• Smitmartijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03-2017
Ik ga een laptop aanschaffen en wil deze thuis ook gaan gebruiken als main pc. De laptop zal een instap model Mac Book Pro worden waar qua video aansluitingen alleen Thuderbolt aanwezig is (Gelijk aan displayport, geloof ik)

Nou heb ik hier thuis nog 2 hele mooie Hp monitoren staan welke ik het liefst allebei op de Mac aan wil sluiten. Ik heb wat op internet gezocht en kwam uiteindelijk uit bij de Matrox DualHead 2Go.

Mjn vraag is nu: is het mogelijk om hiermee 3 verschillende schermen te krijgen? Dus:
- MBP - main screen
- Hp - extend display
- Hp - extend display

En dan zo dat op allebei de Hp schermen een ander beeld weergegeven kan worden.

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en iemand hier misschien een antwoord op weet. Alvast bedankt voor de moeite.

• verhoeven
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06-2018
Smitmartijn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:02:
Ik ga een laptop aanschaffen en wil deze thuis ook gaan gebruiken als main pc. De laptop zal een instap model Mac Book Pro worden waar qua video aansluitingen alleen Thuderbolt aanwezig is (Gelijk aan displayport, geloof ik)

Nou heb ik hier thuis nog 2 hele mooie Hp monitoren staan welke ik het liefst allebei op de Mac aan wil sluiten. Ik heb wat op internet gezocht en kwam uiteindelijk uit bij de Matrox DualHead 2Go.

Mjn vraag is nu: is het mogelijk om hiermee 3 verschillende schermen te krijgen? Dus:
- MBP - main screen
- Hp - extend display
- Hp - extend display

En dan zo dat op allebei de Hp schermen een ander beeld weergegeven kan worden.

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en iemand hier misschien een antwoord op weet. Alvast bedankt voor de moeite.
Het is misschien wat laat en wellicht heb je je antwoord al. Ik hoop dat je inmiddels je MBP hebt, het zijn geweldige machines. Zelf ben ik nu aan het denken over deze oplossing en wellicht kan je me helpen met je ervaringen als je het zo hebt aangeschaft. Zo niet dan komt hier wat ik erover denk :P.

Volgens de site van Matrox kan je met de DualHead2go je mac beeldscherm plus twee beeldschermen aansturen (zie plaatje van de site).

Wil je een scherm meer dan hebben ze ook de tripple head. Ik zou alleen niet weten wat de performance van deze kastjes zijn. Ik doe veel met fotobewerking en speel veel 1080p HD films af. Ik wil dus ook een full HD aansturen naast een extra beeldscherm (dus ik heb mijn MBP 17 +24 inch monitor, daarnaast wil ik nog een full HD tv aansturen voor de films). Als dit niet kan omdat de performance van dit kastje niet denderend is valt dit af en moet ik opzoek naar een andere oplossing.

Ik hoop dat je hierdoor geholpen bent en/of andere mensen hier wat aan hebben/mij kunnen adviseren.

Even een edit. Ik kwam dit tegen op youtube. Een review van een mac gebruiker die voor mij behoorlijk duidelijk was!

[Voor 4% gewijzigd door verhoeven op 18-08-2011 13:42. Reden: Toevoegen video]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee