Toon posts:

Geen verbinding tussen 2 locaties met UPC

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 20:52
De situatie;
Locatie 1 - provider UPC - UPC modem met ingebouwde router en daarachter een Synology DS211J
Locatie 2 - provider UPC - UPC modem met losse router en daarachter een Synology DS211J

Voor beide locaties heb ik tbv de NAS een DDNS account. Ik gebruik de NAS oa voor het backuppen van data tussen de locaties wat tot voor kort prima functioneerde echter sinds deze week kan ik van de ene locaties de andere niet meer pingen.

Het gekke is dat wanneer ik beide locaties benader via mijn 3G verbinding van mijn iPhone of via een KPN internet verbinding geen enkel probleem heb om 1 van de 2 locaties te bereiken.

Choose Booze

Anoniem: 341842

Het kan zijn dat UPC ping niet (meer) toestaat. Het kan dan nog wel mogelijk zijn om je backup te maken, mits dat gebeurt op een poort die open staat.

Punten om te checken:
- wijst je DDNS nog naar het juiste adres? Dit kan zijn gewijzigd, vandaar dat hij niet reageert op een ping
- Welke poorten gebruik je precies? Misschien dat UPC ze net als ping nu blokkeert.

• Maverick2001
Anoniem: 341842 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:35:
Het kan zijn dat UPC ping niet (meer) toestaat. Het kan dan nog wel mogelijk zijn om je backup te maken, mits dat gebeurt op een poort die open staat.

Punten om te checken:
- wijst je DDNS nog naar het juiste adres? Dit kan zijn gewijzigd, vandaar dat hij niet reageert op een ping
- Welke poorten gebruik je precies? Misschien dat UPC ze net als ping nu blokkeert.
Maar ik kan wel pingen naar mijn UPC locaties vanuit een ander netwerk. De DDNS verwijst nog naar de juiste IP-adressen (ik kan wel beide locaties vanuit een netwerk bereiken vanaf een ander netwerk, bijv; vodafone of KPN).

De poorten die ik gebruik zijn bijv; 5000 / 7000 / 873

Kortom; ik kan de NAS prima bereiken als ik deze maar vanuit een andere provider benader. Het lijkt net of UPC lokaal de adressen blokkeert, maar dat klinkt ook wel heel vreemd toch?

Choose Booze

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-06 08:44
Liggen de lokaties dicht bij elkaar? UPC blokkeert standaard verkeer binnen dezelfde UBR (kabel-router), tenminste, toen ik nog klant was wel :)
De oplossing: Maak een route aan voor het subnet met als gateway de gateway in het subnet.
Bijv:
lokatie 1 heeft IP 123.123.123.123/24 gateway 123.123.123.1
maak dan de volgende route op de router van lokatie 1: 123.123.123.0/24 gateway 123.123.123.1

Doe dit voor beide lokaties.

[Voor 4% gewijzigd door FatalError op 06-07-2011 13:58]

If it ain't broken, tweak it!

• Maverick2001
FatalError schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:57:
Liggen de lokaties dicht bij elkaar? UPC blokkeert standaard verkeer binnen dezelfde UBR (kabel-router), tenminste, toen ik nog klant was wel :)
De oplossing: Maak een route aan voor het subnet met als gateway de gateway in het subnet.
Bijv:
lokatie 1 heeft IP 123.123.123.123/24 gateway 123.123.123.1
maak dan de volgende route op de router van lokatie 1: 123.123.123.0/24 gateway 123.123.123.1

Doe dit voor beide lokaties.
De locaties liggen idd vrij dicht bijelkaar (binnen 800 meter denk ik).

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb even trace gedaan naar het ip-adres en vanaf mijn vodafone verbinding gaat dat prima echter bij een trace vanaf mijn UPC verbinding stopt de trace al heel snel bij een UPC knooppunt. Ik ga even kijken hoe ik je bovenstaande tip ga instellen! Wel erg triest dat UPC dit verkeer niet toe laat. Dacht natuurlijk dat het aan mijn eigen instelling lag.

Edit; even als dummie... waar stel je de route in? Ik kom hier niet helemaal uit.

[Voor 6% gewijzigd door Maverick2001 op 06-07-2011 15:34]

Choose Booze

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-06 08:44
in iedere router kan je wel ergens n statische route invullen. Waar precies verschilt per router.
Even voor de duidelijkheid: ik bedoel hierboven de publieke IP's die je van UPC krijgt.Deze staat dus op de WAN poort van de router via DHCP geconfigureerd.

If it ain't broken, tweak it!

• Maverick2001
Ik ben er even mee bezig geweest echter zonder resultaat. De beide locaties zitten in een verschillend subnet en volgens mij gaat dit niet werken.

Heb ook nog even met de UPC servicedesk zakelijk gebeld en zij zeggen dat er niks geblokkeerd wordt. Ook geven zij aan dat verkeer binnen dezelfde UBR geen probleem is en dat ze ook dat verkeerd niet blokkeren. Het gekke is dat ik tot 10 dagen terug ook geen enkel probleem heb gehad.

Choose Booze

• Maverick2001
Toch even melden dat het probleem opgelost is;

Na een aantal keren bellen met de zakelijke helpdesk van UPC is het toch echt doorgedrongen dat er aan hun zijde iets geblokkeerd werd.

Het blijkt dat er sinds kort aan (klein)zakelijke gebruikers een nieuwe ip-range is toegewezen die eerst voor telefonie bestemd was. Op de upc-routers werd voor deze ip-range het nodige datavekeer geblokkeerd. Ze hebben vandaag de config van de routers aangepast en nu is het verkeer weer in orde.

Choose Booze

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee