en de (Realtek) AUDIO over HDMI drivers geinstalleerd?
Normaal gesproken moet ie al werken met je ATI drivers, maar dan kan hij soms problemen hebben (heb ik ook gehad met mijn HD4650 en audiostreams)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Bremg
Alle drivers geinstalleerd, geen idee wat het probleem is :S

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Bremg schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:42:
Alle drivers geinstalleerd, geen idee wat het probleem is :S
Kan mij uit een ver verleden nog herinneren dat je bij de Realtek onder digital output iets moest wijzigen.

In Windows was dat bij cofiguratie scherm/ realtek audio.

ben nu niet thuis, maar zal vanmiddag even kijken hoe dat ook alweer was. Heb zelf een ATI 6850 en ook een Realtek. Ik kom er in ieder geval op terug

EDIT:

Heb even gekeken. Volgens mij kan je bij configuratiescherm/Realtek HD Audio config, je output op HDMI zetten.

[Voor 29% gewijzigd door 210667 op 09-07-2011 15:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bremg
Nog steeds niet gelukt, realtek drivers zijn ruk daar staan niet eens HDMI opties in.
Belagelijk overigens dat de realtek site me een programma probeert aan te smeren om drivers te downloaden.

Anyway ik heb versie 2.62

Overigens werkt het het geluid wel als ik de versterker ook op de tv aansluit alleen kan ik dan slechts de tv als monitor gebruiken en krijg ik weer error als ik extends displays kies.

NOOIT MEER EEN ATI

EDIT: Gezocht op Ati hdmi not plugged in, lees dat heel veel mensen dit probeem hebben, gek dat er op tweakers nog niemand over heeft gepost. Het ligt dus 100% aan ATI en de oplossing is een eigen driver maken..

Echt wtf! Mocht het me lukken dan post ik wel wat linkjes..

[Voor 24% gewijzigd door Bremg op 17-07-2011 13:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zeker belachelijk. ;)

Heb je al contact opgenomen met de fabrikant zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 08:32

Vidra

Vragen?

Welke Denon receiver heb je?

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 5 5800X3D - ASUS X570 C8H - 32GB - PowerColor Red Devil RX 7900XTX OC Limited Edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bremg
Nee geen contact opgenomen met de fabrikant, las op een ander forum dat die de schuld ook bij de drivers leggen. Dat waren posts van meer dan een jaar terug dus ik verwacht niet dat AMD dit gaat oplossen..

Het gaat om een Denon AVR 1611 en ATI Radeon 6950.

Edit: Het zelf ''aanpassen'' van de driver is gelukt, heb nu tv+monitor+receiver werken. Hier de link.
Als ik mijn desktop niet ''extend'' naar de TV dan gaat het geluid weer op no input. Probleem dus nog niet geheel verholpen

[Voor 41% gewijzigd door Bremg op 17-07-2011 17:04]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee