• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb een sony HDV camera die filmt met mini DV (1440 x 1080 bij 25 frames per sec.). De gefilmde resultaten zijn werkelijk prachtig op mijn TV.
Nu heb ik een neiuwe PC gekocht (Sandy bridge 2600, 3.4 , geheugen 4 g) die krachtig genoeg zou moeten zijn voor videobewerking.

Ik wil de filmpjes capturen en als bestand bewaren op een aparte harde schijf. (WD sata 6)

Dat heb ik gedaan met pinnacle 15 en Magix Video deluxe 2008

Instellingen zijn goed (1440x1080 ingesteld bij 25 f/s en als MPEG2) maar als ik de bestanden afspeel met de PC op de TV lopen de bewegende beelden niet vloeiend. Stilstaand beeld prima maar bewegend beeld niet. Ik kijk ook wel eens HD films via mijn PC (VLC player of windows player) en dat ziet er allemaal wel prima uit>

Iemand enig idee hoe dit komt?

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-02-2019
Waarschijnlijk komt dit doordat jou video's minder gecomprimeerd zijn en dus een hogere bit rate hebben. Dikke kans dat als je ze convert naar zeg h264 met een acceptabele bit rate het materiaal makkelijk afgespeeld kan worden.

Ik kan mijn materiaal meestal ook niet vloeiend afspelen, maar na het editten en encoden is het probleem verdwenen.

edit: bij dit hierboven neem ik aan dat het materiaal niet vloeiend afspeeld op zowel je TV als het scherm van je PC

[Voor 14% gewijzigd door Synch op 06-07-2011 23:46]

• friander
Mijn TV gebruik ik als scherm voor de PC. Als het komt door de hoge bitrate , welk onderdeel van mijn configuratie vormt dan de bottleneck? is dat de videokaart? (onboard op een ASUS P8H67-M PRO )
Wat voor programma gebruik je om HDV te converten naar H264?

[Voor 7% gewijzigd door friander op 07-07-2011 09:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 12:45
Die geïntegreerde GPU op je CPU zou best wel eens de bottleneck kunnen zijn. HDV 1080p heeft een bitrate van maximaal 25 Mbit/s. Maar hoe je captured is ook belangrijk. Weet je zeker dat je de juiste instellingen hebt gebruikt? Zeker dat je progressive hebt gefilmd en niet interlaced? Hoe spelen de bestanden af in je editomgeving?

• friander
Mijn gefilmde materiaal is 1080i bij 25 f/s. Tijdens het capturen zie ik geen rare dingen.

• mmulders
1080i/25 lijkt me sterk, dan eerder 1080p/25. Maar hoe capture je precies? Wat zijn je exacte instellingen? Wat voor camera heb je, en welke instellingen gebruik je op je camera?

• friander
Het is een Sony HDR-HC5 (mini DV) en die filmt echt 1080i (staat zelfs op de body:))

Ik capture met Pinnacle 15 of Magix

Met beide programma's capture ik de film naar mijn harde schijf en als ik het dan afspeel op de computer met bijv. de VLC media player dan is het beeld niet echt vloeiend, wel scherp, maar als het bewegende beelden zijn is het gewoon vervelend om naar te kijken.

De instellingen in de camera: ik kan kiezen tussen HDV of DV en HVD is 1080i. Dit kan ik ook kiezen in Pinnacle. Ik zeg dat ik HDV wil capturen en eiegenlijk alle programma's die ik gebruik gebruiken dan automatisch de goede instellingen.

[Voor 23% gewijzigd door friander op 15-07-2011 22:12]

• mmulders
Ok, je bronmateriaal is dus HDV 1080i/50. Ik was even in de veronderstelling dat je een HDV camera had die progressive kan filmen.

Ik denk dat je met een interlacingprobleem zit. Je filmpjes zijn interlaced. Speel je dat via je camera direct op je TV af, dan gaat dat goed omdat je TV ofwel automatisch deinterlaced (als het een LCD of plasma is), ofwel gewoon een interlaced display is (CRT). Als je de filmpjes captured naar je computer, en dan via de computer op je TV afspeelt dan wordt er niet gedeinterlaced, en dat ziet er bij (snel) bewegende beelden niet lekker uit. Kijk eens of je in je mediaplayer deinterlacing aan kunt zetten.

• friander
Gelukt! Ik heb een gecaptured filmpje op de harde schijf van de mediaplayer gezet en die speelt het wèl vloeiend af! Bestaat er een player voor op de PC die deinterlaced kan afspelen? Want ik wil de filmpjes graag op de harde schijf van mijn PC bewaren en kunnen afspelen....

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Videolan
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee