Ik gebruik voor een pagina een fontkit van font-squirrel. Het font wat ik gebruik is Droid Sans.
Het font roep ik zo aan:
En vervolgens bijvoorbeeld:
Op de website van Font Squirrel wordt dit font getoond op 14px en ziet dat er prima uit. Als ik dit zelfde doe op een pagina van valt de letter "g" een beetje weg.
Door de line-height aan te passen ben ik er al achter dat dit niets uitkomt. Als ik het font op 13 of 15px toon is het probleem verdwenen.
Het ziet er zo uit:

Ik heb alle bovenliggende divs etc in mijn stylesheet nagekeken maar het heeft ook niets met overerven te maken.
Iemand een idee waar dit probleem door komt?
Het font roep ik zo aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| @font-face { font-family: 'DroidSansRegular'; src: url('[[root_url]]/uploads/site/fonts/DroidSans-webfont.eot'); src: url('[[root_url]]/uploads/site/fonts/DroidSans-webfont.eot?#iefix') format('embedded-opentype'), url('[[root_url]]/uploads/site/fonts/DroidSans-webfont.woff') format('woff'), url('[[root_url]]/uploads/site/fonts/DroidSans-webfont.ttf') format('truetype'), url('[[root_url]]/uploads/site/fonts/DroidSans-webfont.svg#DroidSansRegular') format('svg'); font-weight: normal; font-style: normal; } |
En vervolgens bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
| #content p { font:14px 'DroidSansRegular', Geneva, Verdana, sans-serif; } |
Op de website van Font Squirrel wordt dit font getoond op 14px en ziet dat er prima uit. Als ik dit zelfde doe op een pagina van valt de letter "g" een beetje weg.
Door de line-height aan te passen ben ik er al achter dat dit niets uitkomt. Als ik het font op 13 of 15px toon is het probleem verdwenen.
Het ziet er zo uit:

Ik heb alle bovenliggende divs etc in mijn stylesheet nagekeken maar het heeft ook niets met overerven te maken.
Iemand een idee waar dit probleem door komt?