Toon posts:

A4 Delft-Schiedam (a.k.a. Midden-Delfland) gaat DOOR!

Pagina: 1
Acties:

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 12:22
quote: Raad van State
Rijkswaterstaat mag rijksweg A4 tussen Delft en Schiedam aanleggen
woensdag 6 juli 2011

Rijkswaterstaat mag beginnen met de aanleg van de A4 tussen Delft en Schiedam. De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State heeft in een uitspraak van vandaag (6 juli 2011) de bezwaren tegen het tracébesluit van de toenmalige minister van Verkeer en Waterstaat ongegrond verklaard. Het besluit maakt de aanleg mogelijk van het zeven kilometer lange, ontbrekende stuk van de A4. In totaal 23 particulieren en organisaties, waaronder de Milieufederatie Zuid-Holland, hadden de Raad van State gevraagd het tracébesluit te vernietigen.

Met het tracébesluit 'A4 Delft-Schiedam' kan een nieuwe snelweg worden aangelegd tussen de bestaande A4 bij de aansluiting Delft-Zuid (Kruithuisweg) en het knooppunt Kethelplein bij Schiedam. Ook wordt een landtunnel aangelegd. Volgens de minister is de wegcapaciteit tussen Den Haag en Rotterdam te klein en staan er op de enige hoofdverbinding, de A13, dagelijks veel files en is het één van de grootste knelpunten in de verkeersafwikkeling van Nederland. Met de aanleg van de nieuwe snelweg wordt een extra verbinding tussen beide steden mogelijk gemaakt.

Tegenstanders van de aanleg zijn niet overtuigd van de noodzaak van de aanleg van de A4 en voeren aan dat er goede alternatieven zijn om de verkeersafwikkeling tussen Den Haag en Rotterdam te verbeteren. Verder vrezen zij dat de luchtkwaliteit met de aanleg zal verslechteren en dat er meer geluidsoverlast zal ontstaan. Ook wijzen zij op de nadelige gevolgen voor de veiligheid en voor het natuurgebied Midden-Delfland.

De Raad van State concludeert dat de minister 'in redelijkheid de voorkeur heeft mogen geven aan de aanleg van de A4 boven een van de aangedragen alternatieven'. Daarbij heeft de hoogste bestuursrechter in aanmerking genomen dat een tracébesluit 'een belangenafweging vergt, waarbij politieke en bestuurlijke inzichten een belangrijke rol spelen'. De bestuursrechter heeft niet tot taak om de waarde of het maatschappelijk gewicht van die belangen naar eigen inzicht vast te stellen. Zijn taak is om te beoordelen of een overheidsbesluit rechtmatig is. Voor het oordeel dat het besluit onrechtmatig is, is niet voldoende dat bezwaarmakers wijzen op andere, aanvaardbare oplossingen, maar moeten zij aantonen dat de keuze van de minister 'redelijke gronden ontbeert'. De Raad van State heeft bepaald dat dit hier niet het geval is.

Verder heeft de Raad van State geconcludeerd dat de grenswaarden voor luchtkwaliteit geen beletsel vormen voor het tracébesluit, omdat de aanleg van de A4 is opgenomen in het Nationaal Samenwerkingsprogramma Lucht. Ook heeft de minister de geluidsbelasting van de weg op juiste wijze berekend en bij het besluit betrokken. Dat geldt ook voor de veiligheidsaspecten. De afweging van de minister over de gevolgen van de aanleg van de A4 voor de natuur en de compensatie daarvan is ten slotte ook niet onjuist, aldus de hoogste bestuursrechter.

In de uitspraak zijn ook sommige beroepen niet-ontvankelijk verklaard omdat de belangen van onder meer enkele inwoners uit Delft, Schiedam en Den Hoorn naar het oordeel van de Raad van State 'niet rechtstreeks bij het tracébesluit zijn betrokken'. Niet alleen wonen zij op een te grote afstand van de geplande A4, maar ook het argument dat zij regelmatig recreëren in het desbetreffende gebied is volgens de Raad van State niet voldoende om aan te nemen dat zij een 'bijzonder individueel belang' hebben. Dit heeft er toe geleid dat in de uitspraak niet inhoudelijk is ingegaan op hun bezwaren.

Tegen de uitspraak van de Raad van State is geen hoger beroep mogelijk.

Lees hier de volledige tekst van de uitspraak.
Niet langer discussie, geen verder onderzoek. De A4 gaat definitief DOOR en er is NIEMAND die dit nu nog kan tegenhouden! ^O^

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dan valt er aan schoolvoorbeeld van hoe het niet moet weg aan de TU Delft, dit moois te vaak mogen aanhoren :D

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2022
Uitstekend lijkt mij. Discussiëren, procederen en onderzoeken moet een keer ophouden. Dat is nu. Blijkbaar voldoet het plan. Tijd om de spade in de grond te steken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Donderstraaltje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:34:
Dan valt er aan schoolvoorbeeld van hoe het niet met weg aan de TU Delft, dit moois te vaak mogen aanhoren :D
the fuck bedoel je nu :P

Ik vind het iig mooi, dat gezeur moet een keer afgelopen zijn, helemaal om dat praktisch alles er al ligt, behalve asfalt.

dot.blaat

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Aan de rest van de A4, tussen Dinteloord en Halsteren, word volgens mij ook binnen enkele jaren begonnen, nu ze het eindelijk eens zijn over het tracé bij Steenbergen?

Het stuk van de A4 richting België dat er nu al ligt zal dan denk ik ook wat vaker gebruikt gaan worden omdat dat voor sommige interessanter kan zijn dan de meer bekende route over de A16.

Virussen? Scan ze hier!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Het is natuurlijk geweldig dat hij er nu eindelijk komt, en het was ook zeer hard nodig.
Echter in Delft wordt het gezien als een groot cabaret haast en als schoolvoorbeeld gesteld van hoe het niet moet. Het leverde elke keer weer hilarische momenten op, zeker bij civiel, en zeker bij Prof. Sanders :D

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 12:22
wildhagen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:43:
Aan de rest van de A4, tussen Dinteloord en Halsteren, word volgens mij ook binnen enkele jaren begonnen, nu ze het eindelijk eens zijn over het tracé bij Steenbergen?

Het stuk van de A4 richting België dat er nu al ligt zal dan denk ik ook wat vaker gebruikt gaan worden omdat dat voor sommige interessanter kan zijn dan de meer bekende route over de A16.
Het Tracébesluit A4 Dinteloord-Steenbergen ligt nu bij de Raad van State... Daarover volgt tussen nu en enkele maanden uitsluitsel.

Het stuk tussen kp. Benelux en Klaaswaal staat niet op de planning om te worden aangelegd.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
Mooi dat er nu eindelijk een knoop is doorgehakt. Dit stuk wordt toch verdiept aangelegd? Jammer dat ze het dijklichaam dat er al ligt eerst weer helemaal moeten gana afgraven.. Maar het is denk ik wel de mooiste/beste oplossing.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu maar hopen dat het goedkoper kan dan €130.000,- per meter :P
Ja, het kan goedkoper als alle milieu-dingetjes worden genegeerd, maar dat bedoel ik ook weer niet :P

[Voor 47% gewijzigd door anandus op 06-07-2011 10:54]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

anandus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:51:
Nu maar hopen dat het goedkoper kan dan €130.000,- per meter :P
Het aanleggen van snelwegen in de buurt van stedelijke gebieden, waarbij er bijvoorbeeld geluidsschermen noodzakelijk zijn, begint bij een bedrag van zo'n € 30 miljoen per kilometer
Zie http://www.a4middendelfla...eg-van-de-qalternatievenq

Verder op hetzelfde artikel:
Een uitstekend ingepaste snelweg (half verdiept tussen wallen, geheel verdiept en een landtunnel) kost grofweg 120 miljoen per kilometer
Een geboorde tunnel kost meer dan 300 miljoen per kilometer
Aangezien hij verdiept zal worden gelegd is dus die 120 miljoen per kilometer van toepassing, dus 120.000 euro per meter.

Maar dat zijn dus start-prijzen, en ook nog eens uit begin 2008, in die drie jaar zal het wel een stuk duurder geworden zijn gok ik ;)

Virussen? Scan ze hier!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 16:27
wildhagen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:55:
[...]
Aangezien hij verdiept zal worden gelegd is dus die 120 miljoen per kilometer van toepassing, dus 120.000 euro per meter.

Maar dat zijn dus start-prijzen, en ook nog eens uit begin 2008, in die drie jaar zal het wel een stuk duurder geworden zijn gok ik ;)
En de praktijk leert dat de overheid bij de aanbesteding van grote projecten altijd 3 keer zo veel gaat betalen...

• Donderstraaltje
  • Niet online
Niet altijd, vaak wel... ze beginnen het wel te leren.
Bij lang onderhandelen is het niet goed, bij niet snel ingrijpen (again er is geen treffender voorbeeld haast) is het ook niet goed. Er speelt veel meer mee dan je denkt, het is niet even om de tafel gaan zitten, partijen uitspelen en voor de beste deal gaan. Ze moesten eens meer met andere vormen van contracten gaan werken, er zijn een aantal bedrijven verwend geraakt en blijven maar cashen... en die zijn nu aardig uit de kluiten gewassen. Ik zeg: meer turnkey projecten met een fixed bedrag... zien ze het maar te redden... en leg je het probleem ook bij de aannemer neer... kijk eens wat ze ineens snel en efficiënt kunnen werken.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:37
Misschien handig voor de startpost: Wikipedia: Rijksweg 4

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik zeg: meer turnkey projecten met een fixed bedrag...
Ja, leuk. Alleen totaal niet aantrekkelijk voor aannemers, omdat zij dan in hun eentje al het risico dragen voor als de overheid opeens weer met nieuwe eisen etc komen, en dat gebeurt vaak.

Geen enkele aannemer zal dat risico willen nemen, want dat kan in de honderden miljoenen euro's lopen.

Gevolg: geen enkele aannemer schrijft zich in voor de aanbesteding, en het werk zal dus niet worden uitgevoerd. De kabouters zullen het immers niet komen doen.

Virussen? Scan ze hier!

• argro
wildhagen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:06:
[...]

Ja, leuk. Alleen totaal niet aantrekkelijk voor aannemers, omdat zij dan in hun eentje al het risico dragen voor als de overheid opeens weer met nieuwe eisen etc komen, en dat gebeurt vaak.

Geen enkele aannemer zal dat risico willen nemen, want dat kan in de honderden miljoenen euro's lopen.

Gevolg: geen enkele aannemer schrijft zich in voor de aanbesteding, en het werk zal dus niet worden uitgevoerd. De kabouters zullen het immers niet komen doen.
Nieuwe eisen betekent sowieso betalen. Je kunt natuurlijk niet de risico's van nieuwe eisen bij een aannemer naar binnen kruien. Sowieso horen wijzigingen na contractsluiting niet voor te komen bij turnkey, dan kun je beter kiezen voor een andere bouworganisatievorm.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

argro schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:13:
[...]
Nieuwe eisen betekent sowieso betalen. Je kunt natuurlijk niet de risico's van nieuwe eisen bij een aannemer naar binnen kruien. Sowieso horen wijzigingen na contractsluiting niet voor te komen bij turnkey, dan kun je beter kiezen voor een andere bouworganisatievorm.
En toch komt het voor. Ik heb zelf bij overheidsinstellingen gewerkt, en daarbij behoorlijk grote aanbestedingsprojecten meegemaakt. Granted, niet van die omvang, en IT-gerelateerd, niet in de wegenbouw, maar toch.

Management (in dit geval overheid) komt altijd met veel nieuwe wensen, al dan niet onder druk van rechterlijke uitspraken of lokale en provinciale overheden. En ja, in de praktijk worden die vaak op de aannemende partij afgewenteld. Daar vinden ze altijd wel een manier voor, is het niet linksom dan wel rechtsom.

In dit geval ging het om een gemeente. Na nieuwe verkiezingen zitten er in de raad (die over het budget gaan) andere verhoudingen, met andere politieke belangen ,en die willen allemaal dat soort plannen aanpassen en er hun plasje over doen, maar er niet voor betalen (vinden de kiezers niet leuk!), want dat mag de aannemende partij doen. Hier zal dat nog sterker gaan, met de landelijke politiek die van hot naar her springt met wensen en eisen momenteel.

Wil je dat als aannemer niet? Dan kan je verdere opdrachten in de toekomst wel shaken. En dat wil je als aannemer dus ook niet, want het zijn vaal grootschalige, en dus lucratieve, projecten. Aannemers zitten vaak gewoon tussen wal en schip wat dat betreft.

Virussen? Scan ze hier!

• argro
wildhagen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:21:
[...]

En toch komt het voor. Ik heb zelf bij overheidsinstellingen gewerkt, en daarbij behoorlijk grote aanbestedingsprojecten meegemaakt. Granted, niet van die omvang, en IT-gerelateerd, niet in de wegenbouw, maar toch.

Management (in dit geval overheid) komt altijd met veel nieuwe wensen, al dan niet onder druk van rechterlijke uitspraken of lokale en provinciale overheden. En ja, in de praktijk worden die vaak op de aannemende partij afgewenteld. Daar vinden ze altijd wel een manier voor, is het niet linksom dan wel rechtsom.

In dit geval ging het om een gemeente. Na nieuwe verkiezingen zitten er in de raad (die over het budget gaan) andere verhoudingen, met andere politieke belangen ,en die willen allemaal dat soort plannen aanpassen en er hun plasje over doen, maar er niet voor betalen (vinden de kiezers niet leuk!), want dat mag de aannemende partij doen. Hier zal dat nog sterker gaan, met de landelijke politiek die van hot naar her springt met wensen en eisen momenteel.

Wil je dat als aannemer niet? Dan kan je verdere opdrachten in de toekomst wel shaken. En dat wil je als aannemer dus ook niet, want het zijn vaal grootschalige, en dus lucratieve, projecten. Aannemers zitten vaak gewoon tussen wal en schip wat dat betreft.
Mijn ervaring is volledig andersom. Een aannemer vindt altijd een manier om van een probleem niet zijn probleem te maken. Linksom of rechtsom betaal je overal voor, ook al heb je soms het idee van niet. Een aannemer te slim af zijn gaat de overheid in dit leven niet lukken. Logisch ook, als ik 100 kuub beton bestel en ik verander dat ik de loop van het project naar 115 kuub, dan gaat de aannemer die 15 kuub echt niet cadeau doen. Het wordt misschien verpakt als cadeau, maar het is het echt niet. Juist wijzigingen vanuit de opdrachtgever is de reden dat projecten financieel uit de hand lopen. Als de door jou geschetste manier van werken werkelijkheid zou zijn, dan zouden alle projecten binnen budget worden gerealiseerd. Iedereen wet dat dat niet gebeurt. Het is de overheid die door de mangel gehaald wordt, niet de aannemerij.

• The Eagle
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zou onderhand eens tijd worden. Ik woon nu 14 jaar in Den Haag en dat stuk naar R'dam is altijd een doffe ellende.

Vwb de kosten per meter: met het huidige kabinet wordt toch de goedkoopste oplossing genomen. Milieu is van ondergeschikt belang, jammer voor die paar verloren kikkers. En die gasten die menen te moeten recreeren: d'r is recreatieruimte zat in de buurt. Tuurlijk, je gaat ook echt midden in een weiland zitten ofzo 8)7

Wanneer zou het ding af moeten zijn btw?

[Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 06-07-2011 11:43]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 17:14

Bezulba

Formerly known as Eendje

RemcoDelft schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:00:
[...]

En de praktijk leert dat de overheid bij de aanbesteding van grote projecten altijd 3 keer zo veel gaat betalen...
dit is geen technisch gecompliceerd project. Alle voorbereidingen zijn allang gedaan. Het is afgraven, wanden plaatsen, asfalt neerleggen, een paar bruggen plaatsen en klaar.

blup

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Wanneer zou het ding af moeten zijn btw?
De actuele planning is eind 2015, toch? Maar meestal word zoiets met jaren vertraagd, ik zou echt niet heel erg verbaasd staan te kijken als het 2018-2020 word voor hij helemaal open is.

Virussen? Scan ze hier!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dit is in wezen gewoon het aanleggen van een stuk asfalt. Hele traject is in principe al voorbereid. Als ze slim zijn gooien ze eerst de weg open, en dan pas de viaducten, voor zover noodzakelijk. Scheelt een hoop tijd en verkeersoverlast op de A13 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:31
@The Eagle, ik weet niet of je het door hebt, maar ze gaan een tunnel bouwen he. Dus er wordt helemaal niet de goedkoopste oplossing genomen. En het is dus ook niet even een stuk asfalt leggen.

Ontopic: Mooi dat dat stuk eindelijk wordt aangelegd, na welgeteld 50 jaar.

[Voor 16% gewijzigd door !null op 06-07-2011 13:03]

Ampera-e (60kWh)

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 16:58
Eindelijk zou ik zeggen. Er wordt al zo lang over die weg gezeurd en intussen staat de A13 (en als gevolg daarvan de A20 ook) elke dag dramatisch vast. Mensen die langs de A13 wonen hebben er enorm veel last van en al die files zijn niet goed voor het milieu en voor de economie. Als je het verkeer een stuk meer kan scheiden scheelt dat al enorm. Als ik wel eens met de auto naar Rijswijk of Delft moet moet ik altijd een enorm stuk omrijden terwijl ik het letterlijk kan zien liggen.

(Woon in Vlaardingen).

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
wildhagen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:21:
[...]

Dit is ook mijn ervaring. Een standaard aanbestedingsovereenkomst die wordt gesloten met partijen die een aanbestedingstender winnen, bevat allerlei bepalingen waardoor het risico volledig op de aannemer wordt afgewenteld, en deze een soort resultaatsverbintenis op zich neemt. Vaak moet de aannemer nog aanzienlijke bedragen zelf voorfinancieren ook.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• argro
nare man schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:04:
[...]

Dit is ook mijn ervaring. Een standaard aanbestedingsovereenkomst die wordt gesloten met partijen die een aanbestedingstender winnen, bevat allerlei bepalingen waardoor het risico volledig op de aannemer wordt afgewenteld, en deze een soort resultaatsverbintenis op zich neemt. Vaak moet de aannemer nog aanzienlijke bedragen zelf voorfinancieren ook.
Die bepalingen zullen er altijd zijn. Ik kom in een bestek ook wel eens een 'geen meerwerk-clausule' tegen. De bedoeling daarvan is vanzelfsprekend meerwerk te voorkomen. Leuk en aardig, maar weinig zinvol. Wanneer de opdrachtgever echter gaat wijzigen dan ben je gewoon aan de beurt. Dergelijke bepalingen hebben natuurlijk ook weinig met redelijkheid en billijkheid te maken en houden dus bij een geschil vaak ook geen stand. Een andere mogelijkheid is dat dergelijke bepalingen als risico-opslag reeds in de inschrijvingssom / aannemingssom zijn meegenomen en de opdrachtgever het gevoel heeft iets cadeau te krijgen terwijl hij het in werkelijkheid al lang betaald heeft.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik zie trouwens nog een nadeeltje van deze A4. Als die straks gebruikt word voor mensen die naar België willen hebben we een zeer serieus groot probleem tussen knooppunt Zoomland (waar de A4 straks samenkomt met de A58) en knooppunt Markiezaat (waar de A58 doorgaat naar Vlissingen en de A4 zich nu afscheidt richting België.

Dat is nu namelijk al een afschuwelijk druk stuk snelweg, waar het praktisch elke dag al stil staat. Het is tweebaans, en er zijn geen plannen om dat op korte of middellange termijn te gaan verbreden. Als er nog veel meer verkeer over heen gaat, voorzie ik nu alvast een verkeersinfarct (dat is het nu soms al, maar dan helemaal)....

Geld trouwens ook voor het stuk A58 van knoopunt Zoomland tot knooppunt De Stok bij Roosendaal, waar de A58 en A17 samenkomen. Is nu ook altijd al een verkeersinfarct in de spits. Dat zou nog wel eens toe kunnen nemen als men de drukke A4 wil vermijden door binnendoor te gaan (je kan vlak na De Stok via een (drukke) provinciale weg ook naar België).

Staat straks half Zuid-West Brabant muurvast elke dag, en is Zeeland onbereikbaar per snelweg.

[Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2011 15:17]

Virussen? Scan ze hier!

• argro
wildhagen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:13:
Ik zie trouwens nog een nadeeltje van deze A4. Als die straks gebruikt word voor mensen die naar België willen hebben we een zeer serieus groot probleem tussen knooppunt Zoomland (waar de A4 straks samenkomt met de A58) en knooppunt Markiezaat (waar de A58 doorgaat naar Vlissingen en de A4 zich nu afscheidt richting België.

Dat is nu namelijk al een afschuwelijk druk stuk snelweg, waar het praktisch elke dag al stil staat. Het is tweebaans, en er zijn geen plannen om dat op korte of middellange termijn te gaan verbreden. Als er nog veel meer verkeer over heen gaat, voorzie ik nu alvast een verkeersinfarct (dat is het nu soms al, maar dan helemaal)....

Geld trouwens ook voor het stuk A58 van knoopunt Zoomland tot knooppunt De Stok bij Roosendaal, waar de A58 en A17 samenkomen. Is nu ook altijd al een verkeersinfarct in de spits. Dat zou nog wel eens toe kunnen nemen als men de drukke A4 wil vermijden door binnendoor te gaan (je kan vlak na De Stok via een (drukke) provinciale weg ook naar België).

Staat straks half Zuid-West Brabant muurvast elke dag, en is Zeeland onbereikbaar per snelweg.
Is A4 - A13 - A20 - A16 niet een meer logische route naar (het gros van) België, ook als de A4 straks doorgetrokken is?

De doortrekking van de A4 betreft een paar km tussen Delft en Schiedam. Dat zal weinig tot geen invloed hebben op het verkeer rondom Bergen op Zoom.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

argro schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:00:
[...]
Is A4 - A13 - A20 - A16 niet een meer logische route naar (het gros van) België, ook als de A4 straks doorgetrokken is?
Hangt er maar net vanaf. Voor mensen ten westen van Rotterdam (zeg Schiedam, Maassluis, de westelijke havens, die kant op) kan de A4 best een stuk korter of sneller zijn dan die route, zeker als ze in het westelijk deel van België/Antwerpen moeten zijn.

De A16 is namelijk soms best druk (en de A20 ook), ook het stuk in België net na de NL-grens is erg filegevoelig.

De A4 is, na de Belgische grens (geloof dat-ie in Belgie dan A12 heet), vaak wel goed te doen qua drukte.
De doortrekking van de A4 betreft een paar km tussen Delft en Schiedam. Dat zal weinig tot geen invloed hebben op het verkeer rondom Bergen op Zoom.
Hallo... er is meer dan de randstad in Nederland hoor.

De gehele doortrekking gaat niet alleen over het stuk Delft-Schiedam, maar ook een stuk doortrekking van Dinteloord (waar de A4 nu ophoud) naar Halsteren (waar hij nu eindigt van de andere kant), dus langs Steenbergen om.

Dan is de A4 één lang stuk van Amsterdam naar de Belgische grens (even los van nu anders genummerde wegen als de A29, die in feite deel uitmaken van de A4).

Dat kan dus zeker wel invloed hebben op de regio Bergen op Zoom, want daar komt de A4 dan langs te lopen, naast de nu al zeer drukke A58.

Virussen? Scan ze hier!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:45

AlexanderB

7800 rpm

Ik woon hier aan t einde van de A4 in Delft, en nou word mijn "prive snelweg" dadelijk net zo druk als de a13 :( ik kan nou vanuit mn werk mooi de A4 nemen tot aan 100m van mn huis, terwijl er op de A13 n uur file staat.. ah well.. iig gebeurt er nu wat, en heb ik straks een veel kortere weg richting rotterdam :)
argro schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:37:
Tijd om de spade in de grond te steken.
ze zijn al enkele weken bezig :)

• argro
@wildhagen: Hetgeen waar dit topic over gaat is de doortrekking tussen Delft en Schiedam. Van een volledig doorgetrokken A4 zal de komende decennia nog geen sprake zijn. Voor enkele onderbrekingen van de A4 (bijvoorbeeld Hoogvlieet - Klaaswaal) bestaan thans hooguit vage plannen voor doortrekking. Door het ontbreken van de verbinding Hoogvliet - Klaaswaal zul je, vanaf de A4 komend, nog altijd via knooppunt Vaanplein moeten rijden. Dan is A16 ook binnen handbereik en een meer logische route naar (het gros van) België. Ik blijf er dus bij dat de hier besproken doortrekking alsmede de overige concrete plannen voorlopig niet tot problemen bij Bergen op Zoom zullen leiden. Overigens ben ik er van op de hoogte dat Nederland meer is dan alleen de Randstad, maar toch bedankt voor het mij daarop attent maken.

[Voor 10% gewijzigd door argro op 06-07-2011 16:23]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Hetgeen waar dit topic over gaat is de doortrekking tussen Delft en Schiedam.
Fijn, maar dat kan je ook in het grotere plaatje zien. Vooruit kijken dus, ipv alleen net de meest actuele plannen dus. Dan kan je eventuele problemen alvast vóór zijn ipv ze reactief te moeten aanpakken.,
Voor enkele onderbrekingen van de A4 (bijvoorbeeld Hoogvlieet - Klaaswaal) bestaan thans hooguit vage plannen voor doortrekking.
Dat valt wel mee, de voorlopige bedoeling is dat dat rond 2020 zal gebeuren. Al dan niet via publiek-private smanewerking. Zo'n samenwerking is al vaker gebeurd, bijvoorbeeld op de voormalige N59 (nu A59) van Den Bosch naar Oss, die is op die manier ook verbouwd van provinciale naar snelweg.

Het deel van Dinteloord naar Halsteren moet eind 2013 klaar zijn, daar word nu ook al druk aan gewerkt bij Halsteren op dit moment.

Dus het zou wel eens sneller actueel kunnen worden dan je denkt. Laten we zeggen dat die 2020 idd gehaald word, dan nog blijft er een probleem. Want er is al aangegeven dat de eerstvolgende mogelijkheid tot verbreding van de A58 op zijn vroegst in 2028 kan gebeuren. En dat soort data schuiven vaker naar achteren op dan naar voren.

Wel zijn er plannen om de gehele A58 (dus ook buiten het betrokken gebied) ter explotatie in handen te geven van de werkgeversverenigingen in deze regio, die de weg dan onderhouden en mogelijk verbreden, zodat de overheid er dus geen verantwoordelijkheid meer voor heeft. Maar ik moet nog zien of dat echt gaat gebeuren, schijnt juridisch nogal lastig te zijn allemaal, voor zover ik het begrijp.

Virussen? Scan ze hier!

• argro
wildhagen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:29:
[...]

[...]

Dat valt wel mee, de voorlopige bedoeling is dat dat rond 2020 zal gebeuren.
Een beetje flauw misschien, maar in 1960 dachten ze ook dat de plak asfalt tussen Delft en Schiedam er in 1965 toch wel zou liggen.

Anoniem: 119483

Klote. Dat is m'n trainingsgebied voor op de fiets en kom er erg graag. Prachtige aaneengesloten strook natuur. Zonde imho.

• EurOtiC
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10-2019

EurOtiC

AlCoHoL? :)

Als je met google maps kijkt zie je dat de omgeving al zo goed als klaar is, even een reepje asfalt neerleggen en rijden maar :)
Nu is het nog lekker rustig tot aan het einde van de A4 maar gezien de drukte op de A13 zal daar wel verandering in komen.
Je kan straks tenminste wel direct vanuit de Benelux tunnel naar Den Haag daar verheug ik me wel op.

Je weet niet wat je niet weet!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eindelijk, ik ben paar jaar terug eens de A4 afgereden in de verwachting dat het ondertussen wel klaar zou zijn. Dat viel tegen het bospad bij Delft. Vroeger toen ik klein was lag het tracé er al.
Het was op dezelfde trip dat ik ontdekte dat de pont van Vlissingen - Breskens niet meer voer :)

Anoniem: 151099

Gaan zo dan ook een keer de A4 van rotterdam tot amsterdam verbreden tot 5 baans (OVERAL!!!) :)

De A12 is voor de helft af, ze zijn aardig op weg.
De A2 is bijna af
Nu alleen die A4 verbreden naar 5 baans en je hebt een mooie randstadring

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:56

Snow_King

Konijn is stoer!

Flinke kick van dit oude topic, maar ik kon er geen andere over vinden.

Zoals denk ik de meeste wel weten, hij is open!

Google heeft het in ieder geval al door:

Voor mij is dit samen met de A4 bij Bergen op Zoom een verademing. Ik moet vaak naar Amsterdam vanuit Zeeland en dan is deze vernieuwde route erg fijn.

Al Tweakers die er overheen gereden zijn?

• Donderstraaltje
  • Niet online
Sterker nog ik ben er overheen gelopen tijdens de uitvoering van het project :P
Nog niet gereden, dat staat voor later deze week in de planning.

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 15:25

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Snow_King schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:14:
Flinke kick van dit oude topic, maar ik kon er geen andere over vinden.

Zoals denk ik de meeste wel weten, hij is open!

Google heeft het in ieder geval al door:

[afbeelding]

Voor mij is dit samen met de A4 bij Bergen op Zoom een verademing. Ik moet vaak naar Amsterdam vanuit Zeeland en dan is deze vernieuwde route erg fijn.

Jazeker, deze ochtend mijn dagelijkse rit van Ridderkerk > Rijswijk mogen maken, dit keer over het nieuwe deel van de A4 :)

Nu met de kerstvakantie is er nog geen beeld op te maken natuurlijk maar het reed vanochtend in ieder geval lekker door (wel veel vuil op de weg in de tunnel). Ben benieuwd of de "flessenhals" bij Delft verstoppingen gaat opleveren.

Ik heb heel vaak een sluiproute genomen Schipluiden <> Maasland om de A13 te ontwijken van/naar Rijswijk, hopelijk is dat nu voorbij.

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 20:02
Vanmorgen voor het eerst over de A4 gereden van Vlaardingen naar Delft.

Via afslag Vlaardingen de snelweg opgereden om 08.24 en om 08.29 reed ik via de afslag Delft in _/-\o_

Scheelt mij 5km ten opzichte van het rijden via de A13, jammere is dat mijn werk dichter bij de A13 is dan de A4 dus ik moet dwars door Delft heen wat weer tijd kost..

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Snow_King schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:14:
Ja, vlak nadat ie afgelopen vrijdag open ging al:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BjU_TaYrsYw]
:)

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:31
En is er al file geweest?

Ampera-e (60kWh)

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ja tijdens de opening, tijdje langzaamrijdend verkeer :')

Maar hopelijk een stuk minder files, daar was ie voor bedoeld.
Aan de andere kant ik woon bij die flessenhals en dat is nu al een hoop gedoe daar; vanwege die files vertrek ik extra vroeg en vertrek ook voor de spits begint, of na de ochtend spits tot 's avonds als de spits opgelost is.
Voor mij is het zelfs een van de redenen om op korte termijn te verhuizen en dichter bij het werk te gaan wonen.

Kwa files denk ik dat je ze voor het grootste gedeelte gewoon verplaatst en dat gaan we komende tijd wel zien.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Donderstraaltje schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:06:
Ja tijdens de opening, tijdje langzaamrijdend verkeer :')

Maar hopelijk een stuk minder files, daar was ie voor bedoeld.
Aan de andere kant ik woon bij die flessenhals en dat is nu al een hoop gedoe daar; vanwege die files vertrek ik extra vroeg en vertrek ook voor de spits begint, of na de ochtend spits tot 's avonds als de spits opgelost is.
Voor mij is het zelfs een van de redenen om op korte termijn te verhuizen en dichter bij het werk te gaan wonen.

Kwa files denk ik dat je ze voor het grootste gedeelte gewoon verplaatst en dat gaan we komende tijd wel zien.
De flessenhals? Welk deel bedoelen we daar precies mee?

• Donderstraaltje
  • Niet online
Snow_King schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:33:
[...]

De flessenhals? Welk deel bedoelen we daar precies mee?
Ik bedoel daarmee het samenkomen van de A4 en de A13 maar wellicht dat iemand daar een andere mening over heeft. Dat is nu al redelijk ellende.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:30

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Donderstraaltje schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:36:
[...]

Ik bedoel daarmee het samenkomen van de A4 en de A13 maar wellicht dat iemand daar een andere mening over heeft. Dat is nu al redelijk ellende.
Flessenhals "Knooppunt Ypenburg" ;)
En andere kant is Knooppunt Kethelplein.

Ze hebben bij Prins Clausplein in de jaren 80 een sterknooppunt aangelegd, duurste en de beste knooppunt voor grote verkeersintensiteit. (grote boogstralen, vlechtwerken, flyovers en het benodigde ruimte maken het allemaal zo duur).

[Voor 24% gewijzigd door MedionAkoya op 21-12-2015 16:04]

Trein?

• Donderstraaltje
  • Niet online
MedionAkoya schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:59:
[...]

Flessenhals "Knooppunt Ypenburg" ;)
En andere kant is Knooppunt Kethelplein.

Ze hebben bij Prins Clausplein in de jaren 80 een sterknooppunt aangelegd, duurste en de beste knooppunt voor grote verkeersintensiteit. (grote boogstralen, vlechtwerken, flyovers en het benodigde ruimte maken het allemaal zo duur).
Ah een stuk noordelijker kun je het idd ook nog zien, maar het is in ieder geval die hoek ja. Gewoon ellende en dat zie ik ze om oa bovenstaande redenen ook niet 1-2-3 oplossen. Ben benieuwd wat het de komende tijd gaat doen.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik ben blij dat de files op de A13 nu afnemen. Het stuk A13 - A12 is inderdaad geen verbetering, maar is hopelijk wel beter op de A4 (komt voornamelijk vanwege het einde van de A12 in DH). Ik heb tenminste nu 2 opties.
Mijn route van A4-A20-A13-A4-A10 is nu met A4-A10 een stuk makkelijker geworden. Dus als de A13 weer eens vast staat, hoef ik niet meer via binnendoor te rijden. :)

@AlexanderB: Ik zie dat rechts rijden moeilijk voor jou is :( ;)

let the past be the past.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Donderstraaltje schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:12:
[...]

