Toon posts:

Windows7 netwerkshares niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• TerrorMachine
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 15:24

TerrorMachine

- Down For Life -

Topicstarter
Mensen,

Ik loop de laatste tijd bij verschillende PC's tegen het volgende probleem aan.

Van het een op het andere moment (ik ben me in ieder geval niet bewust van een wijziging)
werken mijn netwerk shares onder windows 7 niet meer.

dwz Ik heb een NAS met een aantal shares. die kan ik niet meer benaderen met Windows
(ook shares op andere PC's trouwens.)

Als ik probeer een share te openen krijg ik een 0x80004005 error (error browsing the network)

Ik heb al een aantal avonden mbv. Google internet afgestruind naar een oplossing.
Ik heb helaas nog steeds niet het voor mij werkende antwoord gevonden
Zoals: firewall aan of uitzetten, homegroup instellingen enz.

Het enige wat helpt is de dvd van windows er in en een "update" uitvoeren. dit lijkt me niet echt de manier..

even wat achtergrond info
Machine1
iMac 27" (intel i7) met Windows 7 onder BootCamp

Machine2
Mac Book Pro met Windows 7 onder Parallels Desktop6

Ik weet het je hebt mac dus waarom nog Windows... tja mijn designer client van mijn werk draait alleen maar op Windows..

Heeft iemand dit ook wel eens gehad en belangrijker wat kan ik er aan doen?

BVD.

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
0x80004005 is wel een heel generieke access error.

Gebeurt het ook als je de NAS shares op IP probeert te benaderen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TerrorMachine

TerrorMachine

- Down For Life -

Topicstarter
Ja op ip en op netwerknaam. het klopt inderdaad dat het een generieke error is.
dat merkte ik toen ik er op zocht met google.

• TerrorMachine

TerrorMachine

- Down For Life -

Topicstarter
Vreemd dit, ik kan toch niet de enige met dit probleem zijn?

• TerrorMachine

TerrorMachine

- Down For Life -

Topicstarter
Collega van mij heeft sinds vandaag het zelfde probleem. Hij draait win7 64 op een Lenovo T61 laptop.

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 22:20
Ik weet dat er problemen zijn/waren met Windows 7 en shares met oudere Samba versies (Ik ga ervan uit dat je NAS onderliggend Samba draait). Ik weet niet meer precies wat nou de oplossing was, maar het staat me bij dat het een kwestie van een eenvoudige registerkey aanpassing was.

http://www.tannerwilliams...le-sharing-fix-samba-smb/

Dat artikel beschrijft wat stappen die je zou kunnen proberen (onderaan het artikel staat en registry edit voor Windows 7 Home Premium).

Ik kan niet verklaren waarom dit dan nu pas, plotseling, bij jou voorkomt...dit probleem zou je dan eigenlijk al van het begin af aan moeten hebben...maar goed, niet geschoten is altijd mis.

(Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat je ervoor moet zorgen dat je netjes een backup maakt van je register voordat je daarin gaat "rommelen").

• TerrorMachine

TerrorMachine

- Down For Life -

Topicstarter
@AmonTobin He bedankt ik ga het bij mijn collega proberen :)
Op mijn eigen machine's had ik een Update/install van windows 7 gedaan. en die doen het weer.

Mijn Nas is overigens een Synology DS410

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ps:
je hoeft niet steeds een nieuwe post te doen.
Als je de laatste poster in 't topic bent en je wil iets toevoegen gebruik je de de edit knop ( http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ); je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig. Maar daar wordt je vanzelf op gewezen als je dit ziet:

http://tweakers.net/ext/f/93OGDVn8zio6RrIck1qYj8ne/full.png

Heeft er iemand na je gepost dan post a.u.b. weer gewoon daaronder.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TerrorMachine

TerrorMachine

- Down For Life -

Topicstarter
Ja hoor eindelijk opgelost!

het bleek dat workstation service wel aan stond maar niet goed werkte
zo kwam ik in de registry terecht bij:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider

daar stonden twee entries onder
HwOrder en Order
Deze inhoud klopte niet. blijkbaar bij installeren van software zijn deze waarden overschreven.
Nadat ik bij een collega had gekeken wat hij er in had staan heb ik de waarden van zijn entries overgenomen.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider\HwOrder]
"ProviderOrder"="RDPNP,LanmanWorkstation,webclient64"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider\Order]
"ProviderOrder"="RDPNP,LanmanWorkstation,webclient64"

Graag gedaan. :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee