Toon posts:

fans vervangen + 1 erbij.

Pagina: 1
Acties:

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:10
Ik wil graag mijn cpu en case fan vervangen voor een stillere en betere.ik heb deze 2 in gedachten : deze voor case fan. en deze voor vervanging van de stock cpu fan.
Ik wil 2 case fans bestellen voor een betere koeling en die dan aansluiten op de f8 pro.

Nu heb ik een paar vragen:
Bij die actic cooling f8 pro pwm staat er dat je er meerdere fans op kan aansluiten op het pwm signaal zodat ze allemaal even hard draaien, hoe werkt dit dan precies?

De f8 pro pwm fan is een stuk groter dan het origineel dat er nu op zit hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Dit waren voor zover de vragen.

Groetjes thijsco19

[Voor 5% gewijzigd door thijsco19 op 06-07-2011 13:11]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 18:16
thijsco19 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:09:
Nu heb ik een paar vragen:
Bij die actic cooling f8 pro pwm staat er dat je er meerdere fans op kan aansluiten op het pwm signaal zodat ze allemaal even hard draaien, hoe werkt dit dan precies?
De main fan die je aansluit op het PWM (4-pins) CPU-fan aansluiting stuurt het PWM signaal en de benodigde stroom door naar andere PWM fans die aangesloten zijn op deze fans. Waardoor ze dezelfde snelheid draaien. Er staat wel een waarschuwing bij zo van zorg dat je zeker weet dat de aansluiting genoeg stroom leverd voor meerdere fans.
thijsco19 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:09:
De f8 pro pwm fan is een stuk groter dan het origineel dat er nu op zit hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Zoutzuur (lost vrijwel alles op), nee maar even serieus op wat voor heatsink wil je deze fan plaatsen... Want als het op de stock koeler is dan raad ik het af en zou ik je aanraden om te gaan kijken naar gewoon een goede heatsink zoals de Scythe Mugen 2 rev B. of Scythe Mugen 3. Het enigste nadeel van de PRO serie van de artic fans is dat deze niet echt makkelijk met fan clips (athans niet op de normale methode) zijn vast te zetten.

[Voor 7% gewijzigd door Starke op 06-07-2011 13:28. Reden: extra info]

• thijsco19
oke dus het moeten wel pwm fans zijn?
en hoe kan ik kijken of de aansluiting het aankan?

ik wou het wel op de originele heatsink plaatsen, de stock koeler is 70mm (een stukie groter dan ik dacht).
ik denk dat die scythe mugen 2 en 3 te groot zijn ik heb niet veel ruimte om z'n grote koeler erop te zetten van daar dat ik het zo wou doen.

ik zal daalijk denk wel effe meten of het kan passen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsco19
Er staat wel een waarschuwing bij zo van zorg dat je zeker weet dat de aansluiting genoeg stroom leverd voor meerdere fans.
en hoe kan ik kijken of de aansluiting het aankan?
weet iemand hier een antwoord op?
ik heb zelf al gezocht maar nog niks gevonden.
moederboord is: asrock N68C-S UCC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 18:16
Het is niet echt alsof er wat fout kan gaan, alle 4 pins CPU aansluitingen zijn vrijwel hetzelfde en leveren ook vrijwel dezelfde stroom, ikzelf het atm er 3 PWM (120mm) fans aanhangen en die doen het allemaal (gaan wel na elkaar aan maar zodra ze draaien, blijven ze draaien). Met maar 2 fans erop zal die het zoiezo wel doen.

Het kijken zou je officieel de aansluiting moeten doormeten en weten hoeveel de fans trekken en dat dan op elkaar afspelen (maar andere mensen kunnen je beter vertellen hoe dat moet dan ik gezien ik dit normaal niet doe).

• thijsco19
ik heb de arctic cooling freezer 7 pro rev 2 gekocht en een f12 pro pwm, allebij aangesloten op de cpu fan aansluiting en het draait zoals het moet.

de temps zijn nu idle en strest +- 10 graden lager, en een heel stuk stiller.

iedereen bedankt

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee