Printer Inkt Navullen Topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11-2024

Sjeng_

BIERTJAH!?

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Canon Pixma MP560 printer, en de bijgeleverde cartridges zijn bijna leeg.
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om deze carts ofwel bij te vullen, ofwel een complete navulset met nieuwe cartridges te kopen, die je kan blijven navullen.

Ik lees op het internet vanalles over:
- chips in de carts die gereset moeten worden?
- vacuüm trekken van de carts na bijvullen?
Maar ik weet niet in hoeverre dat voor mijn printer geld, en of dat nog wel actueel is. Technieken veranderen zo snel.

Via dit forum vond ik alleen een link naar http://www.refillink.nl/
Verder vond ik nog deze site en ook deze.

Ik vraag me af of er mensen ervaring hebben met het navullen van inkt voor hun printer, en met name met de Canon Pixma.
Alle info is welkom, webwinkels, goede merken navulsets/namaak carts/etc.
- Waar moet ik vooral rekening mee houden?
- Wat heb ik nodig?
- Verder weet ik niet wat (buiten het prijsverschil) mogelijke voor- of nadelen zijn van navulsets vs. originele cartridges laten bijvullen vs. goedkopere volle namaak cartridges.

Het gaat mij er om dat ik goedkoop kan printen, zonder gedoe of gevlek op mijn printer.
Bedankt! :)

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:38
Dit is werkelijk iets wat je zelf HEEL makkelijk kan uitzoeken, inkt-shops genoeg die alle toebehoren verkopen met alle relevantie informatie die erbij hoort. Van complete sets originele cartridges tot imitatie met nieuwe chip en chipresetters. Even wat verder kijken dan GoT is minimale inzet... heb je bijvoorbeeld al eens simpelweg 'inkt kopen' ingetikt in Google? Heel veel resultaten!

Maar begin eens bij 123inkt.nl of tonershop.nl, inktclub.nl... officesavers is ook een goede.

Voor jouw geruststelling, het navullen van cartridges binnen de gehele Pixma serie zijn zo'n beetje de makkelijkst na te vullen cartridges op de markt... geen vacuum ofzo; gewoon een klein dopje/stopje verwijderen en de inkt erin spuiten en daarna het dopje/sotpje weer terug. Chip resetten hoeft niet perse overigens, omdat je imitatie gaat gebruiken vervalt de garantie op je printer sowieso. Het resetten zorgt er dan alleen maar voor dat de schatting van de inhoud van de cartridge weer op 0 staat. Maar aangezien handmatig gevulde cartridges en/of imitatie meestal een stuk beter gevuld zijn dan origineel... zegt die indicatie dus ook niets meer want dan gaat je printer al klagen als er nog een derde of een kwart inkt in zit.

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 06-07-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:47:
Maar begin eens bij 123inkt.nl of tonershop.nl, inktclub.nl... officesavers is ook een goede.

Voor jouw geruststelling, het navullen van cartridges binnen de gehele Pixma serie zijn zo'n beetje de makkelijkst na te vullen cartridges op de markt... geen vacuum ofzo; gewoon een klein dopje/stopje verwijderen en de inkt erin spuiten en daarna het dopje/sotpje weer terug. Chip resetten hoeft niet perse overigens, omdat je imitatie gaat gebruiken vervalt de garantie op je printer sowieso.
Perfect! Bedankt. Ik had wel al gegoogled, maar die winkelwebsites zijn niet heel duidelijk of je nou wel of geen vacuumding nodig hebt, of chipresetter etc.

Wat ik ook graag hoor zijn ervaringen van anderen die hetzelfde gebruiken. (kwaliteit, gemak, etc.)

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
Als ik overigens de prijzen van de inktpatronen bij 123inkt.nl zie voor kant en klare patronen die je er zo in kunt klikken vraag ik me af in hoeverre je elke keer wilt prutsen met refill-inkt. Ik heb het vroeger ook veel gedaan met HP, altijd wat met die zooi, ik geef nu gewoon een paar euro meer uit en dan werkt het meteen. Die alternatieve cartridges zijn over het algemeen maar de helft van een originele, en dan zit er vaak nog meer inkt in ook.

Overigens oppassen voor printers met vaste printkoppen zoals sommige high-end HP printers en de meeste Epson printers: hervullen of alternatieve inkt is leuk, maar ik heb een klant 2 HP Officejet Pro L7680's weg zien gooien na het gebruiken van alternatieve inkt. Een paar dagen na het plaatsen van die patronen kreeg hij printkopstoringen, nieuwe printkoppen erin, weer mis. Nieuwe printkoppen van HP gekregen, patronen ook maar vervangen door originele HP patronen, paar printjes verder: weer printkopstoring... slangetjes van cartridges naar printkop verstopt :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Topicstarter
Ik heb inmiddels via printwinkel.nl een doos met 3 kleuren navul-inkt flesjes en 1 reinigingsvloeistof flesje gekocht, compleet met 4 spuiten en naalden, en een zelfde setje met 4 zwarte flesjes inkt gekocht.
Daarnaast via 123inkt een setje cartridges met chipje met reinigingsvloeistof erin besteld.

De oude cartridges van mijn printer heb ik bijgevuld zonder problemen met de navulsets, en intussen de printer laten reinigen met de reinigingscartridges. Werkt perfect.
Telkens als de inkt nu op is, kan ik ze eenvoudig bijvullen, terwijl ik de printer met de reinigingscartridges laar reinigen. Printkoppen blijven zo schoon, en de printkwaliteit is top. Ik zie geen verschil met de originele inkt.

Mijn ervaring hiermee is dus prima. 100% tevreden, en voor ca. 60,- in totaal klaar. Ik kan hiermee zeker 6x navullen (site zegt 8 tot 10x, maar we zullen zien). En de zwarte inkt gaat langer mee, want hoewel ik doorgaans meer zwart verbruik (brieven e.d.) heb ik daar nu 4 flesjes van, dus ik kan even vooruit.
Ik heb wel nog een aparte zwarte kleine cartridge gekocht voor de zwarte foto-inkt, dus de grote cartridge vul ik met de flesjes en de kleine nog even niet (maar dat kan volgens printwinkel.nl wel gewoon).

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bente
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09-2016
De Canon cartridges PG-510 en PG-512 wil ik gaan bijvullen heb de inkt en blijkbaar een te karige handleiding gekocht.
Nu staat er in de handleiding dat ik het labeltje eraf moet halen, en de gaatjes die daaronder zitten wat moet vergroten en dan de inkt daardoor moet bijvullen. Heb ik het labeltje eraf, is er ook maar geen enkel gaatje of afdrukje te zien... :?
Wie weet hier raad mee, intussen ben ik via google zover gekomen dat er een manual is die het hele plaatje van de cartridge eraf tikt met een beitel en dan pas ergens de inkt in de cartridge vult, maar van die methode ben ik nou ook niet echt enthousiast geworden.. Hoe kom ik er achter waar precies die gaatjes moeten komen om de inkt bij te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Hier vind je alles over verschillende methodes.

Inkjet printer Forum
http://www.nifty-stuff.com/forum/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ha ja de goede oude tijd van de HP printers en met allerlei flesjes inkt experimenteren en diverse naalden om vervolgens dagen lang met zwarte vingers rond te lopen. Vandaar dat ik tegenwoordig gewoon immitatiepatronen bestel bij 123 inkt en er tot nu toe nooit problemen mee gehad heb.
Pagina: 1