• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 19:43
Hello!

Ik heb een raar probleem. Op diverse sites gezocht, ook dit forum doorzocht.. maar ik kom er niet uit..
als ik mijn computer opstart heb ik het volgende:

Doe mijn PC aan -> Na een aantal tellen, reboot de pc -> 2 tellen gebeurd er niets -> PC start uit zichzelf weer opnieuw op.. en doet het dan gewoon prima..

Dus bij iedere boot heb ik eerst een reboot.. Zelfs als ik vanuit windows op opnieuw opstarten druk, krijg ik de: boot->reboot->boot..

Komt dit bekend voor? Het is sinds een aantal weken nu..

Specs:

- i5 op 2.8 GHz
- ga p55 usb3 gigabyte moederbord
- Nvidia Gefore 460

Ik hoop dat jullie me wijzer kunnen maken!

• Korot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2021
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? Ik gok op iets met je moederbord, heb je de nieuwste bios versie?

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 19:34
Ik heb dit ook met mijn systeem, als ik een cold-boot doe. Mijn systeem hangt aan een geschakelde stekkerdoos, die 's nachts uit gaat. Als ik dan 's ochtends mijn pc opstart gaat alles aan, lichtjes, fans noem maar op. Dan een seconde of twee laater alles uit en weer alles aan om te booten.

Ik noem het geen probleem.

There is no place like 127.0.0.1

• Queros
Hij zit bij mij wel in een stekkerdoos..maar die gaat nooit uit..
Maar als mijn systeem na een half uur draaiend, gereboot wordt..doet ie het alsnog.. dan is het toch geen cold-boot meer? En mijn bios is geupdate en heb de troubleshooter doorgenomen, maar ik kom niets tegen wat er nou echt kan zijn..

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Heb je dit altijd al gehad met deze hardware of is het van de één op andere dag gebeurt?

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 15:18
Ik heb dit ook, echter met 2 compleet verschillende pc's en alleen als ik de pc's overclock.

Zag het niet echt als een probleem aangezien mijn overclocks stabiel zijn, en de pc's verder geen rare kuren vertonen.

Ik heb geen tijdschakelaar o.i.d. op mijn stekkerblok.

• Queros
Ik heb dit niet sinds het begin gehad eigenlijk.. Het is naar mijn mening van het een op het andere moment gebeurd.. BIOS update heeft niet geholpen, reinstall windows 7 64-bit ook niet..

Misschien mijn kast open maken en de stofzuiger erin? Of zeg ik nu iets raars:p

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Als er veel stof in je kast, koelblok etc zit, dan zeg niets raars :)

Alles er weghalen, kan best helpen.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:28

InFamous

excommunicado

Batterij van je bios toevallig niet leeg? Waardoor de intstellingen vergeten worden.

Formerly known as Ragdoll

• Queros
Hm, maar dat zorgt niet voor reboots toch?

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 15:18
Ik heb mijn huidige pc nu een jaar

en die daarvoor 2 jaar gehad, en deze draait 3 jaar later ook nog als een zonnetje.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het geen nadelige effecten op je pc heeft.

Heb je toevallig een Asus moederboard? Ik had het idee dat het iets met de overclock profielen te maken had.

*Edit*

Een reinstall van je windows zal niks uithalen, dit probleem doet zich bij het booten voor, zelfs nog voor dat hij in POST zit.

---

Btw heb jij ook dat in de eerste paar tellen dat hij start dat je monitor ook niet aangaat, pas nadat hij vanzelf is herstart?

[Voor 30% gewijzigd door Guiding op 07-07-2011 12:23]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:22
Aan het overclocken geweest? Dit wil namelijk nog weleens voorkomen bij overclocks.

• Suigetsu
  • Laatst online: 24-04 16:31
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Asus P8P67 Pro-M.
Dit was ook zonder overclock en een bios update had geen effect.

Op advies van een ander forum heb ik toen de pc losgekoppeld, de batterij verwijderd, en bepaald jumpertje verplaatst wat er voor moet zorgen dat het moederbord zich reset en enkele minuten op de power button zitten rammen.

Vervolgens heeft dit probleem zich nooit meer voorgedaan. Jumper wel even terug zetten uiteraard.

• Queros
Nee mijn pc is niet overclocked. Wel heb ik in combinatie met dit boot probleem nog wat anders. Namelijk BlueScreens na intensief gebruik (battlefield2) Als ik dit een aantal minuten speel krijg ik een bluescreen waarbij na het opstarten het volgende staat: Foutcode 0x0000124

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA8004CDD028
BCP3: 00000000B6000000
BCP4: 0000000000200001
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\070711-27003-01.dmp
C:\Users\Jacob\AppData\Local\Temp\WER-43337-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

• InFamous
  • Laatst online: 07:28

InFamous

excommunicado

Queros schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:17:
Hm, maar dat zorgt niet voor reboots toch?
Niet direct, maar heb het met mijn striker 2 extreme gehad. Deze start op ging uit en bootte opnieuwe en dan deed de pc het weer goed. Niet alleen bij cold-boot maar ook restart. Misschien proberen waard.

Formerly known as Ragdoll

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
zou leuk zijn als je die minidump ook even kan posten. Staat het geheugen wat je gebruikt in de qvl list van je mobo? En heb je er al is een nachtje memtest overheen laten lopen? Misschien is je mobo niet helemaal blij met het geheugen en moet resetten om andere instellingen te proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queros
Wat heb ik gedaan:

- CR2032 batterij vervangen
- Alle fans leeggezogen van stof
- Videokaart verwijderd en schoongemaakt

En ben nu al een half uur aan het gamen zonder error.. Zoals het nu lijkt, lijkt het opgelost?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat die dingen invloed hebben op je BSOD maar goed...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queros
Nja, blijkbaar wel..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als het resultaat naar wens is dan is het natuurlijk prima :) hoop alleen niet voor je dat ze nog terug komen, dat wilde ik er eigenlijk mee zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queros
Nee dat begrijp ik:p en dat hoop ik ook niet..
Maar er zat nog redelijk wat stof op mijn videokaart en voeding..+ default settings bios na vervangen van het batterijtje.. én Nvidia driver geupdate..

Misschien alles bij elkar een goede combi geweest..mocht het terugkomen dan post ik het hier als eerste uiteraard!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queros
Hm, nou videokaartprobleem is weg, maar dat rebooten is er nog steeds!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee