Mensen,
Ik loop de laatste tijd bij verschillende PC's tegen het volgende probleem aan.
Van het een op het andere moment (ik ben me in ieder geval niet bewust van een wijziging)
werken mijn netwerk shares onder windows 7 niet meer.
dwz Ik heb een NAS met een aantal shares. die kan ik niet meer benaderen met Windows
(ook shares op andere PC's trouwens.)
Als ik probeer een share te openen krijg ik een 0x80004005 error (error browsing the network)
Ik heb al een aantal avonden mbv. Google internet afgestruind naar een oplossing.
Ik heb helaas nog steeds niet het voor mij werkende antwoord gevonden
Zoals: firewall aan of uitzetten, homegroup instellingen enz.
Het enige wat helpt is de dvd van windows er in en een "update" uitvoeren. dit lijkt me niet echt de manier..
even wat achtergrond info
Machine1
iMac 27" (intel i7) met Windows 7 onder BootCamp
Machine2
Mac Book Pro met Windows 7 onder Parallels Desktop6
Ik weet het je hebt mac dus waarom nog Windows... tja mijn designer client van mijn werk draait alleen maar op Windows..
Heeft iemand dit ook wel eens gehad en belangrijker wat kan ik er aan doen?
BVD.
Ik loop de laatste tijd bij verschillende PC's tegen het volgende probleem aan.
Van het een op het andere moment (ik ben me in ieder geval niet bewust van een wijziging)
werken mijn netwerk shares onder windows 7 niet meer.
dwz Ik heb een NAS met een aantal shares. die kan ik niet meer benaderen met Windows
(ook shares op andere PC's trouwens.)
Als ik probeer een share te openen krijg ik een 0x80004005 error (error browsing the network)
Ik heb al een aantal avonden mbv. Google internet afgestruind naar een oplossing.
Ik heb helaas nog steeds niet het voor mij werkende antwoord gevonden
Zoals: firewall aan of uitzetten, homegroup instellingen enz.
Het enige wat helpt is de dvd van windows er in en een "update" uitvoeren. dit lijkt me niet echt de manier..
even wat achtergrond info
Machine1
iMac 27" (intel i7) met Windows 7 onder BootCamp
Machine2
Mac Book Pro met Windows 7 onder Parallels Desktop6
Ik weet het je hebt mac dus waarom nog Windows... tja mijn designer client van mijn werk draait alleen maar op Windows..
Heeft iemand dit ook wel eens gehad en belangrijker wat kan ik er aan doen?
BVD.
Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet