Toon posts:

Assemblage of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.121 views

Anoniem: 412649

Topicstarter
Beste,

Aangezien ik niet weet waar ik deze topic plaatsen doe ik het maar in de dit forum.

Mijn vraag is als volgt, ik heb op dit moment een pc samengesteld met de PC-Builder van alternate.
Nu is mijn vraag echter of er iemand ervaring heeft met de assemblage van alternate?
Ik wil namelijk graag dat hun mijn pc in elkaar zetten omdat ik er niet veel ervaring mee heb, of is het in elkaar zetten van een pc niet zo heel lastig?

Tips / tricks zijn welkom.

Alvast bedankt ;)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 23:34

M2M

medicijnman

Gewoon zelf doen. Tijd nemen (halve zaterdag), rustig blijven en goed lezen. Een klein beetje logisch nadenken en je moederbordboekje gebruiken en er kan weinig mis gaan. Bovendien wordt je er een stuk slimmer van en ben je minder afhankelijk van anderen.

Vrij eenvoudige keuze toch?

-_-

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:04:
Gewoon zelf doen. Tijd nemen (halve zaterdag), rustig blijven en goed lezen. Een klein beetje logisch nadenken en je moederbordboekje gebruiken en er kan weinig mis gaan. Bovendien wordt je er een stuk slimmer van en ben je minder afhankelijk van anderen.

Vrij eenvoudige keuze toch?
Oke, want ik las ook al aardig veel slechte reviews over de assemblage van alternate.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:48
Het bouwen van een PC is net als het spelen met technisch Lego. Alleen moet je bij een PC wat voorzichter zijn bij het bouwen in verband met:

- Krassen, zorg dat je met het gereedschap nergens tegen aankomt waar je niet tegen aan moet komen om krassen te voorkomen.
- ESD (statisch ontlading van jezelf), zorg ervoor dat voordat je bepaalde onderdelen gaat monteren even iets van metaal vastpakt zoals een kachel om je mogelijk opgebouwde ESD kwijt te raken. ESD kan namelijk de componenten kapot maken. Gelukkig gebeurd dit vrij zelden.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:02
Opzich is het prima zelf te doen. Geen idee naar de kwaliteit van de assemblage van Alternate.
De zaak zelf is prima overigens. De ultieme pc prijsvraag is ruk (oud zeer. :P)

De onderdelen zijn tegenwoordig een stuk beter bestand tegen ESD dan vroeger, maar ga niet lopen assembleren op een tapijt en dan lekker voorbij schuifelen etc.

Gebruik voor het in elkaar zetten gewoon de spullen die je standaard erbij hebt zitten. Als je een koeler hebt voor de processor, dan zit daar waarschijnlijk een grijs vlak bij of al op. Ga dus niet in eerste instantie zitten goochelen met coolpasta (een rijste korrel daar van is namelijk genoeg).

Het voordeel van laten assembleren is wel weer dat je garantie hebt bij problemen.
Wellicht kun je daarna altijd nog eens eerst zelf een grafische kaart inbouwen etc.

Ik denk zelf dat het moeilijkste is (en het spannendste) om de processor in te bouwen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Arunia schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:12:
Het voordeel van laten assembleren is wel weer dat je garantie hebt bij problemen.
Dit klopt niet, je hebt ten alle tijde garantie, alleen je hebt nooit garantie op gebruikersfouten die fataal zijn. Dus als je problemen hebt met je configuratie dan kun je nog steeds terug naar de winkel ermee.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:12:
Opzich is het prima zelf te doen. Geen idee naar de kwaliteit van de assemblage van Alternate.
De zaak zelf is prima overigens. De ultieme pc prijsvraag is ruk (oud zeer. :P)

De onderdelen zijn tegenwoordig een stuk beter bestand tegen ESD dan vroeger, maar ga niet lopen assembleren op een tapijt en dan lekker voorbij schuifelen etc.

Gebruik voor het in elkaar zetten gewoon de spullen die je standaard erbij hebt zitten. Als je een koeler hebt voor de processor, dan zit daar waarschijnlijk een grijs vlak bij of al op. Ga dus niet in eerste instantie zitten goochelen met coolpasta (een rijste korrel daar van is namelijk genoeg).

Wellicht kun je daarna altijd nog eens eerst zelf een grafische kaart inbouwen etc.

Ik denk zelf dat het moeilijkste is (en het spannendste) om de processor in te bouwen.
Ik zit daar inderdaad ook een beetje mee met die processor etc.

Misschien overweeg ik het dan toch om bij azerty te bestellen aangezien je daar de mogelijkheid hebt om je CPU + koeler + geheugen te laten plaatsen, tevens testen ze dat gedeelte dan al en heb je er ook al weer een jaar garantie op. (en dat voor maar 15€)

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 14:06
Anoniem: 412649 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:16:
[...]

Ik zit daar inderdaad ook een beetje mee met die processor etc.

Misschien overweeg ik het dan toch om bij azerty te bestellen aangezien je daar de mogelijkheid hebt om je CPU + koeler + geheugen te laten plaatsen, tevens testen ze dat gedeelte dan al en heb je er ook al weer een jaar garantie op. (en dat voor maar 15€)
Processor moeilijk te installeren? Haha, is net het makkelijkste. Die moet je er gewoon voorzichtig in laten vallen, kan niet zo heel veel misgaan.

Topicstarter
Jo... schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:29:
[...]

Processor moeilijk te installeren? Haha, is net het makkelijkste. Die moet je er gewoon voorzichtig in laten vallen, kan niet zo heel veel misgaan.
Ach maar dan testen ze de boel ook meteen en heb ik het moederbord etc. er al inzitten :P
De rest lijkt mij wel leuk om zelf te doen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 23:34

M2M

medicijnman

Anoniem: 412649 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:33:
[...]

Ach maar dan testen ze de boel ook meteen en heb ik het moederbord etc. er al inzitten :P
De rest lijkt mij wel leuk om zelf te doen.
Je moet natuurlijk altijd nog zelf de beslissing maken, maar een computer in elkaar zetten is eigenlijk heel simpel. Te simpel eigenlijk. Tenzij je zelf gaat modden, of grotere onderdelen in een te klein kastje wil stoppen wordt het allemaal wat uitdagender, anders kan er weinig mis gaan zolang je het boekje van je moederbord erbij houdt en logisch nadenkt.

-_-

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Er is bij zelfbouw maar 1 ding waar je op moet letten, gebruik afstandbusjes tussen je kast en je moederbord. De rest wijst zich allemaal redelijk voor zich. Neem idd gewoon je tijd, het is geen wedstrijd.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 21:34
Het is allemaal vrij logisch en anders bekijk je eerst wat filmpjes op diverse nerdsites over het zelf assembleren. Het enige wat je moet doen is wat afstandsbusjes plaatsen, paar schroeven en opletten dat je geen plastic kledij aan hebt. Trouwens geheugen is tegenwoordig al zeer goed beveiligd tegen ESD, etc.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor onderdelen de TS besteld heeft; Als ie een niet al te grote kast heeft, met een joekel van een videokaart, meerdere harde schijven, een grote (stillere) koeler, dan zou ik de TS adviseren om gewoon voor de assemblage te kiezen. Tenzij hij graag wil leren hoe je een pc in elkaar zet. Want het is natuurlijk ook niet zo moeilijk, maar als je het nog nooit gedaan hebt en je moet in een kleine ruimte werken is een ongelukje natuurlijk zo gebeurd. TS, heb je geen kennis of vriend die het wel vaker gedaan heeft, en die je erbij zou kunnen helpen?
De PC van mn ouders heb ik ook samengesteld bij Alternate, 2 jaar geleden, en ook laten assembleren. Vooral omdat je er dan een garantie op het totaal bij kreeg. En daar houden ze nogal van. En omdat ik geen zin had die pc in elkaar te zetten :+.
Heb er al genoeg in elkaar gezet hier in mn eigen huis, maar mn eigen mATX kastje heb ik voor die paar eurootjes ook maar door de webshop laten assembleren. Ook weer voor de garantie, en het kostte ook bijna niks.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Topicstarter
Ik heb een redelijk grote kast, om onduidelijkheden te voorkomen heb ik hier onder even mijn
systeem geplaatst.. kunnen jullie beoordelen of het een zware taak wordt :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 30,03€ 30,03
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 68,65€ 68,65
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 96,-€ 96,-
1Adata AD3U1333C4G9-2€ 55,25€ 55,25
1AMD Phenom II X4 975 Black Edition€ 143,60€ 143,60
1Asrock 870 Extreme3€ 69,02€ 69,02
2XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)€ 164,90€ 329,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,35

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 14:06
Anoniem: 412649 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:50:
Ik heb een redelijk grote kast, om onduidelijkheden te voorkomen heb ik hier onder even mijn

#ProductPrijsSubtotaal
2XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)€ 164,90€ 329,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,35
Grote kast, modulaire voeding, dat maakt het allemaal al makkelijker, moeilijkste zal zijn om de mugen te installeren, maar er zijn diverse filmpjes te vinden waar ze het in voor doen.

Topicstarter
Jo... schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:53:
[...]

Grote kast, modulaire voeding, dat maakt het allemaal al makkelijker, moeilijkste zal zijn om de mugen te installeren, maar er zijn diverse filmpjes te vinden waar ze het in voor doen.
En dat is dus wat ik azerty laat doen incl. moederbord, cpu en geheugen :P

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsja ik ben van mening dat je het beter zelf kan doen, mits je ook daadwerkelijk wat wilt leren over je PC. Kijke r zijn mensen die een leuke PC in elkaar breien, het in elkaar laten zetten en verder nooit meer er naar om willen kijken. Ik neem echter aan dat je, aangezien je op dit forum zit, iets meer dan gemiddeld geinteresseerd bent in je PC.

Ik zou dus zeggen: koop de onderdelen, pak een laptop, schroevendraaiers en de manuals erbij en ga lekker zelf aan de slag. Je leert van je eerst PC in elkaar zetten zo enorm veel dat het alleen maar makkelijker wordt. Je kan echt niet zoveel verkloten als je denkt aangezien alles wel met een bepaalde pasvorm danwel kleur aangegeven is en je dus ook niet (zonder grof geweld te gebruiken) iets zomaar ergens in stopt.

Wat ik zelf nog wel consequent fout doe is de draadjes verkeerd aansluiten voor de HDD led, maar dat is niet ernstig ofzo ;) Lampje gaat gewoon niet aan. Polen omdraaaien en klaar is kees.

Waar je wel op moet letten dis dat jij jezelf er wel prettig bijvoelt als je het gaat doen; als je bang bent je zuurverdiende centen het raam uit te gooien door een envetuele fout, moet je het vooral niet doen; laat je PC dan assembleren en neem gewoon een kijkje in de kast hoe alles eruit ziet.

Maargoed, de keuze blijft bij jou uiteraard, maar om je originele vraag te beantwoorden: Nee, een PC zelf in elkaar zetten is zeker niet moeilijk als je gewoon logisch kan nadenken en een beetje technisch in elkaar zit.

Xbox Live ID:Notna8310

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:11

Pixeltje

Woo-woohoo!

Denk dat de mugen het moeilijkste onderdeel is. Je kunt dat, zoals je zegt, laten doen door Alternate, maar je kunt ook een paar extra handen vragen om het moederbord even vast te houden als jij de koeler monteert. Net zo makkelijk en een stuk leerzamer..

Overigens vondt ik de montage van de mugen best meevallen, en ik heb 't ding pas geinstalleerd toen alles al in mijn kast zat (op de videokaart na, die had ik er uit gehaald) omdat ik de koeler pas later besteld heb. Had geen zin om alles (incl. cablemanagement) opnieuw in te bouwen..

