Toon posts:

Seagate ST94019A of alternatief?

Pagina: 1
Acties:
Beste Mensen,

Kan iemand mij vertellen hoe ik dezelfde HDD vind voor een laptop, of alternatief.
Momenteel zit er een: Seagate ST94019A hardeschijf in.
Deze is niet meer leverbaar!

Kan iemand mij vertellen welk type/model er wel in past die bestelbaar is?

Mvg J.Bouw

[Voor 5% gewijzigd door 308972 op 06-07-2011 16:48]

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:33

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Jouw huidige harddisk is een 2,5 inch pata harddisk die rondjes draait met 4200rpm http://www.seagate.com/ww...f5ee0a0aRCRD&locale=en-US

In de pricewatch kun je dat dan invullen en zien welke nu nog beschikbaar zijn:
http://tweakers.net/price...zmhB7vLQ4b205ND1mqSWOrtV4

De kick van Electric!

Oke die passen allemaal, die in de pricewatch staan?

De huidige schijf wil niet meer formatteren, en windows start ook niet meer op.
Als ik hem via een windows reboot wil formatteren zegt hij: De :C schijf is beschadigd.

Is het nu zeker dat hij defect is? en niet verkeerd is aangesloten of geinstalleerd?

Mvg J.Bouw

Anoniem: 15758

Om te zien of je huidige hardeschijf niet meer te redden valt kun je de SMART gegevens hier posten middels een screenshot, zodat wij kunnen zien hoe de schijf er aan toe is.

Dit kun je doen door HDTune te downloaden, de Health tab aan te klikken en je schijf te selecteren. Dan een screenshot maken terwijl alle gegevens zichtbaar zijn (venster groot genoeg maken dus). Ik vraag me echter wel af hoe je in Windows kan komen als je C: corrupt is? Of bedoel je dat je de mogelijk defecte schijf op een ander computersysteem hebt gekoppeld?

Te zien aan je usericon gebruik je nog steeds Windows XP; het kan nuttig zijn om een zero-write uit te voeren met Windows 7 of een van de vele utilities zoals Ultimate Boot CD of een Ubuntu Linux livecd. Dit zal waarschijnlijk je probleem verhelpen; alhoewel onduidelijk is of je hardeschijf nog jaren meekan of gewoon een paar bad sectors heeft die Windows XP met een format niet kan oplossen.

PS. wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee