Seagate ST94019A of alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

Topicstarter
Beste Mensen,

Kan iemand mij vertellen hoe ik dezelfde HDD vind voor een laptop, of alternatief.
Momenteel zit er een: Seagate ST94019A hardeschijf in.
Deze is niet meer leverbaar!

Kan iemand mij vertellen welk type/model er wel in past die bestelbaar is?

Mvg J.Bouw

[ Voor 5% gewijzigd door 308972 op 06-07-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 00:58

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Jouw huidige harddisk is een 2,5 inch pata harddisk die rondjes draait met 4200rpm http://www.seagate.com/ww...f5ee0a0aRCRD&locale=en-US

In de pricewatch kun je dat dan invullen en zien welke nu nog beschikbaar zijn:
http://tweakers.net/price...zmhB7vLQ4b205ND1mqSWOrtV4

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

308972

Topicstarter
Oke die passen allemaal, die in de pricewatch staan?

De huidige schijf wil niet meer formatteren, en windows start ook niet meer op.
Als ik hem via een windows reboot wil formatteren zegt hij: De :C schijf is beschadigd.

Is het nu zeker dat hij defect is? en niet verkeerd is aangesloten of geinstalleerd?

Mvg J.Bouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Om te zien of je huidige hardeschijf niet meer te redden valt kun je de SMART gegevens hier posten middels een screenshot, zodat wij kunnen zien hoe de schijf er aan toe is.

Dit kun je doen door HDTune te downloaden, de Health tab aan te klikken en je schijf te selecteren. Dan een screenshot maken terwijl alle gegevens zichtbaar zijn (venster groot genoeg maken dus). Ik vraag me echter wel af hoe je in Windows kan komen als je C: corrupt is? Of bedoel je dat je de mogelijk defecte schijf op een ander computersysteem hebt gekoppeld?

Te zien aan je usericon gebruik je nog steeds Windows XP; het kan nuttig zijn om een zero-write uit te voeren met Windows 7 of een van de vele utilities zoals Ultimate Boot CD of een Ubuntu Linux livecd. Dit zal waarschijnlijk je probleem verhelpen; alhoewel onduidelijk is of je hardeschijf nog jaren meekan of gewoon een paar bad sectors heeft die Windows XP met een format niet kan oplossen.

PS. wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. :)