Toon posts:

Moederbord vaagheid (2 problemen)

Pagina: 1
Acties:

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 13:30
Hai,
Ik zit met twee problemen:

1. Een vriend van me heeft laatst mijn GT-220 van Medion (bij mij vervangen door een HD5850) in de pc van zijn zusje gezet als vervanging van een Sapphire X1960 pro. Toen hij de PC toen opstartte deed zich bij de POST screen een wel heel bijzonder probleem voor. Het scherm werd namelijk letter voor letter opgebouwd, ongeveer een letter per seconde. Het duurt dus heel lang voordat het systeem geboot is. Er wordt een memory test uitgevoerd.
Het blijkt een bekend probleem te zijn met kaarten uit de 200 serie van nVidia, bij proberen met andere videokaarten doet het probleem zich niet voor:
http://forums.nvidia.com/...2a8&showtopic=150630&st=0
Maar een oplossing heb ik niet kunnen vinden in dat topic, of ik kijk niet goed genoeg? :3

2. In diezelfde PC zit een Intel Core 2 Duo E6750 die standaard op 2,66 gHz zou moeten draaien, mijn vriend perst er echter door de FSB van 266 naar 295 te verhogen dit uit:
http://ninjatuna.t15.org/Jing/CoreTemp-Scr.png
Stock zou de FSB 333 mHz moeten zijn, maar het BIOS laat maximaal 300 toe en dan boot het systeem al niet eens meer...

Specs van de kaart
Speccy report (uitgebreide system specs)

Elke hulp zou mooi zijn :D

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25
NinjaTuna schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:47:

2. In diezelfde PC zit een Intel Core 2 Duo E6750 die standaard op 2,66 gHz zou moeten draaien, mijn vriend perst er echter door de FSB van 266 naar 295 te verhogen dit uit:
http://ninjatuna.t15.org/Jing/CoreTemp-Scr.png
Stock zou de FSB 333 mHz moeten zijn, maar het BIOS laat maximaal 300 toe en dan boot het systeem al niet eens meer...
Het moederbord ondersteunt de FSB van 333 Mhz niet, maximaal 266.

http://www.asus.com/Mothe...l_Socket_775/P5VD2VM_SE/#

De CPU staat ook niet op de supported list. De chipset kan de benodigde snelheid niet aan.

Doordat de CPU normaal op 8*333 draait is de multiplier 8 en kom je nu dus maximaal tot 8*295.

Oplossing: processor die wel op een FSB van maximaal 266 Mhz loopt of een moederbord dat wel 333 Mhz ondersteunt.

Lijkt me alleen "bang for buck" niet aan te bevelen. Lekker zo laten.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-02 11:19
Op de site van Asus staat bij downloads > BIOS dit:
P5VD2-VM BIOS version 0702
1. Enhance compatibility with certain PCI-E graphics cards
2. Enhance the stability while executing CrashFree.
3. Fixed that sometimes CPU fan speed abnormal after S3 resume.
4. Update EZ-Flash to B319
Kijk eens welke BIOS versie je hebt, wellicht dat je even moet flashen.

• NinjaTuna
Het BIOS is up to date. Hij moet maar een nieuwe pc halen.... :p

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-05 00:46
Voor de GT220 moet je een vBIOS vinden met versienummer 70.18.36.00.00 of hoger.
Hoeft niet van dezelfde fabrikant te zijn, als het PC maar exact hetzelfde is

Mogelijk kun je het chipset voltage wat verhogen om die E6750 wat verder te krijgen.

• EraYaN
  • Laatst online: 23-04 14:02
Ik denk dat ik het maar zo laat. Mijn zus van wie de pc is kan alleen nog maar "care" zeggen. Met andere woorden... Het maakt er niet uit. Als ze een keer tegen de nadelen aan loopt van haar pc..

Wat ik wel raar vindt is dat MyCom deze pc (met een Radeon X1950 Pro er door een medewerker ingezet) heeft verkocht. Wisten ze het niet? Of met opzet? Dat vraag ik me nu dus even af.

BTW BIOS is die van 2008 (ASUS) rev 13XX (XX als zijnde 2 cijfers) nieuwer was er niet.

Nieuwe PC zou het beste en makkelijkste zijn voor haar.

if(!awesome){awesome=true;}

• NinjaTuna
vbiossen zijn niet te vinden trouwens, alleen op techpowerup maar die zijn allemaal 70.16.XX.XX.XX
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee