Hee jongens,
ik ben op het moment bezig met upgrades zoeken voor mijn verouderde PC. Ik heb alleen een probleempje, omdat mijn PC vrij oud is passen veel nieuwe onderdelen er niet meer.
Dit zit er nu in:
Kast: Cooler Master CM 690
Moederbord: Gigabyte GA-EP45-DS3
Processor: Intel Core 2 Duo E8200
Processorkoeler: Scythe Mugen "Infinity"
RAM: KVR667D2N5K2/1G 2x 512MB
KVR667D2N5K2/2G 2x 1GB
Videokaart: Sapphire Radeon HD4870
Voeding: CoolerMaster Real Power M520
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10
Samsung SpinPoint F1
Nou wilde ik mijn RAM uitbreiden, maar er past geen DDR3 in m'n moederbord. Ik dacht er dus aan om een nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw RAM te kopen. Ik heb dus even naar de Tweakers Best Buy Guide editie juli 2011 gekeken.
Hierin wordt de Asus M5A78L-M/USB3 als moederbord, AMD Athlon II X3 450 als processor en Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G als RAM genoemd. Dit lijkt me een prima upgrade.
Mijn vraag is nu dus alleen, past de rest van m'n hardware er bij. Ik ben bang dat ik paar problemen tegenkom als:
Past mijn processorkoeler hierop?
Past mijn videokaart erin?
Is mijn voeding goed genoeg?
etc. etc.
Heeft iemand antwoord op deze vragen en misschien nog toevoegingen of problemen waarop ik zou kunnen stuiten?
Mvg Victor Hofstede
ik ben op het moment bezig met upgrades zoeken voor mijn verouderde PC. Ik heb alleen een probleempje, omdat mijn PC vrij oud is passen veel nieuwe onderdelen er niet meer.
Dit zit er nu in:
Kast: Cooler Master CM 690
Moederbord: Gigabyte GA-EP45-DS3
Processor: Intel Core 2 Duo E8200
Processorkoeler: Scythe Mugen "Infinity"
RAM: KVR667D2N5K2/1G 2x 512MB
KVR667D2N5K2/2G 2x 1GB
Videokaart: Sapphire Radeon HD4870
Voeding: CoolerMaster Real Power M520
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10
Samsung SpinPoint F1
Nou wilde ik mijn RAM uitbreiden, maar er past geen DDR3 in m'n moederbord. Ik dacht er dus aan om een nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw RAM te kopen. Ik heb dus even naar de Tweakers Best Buy Guide editie juli 2011 gekeken.
Hierin wordt de Asus M5A78L-M/USB3 als moederbord, AMD Athlon II X3 450 als processor en Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G als RAM genoemd. Dit lijkt me een prima upgrade.
Mijn vraag is nu dus alleen, past de rest van m'n hardware er bij. Ik ben bang dat ik paar problemen tegenkom als:
Past mijn processorkoeler hierop?
Past mijn videokaart erin?
Is mijn voeding goed genoeg?
etc. etc.
Heeft iemand antwoord op deze vragen en misschien nog toevoegingen of problemen waarop ik zou kunnen stuiten?
Mvg Victor Hofstede