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Anoniem: 16328

Anoniem: 412649 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:50:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,35
Ik zou die voeding in elk geval vervangen voor een XFX 650w XXX modulair. Deze voedingen heeft een goede kwaliteit voor een schappelijk prijs en 5 jaar garantie. En je moederbord daar ben ik ook niet tevreden over. Kies voor een moederbord wat ondersteuning biedt voor de nieuwe AMD FX processoren, de zogenaamde AM3+ moederborden. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Asrock 970 Extreme4

Youtube is meestal ook een goede bron om het bouwen van een pc in beeld te zien ;). Dit is een vrij korte video van HWI, er zijn ook erg lange Youtube filmpjes te vinden over hoe je een computer moet bouwen ;).

Laten assembleren heeft als voordeel dat wanneer er zich problemen met de PC voordoen je garantie hebt en niet zelf hoeft te testen waar de fout precies ligt. Je hebt immers bij Alternate dacht ik 2 jaar garantie :).

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 06-07-2011 15:42]

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 20:47
Wellicht dat een fototoestel bij de hand houden ook helpt.
Kom je er niet uit, maak je ff een foto van je probleem en post je het hier, volgens mij zijn er genoeg mensen die willen helpen en het is nog eens informatief voor anderen ook ;)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 23:14
kfaessen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:16:
[...]

Dit klopt niet, je hebt ten alle tijde garantie, alleen je hebt nooit garantie op gebruikersfouten die fataal zijn. Dus als je problemen hebt met je configuratie dan kun je nog steeds terug naar de winkel ermee.
Garantie op de onderdelen, niet op het systeem als geheel :)

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11-2022

odan

The dark side is within all!

toevallig nog een oude computer over? of ergens 1tje goedkoop te krijgen. haal deze uit elkaar, maak alles schoon. en zet hem een dag later weer in elkaar je leert zo simpel en goedkoop hoe het moet en ben je nog niet overtuigd van je kunnen dan kun je hem altijd nog laten assembleren door de winkel.

Pulse mee voor GoT!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 22:48
Dat is wel een goed idee ja. Maar echt moeilijk is het niet hoor (behalve dat fanless htpc systeem met koe ribben en te weinig ruimte die ik een paar jaar geleden bouwde ... Dat was wel een uitdaging).

mixing a drink and music

Anoniem: 339448

ik heb een nieuwe behuizing en heb zelf alles over gezet,dat was totaal geen probleem alleen ben ik wel tegen een ander probleem aangelopen.meeste weet ik wel maar twijfel toch of ik het wel goed doe

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:03

vhal

ಠ_ಠ

IceStorm schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:39:
Er is bij zelfbouw maar 1 ding waar je op moet letten, gebruik afstandbusjes tussen je kast en je moederbord. De rest wijst zich allemaal redelijk voor zich. Neem idd gewoon je tijd, het is geen wedstrijd.
worden die afstandbusjes dan meegeleverd bij je kast/mobo? Want ik kan me niet echt herinneren dat ik ze ooit heb gezien..

STRAVA

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Meestal bij de kast ja, dan zit er zo'n zakje bij met schroefjes om pci/pcie kaarten vast te zetten, HDDs en afstandsbusjes.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Sir_Hendro
deadsy33 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:33:
[...]

worden die afstandbusjes dan meegeleverd bij je kast/mobo? Want ik kan me niet echt herinneren dat ik ze ooit heb gezien..
Ja die worden wel meegeleverd, alleen weet ik niet of ze nou bij het mobo of bij de kast in de doos zaten. :$

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:43:
[...]

Ja die worden wel meegeleverd, alleen weet ik niet of ze nou bij het mobo of bij de kast in de doos zaten. :$
Bij de kast, althans bij de kast die TS ook wilt bestellen (heb hem zelf ook, de cooler master CM690 II Advanced). Volgens mij, maar dat weet ik absoluut niet zeker, hebben verschillende soorten kasten (m-atx, atx, e-atx etc) ook verschillende hoogtes waar het IO gedeelte zit (waar het IO shield dus bijvoorbeeld 3mm hoger zit bij de ene kast dan bij die andere).

edit.
Trouwens, TS, die cooler master kast is echt fijn om je eerste PC in te bouwen ;), erg ruime kast. Hier past je 6870 videokaart met gemak in, hoe het met je koeler zit weet ik niet, maar mijn prolimatech megahalems 2 rev b. passen er in, ik kan alleen niet een van de meegeleverde fans in het zijpaneel plaatsen hierdoor (In mei heb ik zelf ook een PC gebouwd in deze kast).

In principe kan er weinig fout gaan, ik hoor wel vaker dat die mugen niet zo handig is om te installeren, gelukkig hebben we youtube nog :) (kijk anders eens naar de prolimatech megahalems 2 rev. b, scoort ook goed in reviews en is echt te makkelijk om te installeren). Die afstandsbussen waarover gesproken wordt, zitten in het doosje wat in de kast zelf zit, en in de kast zelf staat aangegeven waar je deze moet plaatsen voor elk type moederbord dat in deze kast past :).

[Voor 41% gewijzigd door xPhantom op 07-07-2011 08:58]

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 23:55
Doorgaans zitten die aftandsbusjes bij de kast. Bij mijn Antec kasten van de afgelopen jaren in ieder geval wel altijd.

Als je niet gehaast werkt is het goed te doen, inclusief de Mugen. Je moet er de tijd voor nemen, even een filmpje checken, installatiehandleiding opzoeken, etc. Dan is het gewoon goed te doen (en zelfs leuk). Stelregel is dat je niets moet forceren, als je te hard moet drukken dan zit er iets niet goed :).
Let ook even op je videokaart, die is vrij lang meen ik, dus die kan in de weg komen te zitten van je hard drives. Vaak kun je dat vermijden door de drives wat hoger/lager te plaatsen, etc.

Heb je niet een vriend die het kan? Dan kun je die laten meekijken en het de volgende keer zelf doen. Heb ik ook vaker gedaan bij vrienden van me. Die laten vaak de pc nog steeds door mij bouwen, maar ze kunnen zeker zonder enig probleem zelf eens een HDD of videokaart wisselen.

Topicstarter
Masterlans schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:58:
Doorgaans zitten die aftandsbusjes bij de kast. Bij mijn Antec kasten van de afgelopen jaren in ieder geval wel altijd.

Als je niet gehaast werkt is het goed te doen, inclusief de Mugen. Je moet er de tijd voor nemen, even een filmpje checken, installatiehandleiding opzoeken, etc. Dan is het gewoon goed te doen (en zelfs leuk). Stelregel is dat je niets moet forceren, als je te hard moet drukken dan zit er iets niet goed :).
Let ook even op je videokaart, die is vrij lang meen ik, dus die kan in de weg komen te zitten van je hard drives. Vaak kun je dat vermijden door de drives wat hoger/lager te plaatsen, etc.

Heb je niet een vriend die het kan? Dan kun je die laten meekijken en het de volgende keer zelf doen. Heb ik ook vaker gedaan bij vrienden van me. Die laten vaak de pc nog steeds door mij bouwen, maar ze kunnen zeker zonder enig probleem zelf eens een HDD of videokaart wisselen.
Oké, ik ben denk ik toch van plan om mijn pc dan zelf ik in elkaar te zetten. Lijkt mij ook wel redelijk leuk om te doen, als ik er dan niet uit kom kan ik op GoT wel vragen stellen.

Misschien een idee om op GoT een officieel topic te maken over "pc's in elkaar zetten", aangezien ik wel vaker vragen tegen kom...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sir_Hendro schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:10:

- ESD (statisch ontlading van jezelf), zorg ervoor dat voordat je bepaalde onderdelen gaat monteren even iets van metaal vastpakt zoals een kachel om je mogelijk opgebouwde ESD kwijt te raken. ESD kan namelijk de componenten kapot maken. Gelukkig gebeurd dit vrij zelden.
Nee, nee, nee, nee, voor de 1000e keer de verwarming is geen aarde.

En dan nog. het gaat om ladings verschillen dus als de elektronica oid een ander potentiaal heeft als aarde krijg je nog een klap.
Moraal, ladingsverschil moet je opheffen. dat doe je door contact te maken met de objecten waar je mee werkt. de onlading word gedempt door de grijze geleiden zak te pakken waar de componenten inzit. de kast kun je op een metalen deel aanraken (een geverfd deel heeft weinig nut)

Iperf

Topicstarter
fish schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:59:
[...]

Nee, nee, nee, nee, voor de 1000e keer de verwarming is geen aarde.

En dan nog. het gaat om ladings verschillen dus als de elektronica oid een ander potentiaal heeft als aarde krijg je nog een klap.
Moraal, ladingsverschil moet je opheffen. dat doe je door contact te maken met de objecten waar je mee werkt. de onlading word gedempt door de grijze geleiden zak te pakken waar de componenten inzit. de kast kun je op een metalen deel aanraken (een geverfd deel heeft weinig nut)
Gewoon iets vastpakken wat geaard is? Bijvoorbeeld een wasmachine :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 412649 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:29:
[...]

Gewoon iets vastpakken wat geaard is? Bijvoorbeeld een wasmachine :P
}:|

Iperf

• Sir_Hendro
Ik merk toch echter wel dat als ik met opzet mezelf van een sterke statische lading voorzie en vervolgens even mijn handen op de kachel leg dat ik de lading weer kwijt raak :P

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:44:
Ik merk toch echter wel dat als ik met opzet mezelf van een sterke statische lading voorzie en vervolgens even mijn handen op de kachel leg dat ik de lading weer kwijt raak :P
Een verwarming is ook geaard, als het goed is althans... ;)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:03

vhal

ಠ_ಠ

of gewoon een anti statische mat + netsteker met alleen een aarde aansluiting gecombineerd met het bekende armbandje. Verder antistatische werkschoenen en een cleanroom om het geheel af te maken.

offtopic:
ok de schoenen en de cleanroom is optioneel...maar dat hebben jullie hopelijk wel in de gaten

STRAVA

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Misschien is een goede tip voor de TS om de PC stapsgewijs te testen. Je bouwt de voeding in, geheugen + cpu en koeler op moederbord, moederbord op afstandsbusjes vastschroeven, powerknop aansluiten, videokaart aansluiten, en dan monitor eraan, stroom erop en testen maar. Doet ie het? Weer uit doen, en verder gaan met inbouwen harde schijven, eventuele optische apparaten, eventuele front-usb poorten en audioaansluitingen. Ook nog de resetknop en power en hdd led aansluiten. Op die manier kan je makkelijker vaststellen wat er verkeerd is als ie niet werkt.

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2019
deadsy33 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:57:
of gewoon een anti statische mat + netsteker met alleen een aarde aansluiting gecombineerd met het bekende armbandje. Verder antistatische werkschoenen en een cleanroom om het geheel af te maken.

offtopic:
ok de schoenen en de cleanroom is optioneel...maar dat hebben jullie hopelijk wel in de gaten
Ik heb dit probleem ook gehad en heb besloten de computer zelf in elkaar te zetten.

Nu is me alleen dat (anti)statische gebeuren nog niet helemaal duidelijk. In hoeverre is het aan te raden dit met bijv. een anti-statisch polsbandje te doen of voldoet een geaarde stekkerdoos ook? Ik heb ook 2 katten, maar deze komen nooit op de zolder en dat is waar ik ga bouwen.

Anoniem: 16328

Als alles in elkaar zit gelijk wat testen draaien. Zoals:

Memtest, Burn in test (http://www.passmark.com/products/bit.htm), HDtune, Furmark en Prime95.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 07:32

Ed_L

Crew Council
Anoniem: 412649 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:48:
[...]

Misschien een idee om op GoT een officieel topic te maken over "pc's in elkaar zetten", aangezien ik wel vaker vragen tegen kom...
GoT is een forum voor de ervaren gebruiker. Dit soort basisvragen beschouwen we eigenlijk als basiskennis en behandelen we daarom niet zo snel op het forum. Er is desondanks voldoende info op GoT te vinden als het gaat om het bouwen van een systeem.

Al met al denk ik dat TS voldoende op weg geholpen is en kan het topic dus dicht. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee