• britewire
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02 12:41
Tweakers,

Ik heb vorige week de Galaxy S2 gekocht, en had al een bestaan 500 relax abonnemen bij tmobile. Op mijn vorige telefoon (Nokia N900) heb ik eigenlijk nooit bijkomende kosten gehad voor de Web and Walk internet optie.

Nu heb ik via T-Mobile de automatische instellingen gekregen voor de S2, welke niet werkten. Dan maar naar T-mobile/toestelhulp gegaan om daar het stappen plan te doorlopen.

Nadat ik alles correct ingesteld had, ben ik lekker mijn ding gaan doen met mn S2 and flink wat data gebruikt. Gisteren keek ik op mijn t-mobile and tot mijn verbasing zag ik dat de extra kosten op mijn abonnement waren opgelopen tot 60 euro in 1 week.

Daarom heb ik maar snel alle instellingen nogmaals gecontroleerd, maar kan niets vinden wat verschilt van de instellingen beschreven op t-mobile/toestelhulp.

Zou iemand mij hier een aantal controles willen laten uitvoeren welke de oorzaak kunnen zijn van deze oplopende kosten?

Mobile network settings>

Use packet data (ON)
Data Roaming (OFF)
Acces Point names > Tmobile Internet (ON)

Edit acces point>
Name: T-Mobile Internet
APN: Internet
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: <not set>
Password: <not set>
Server: <not set>
MMSC: <not set>
MMS Proxy: <not set>
MMS Port: <not set>
MMC: 204
MSC: 16
Authentication type: <not set>
APN type: internet

Network mode> MCDMA only???

Network operators>
Preferred network: Tmobile

Even over "preferred network", betekend dit dat er nooit een ander netwerk gekozen kan worden? Als ik T-mobile kies, worden de stellingen welke ik gekozen heb bij "edit acces point" dan automatisch overgenomen?

Hoop dat jullie zo behulpzaam zijn om mij op weg te helpen.

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-05 17:10
Ook T-mobile relax + een Samsung Galaxy SII

Hier mijn lijstje:

Mobile network settings>

Use packet data (ON)
Data Roaming (OFF)
Acces Point names > Tmobile Internet (ON)

Edit acces point>

Name: T-Mobile Internet
APN: Internet
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: <not set>
Password: <not set>
Server: <not set>
MMSC: <not set>
MMS Proxy: <not set>
MMS Port: <not set>
MMC: 204
MSC: 16
Authentication type: PAP
APN type: internet

Network mode> GSM/WCDMA (auto-stand)

Tot nu geen extra kosten. Telefoon nu ongeveer een maand in gebruik.

PSN & R* Social: Sylvesterb001

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Dit heeft niets met de instellingen te maken.

Iets op je telefoon verbruikt heel veel data blijkbaar. Óf er zit iets mis met je internetbundel. Hoeveel zegt T-Mobile dat je verbruikt hebt?

• Sylvesterb
418O2 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:47:
Dit heeft niets met de instellingen te maken.

Iets op je telefoon verbruikt heel veel data blijkbaar. Óf er zit iets mis met je internetbundel. Hoeveel zegt T-Mobile dat je verbruikt hebt?
Ik betwijfel of dit wel aan de bundel ligt. Bij mijn relax abbo heb ik ook geen datalimiet. Ik weet niet of dit ook ik bij de TS.

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 20:20
De instellingen hebben niets te maken met eventuele facturatie. het is niet zo dat je nu etaald omdat je het 'verkeerde' toegangspunt hebt gebruikt. Misschien is je abonnementsvorm gewijzigd.

Snel contact opnemen met t-mobile en vragen hoe het kan dat er kosten voor internet in rekening worden gebracht terwijl een bundel met internet hebt.

• britewire
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02 12:41
Heb gisteren al gebeld met de vraag of ze een notitie maken van mijn vraag en ze per mail een screenshot van mijn instellingen gestuurd, met daarnaast de instellingen welke op de site zijn gepubliceerd.

@Sylvester

Ik heb de authenticatie niet op PAP staan. Waar staat dat voor en waarom wijkt dit bij jou van de gepubliceerde instellingen door t-mobile?

• Sylvesterb
Ik heb de instellingen overgenomen van de handmatige toestelinstellingen.

http://www.t-mobile.nl/to...ernet/Handmatig-instellen

daar staat op pagina 9 deze instelling:

Ik weet niet of dit uit maakt of kan uitmaken maar ik heb tot nu toe geen problemen en/of extra kosten gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@britewire
Als je een Web and Walk bundel op je abonnement geactiveerd hebt staan dan kan je daar geen extra kosten van hebben. Hoe de instellingen ook in je toestel staan, je toestel maakt verbinding met het netwerk van T-Mobile. De overige kosten bij je belstatus kunnen dan ook niet van het internet zijn.

De belstatus is een indicatie van je verbruik en er kan een afwijking of een vertraging in zitten. Op het moment dat je factuur opgemaakt wordt dan komen alle kosten op de juiste plaats. Niet gemaakte kosten zal je dan ook niet terug vinden op de factuur.

Richard
T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee