MSI 6167.... goed bord?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik moet een dezer dagen een paar Athlon systeempjes maken voor wat kennissen. Ze willen gewoon een goed systeem voor Office en Internet en wat rekenprogramma's.

Nou kan ik redelijk goedkoop aan een (deel van een) partij MSI 6167's komen. Namelijk voor iets onder de 200 per stuk. Nou vraag ik me af of ik er goed aan doe om die dingen in die mobo's te zetten.

Het zijn immers toch de eerste Athlon-borden en andere borden zullen toch verder uit ontwikkeld zijn (K7pro, KX133 etc.). Maar die zijn wel 150 piek duurder. Maar overklokken etc. doen die mensen toch niet....

Korte vraag: doen? of gewoon een duurder bord erin zetten? die 200 piek kan je weer 128 MB RAM erbij zetten bijvoorbeeld.

Verwijderd

Lucas, kijk eens bij www.slota.com
Wat ik weet is dat de meeste computerwinkels vanwege de stabiliteit een 6167 athlon systeem bouw(d)en een geen k7 / fic o.i.d.

Althans, het nieuwe athlon bord van MSI (ben typenummer even kwijt) heeft ook zeer goede recencies gekregen.

Verwijderd

Gewoon doen.

Ik draai ook op een MSI6167, en dat is echt superstabiel! Jammer dat je nie aan je FSB kan ziten, maarj, there's always goldfinger...

• Mark_V
Als ik jullie goed begrijp is het dus een vrij basic-bord, maar super-stabiel. Volgens mij is dit dan het ideale bord voor mij....

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

en als je iets meer wilt (b.v. 6 pci, wat meer snelheid, wat meer uitgekristaliseerd) dan neem je de msi 6195 (k7 pro). is ongeveer evenduur, het is de opvolger van de 6167. uitstekend bord. mijn server (win2k) draait erop... rete stabiel.

lang leve msi.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Ik heb ook twee MSI borden (en een K7M, en een EpoX met KX133).
Inderdaad, MSI6167 = weinig opties maar wel gewoon goed en stabiel.
Alleen kun je niet zelf IRQ's toekennen in de bios, is soms wat lastig als je hem helemaal vol PCI-kaarten hebt die toevallig wat moeilijk doen met PnP. Ik moest behoorlijk kaartjes omwisselen voordat het allemaal werkte.
Maar zal voor de gemiddelde gebruiker geen probleem zijn.

Kopen dus voor dat bedrag, daar heb je een goede koop aan.

• Mark_V
Ik kan ook redelijk goedkoop aan Epox dingen komen (deze zijn 300). Voordelen: tweakbaarder bord. Nadelen: vet instabiel.....toch?

Verwijderd

die epox is zeker niet instabiel. Maar de MSI 6167 is stabieler
Pagina: 1