Ah een stuk noordelijker kun je het idd ook nog zien, maar het is in ieder geval die hoek ja. Gewoon ellende en dat zie ik ze om oa bovenstaande redenen ook niet 1-2-3 oplossen. Ben benieuwd wat het de komende tijd gaat doen.
Oh nee, het word nog erger, er kom een tunnel van Binckhorst naar Knooppunt Ypenburg. 8)7

[Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 21-12-2015 18:12]

Trein?

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:05
Wat is daar erg aan?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 15:55

vhal

ಠ_ಠ

Deze A4 zal niks doen aan de dagelijkse file ter hoogte van Leidschendam richting Amsterdam (maar dit is weer een ander project nl. A4 Vlietland). Daarnaast zal er ws. wel filevorming optreden vanuit Leidschendam richting Plaspoelpolder. De komende 2 weken zullen niet representatief zijn vanwege de vakanties.

STRAVA

• MedionAkoya

MedionAkoya

vhal schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:09:
Deze A4 zal niks doen aan de dagelijkse file ter hoogte van Leidschendam richting Amsterdam (maar dit is weer een ander project nl. A4 Vlietland). Daarnaast zal er ws. wel filevorming optreden vanuit Leidschendam richting Plaspoelpolder. De komende 2 weken zullen niet representatief zijn vanwege de vakanties.
A4 Vlietland=Rijnlandroute ;)
De fileprobleem bij A4 tussen Ypenburg en prins Claus plein blijf inderdaad bestaan. :/

Trein?

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 07:33
Voor mij scheelt het in ieder geval een deel van de file tussen Papendrecht en Leiden. Niet alleen zou de drukte al op de A16/A20/A13 moeten afnemen, maar er is nu een alternatief als je vanaf zuidelijk Rotterdam richting Delf/Den Haag/Amsterdam moet gaan.

• Screamer2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2019
deze punt zullen ze ook eens moeten aanpakken. deze foto is nabij Delfshaven Rotterdam. net na de ophaalbrug. onder anderen deze knelpunt en het associaal rijgedrag en niet vroegtijden willen invoegen (pas op het laatste moment) en de starre houding van menig automobilisten om die stelletje aso's er niet tussen te laten veroorzaak dagelijks file. zeker in de vroege ochtendspits. als er dan nog eens een auto met pech blijft staan of doordat er aso's zijn die op het laatste moment in willen voegen om maar niet in de rij te hoeven plaatsnemen veroorzaken die weer voor kop/staart botsingen.

zie foto van knelpunt.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Screamer2003 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:31:
deze punt zullen ze ook eens moeten aanpakken. deze foto is nabij Delfshaven Rotterdam. net na de ophaalbrug. onder anderen deze knelpunt en het associaal rijgedrag en niet vroegtijden willen invoegen (pas op het laatste moment) en de starre houding van menig automobilisten om die stelletje aso's er niet tussen te laten veroorzaak dagelijks file. zeker in de vroege ochtendspits. als er dan nog eens een auto met pech blijft staan of doordat er aso's zijn die op het laatste moment in willen voegen om maar niet in de rij te hoeven plaatsnemen veroorzaken die weer voor kop/staart botsingen.

zie foto van knelpunt.

[afbeelding]
Maar dat punt moet nu JUIST rustiger worden door de nieuwe A4.

Ik moest daar vanuit Zeeland langs, maar ik kan nu de A29/A4 nemen, A15 en dan weer de A4. Dat hele punt hoef ik niet meer langs, gelukkig. Herken precies wat je beschrijft.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:00

Polariteit

Testende fotografeur

Ik rij dagelijk Alblasserdam <-> Amsterdam, en zou er dus ook voordeel van moeten hebben. We gaan het in Januari merken :)

Voorheen Reed ik altijd terug A2/A27/A15 omdat A4/A13/A20 etc niet te doen is. Vooral de A27 is echter de laatste tijd ook weer een stuk drukker, dus ik hoop dat de A4 net dat verschil weet te maken.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik vraag me af wat dit voor de verkeersdrukte van de Benelux tunnel gaat doen. Het lijkt me dat het verkeerd nu verschuift van de Brienenoord naar de Benelux-tunnel en dat dus drama gaat worden.
Iemand zijn glazen bol bij de hand? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Van het weekend ook ff van Rotterdam Zuid richting Rijswijk naar huis getufd. Ziet er mooi uit, alhoewel ik het aantal lantaarnpalen wel erg veel vond. Zelfs zoveel dat het ten koste van mijn concenstratie ging.

Ik verwacht overigens niet dat de Benelux-tunnel een probleem zal zijn.

Aan de andere kant, voor mij makkelijk praten zie wel snelweg onderweg naar werk maar kom er niet : -)

• kmf
  • Niet online
Atlas schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:59:
Ik vraag me af wat dit voor de verkeersdrukte van de Benelux tunnel gaat doen. Het lijkt me dat het verkeerd nu verschuift van de Brienenoord naar de Benelux-tunnel en dat dus drama gaat worden.
Iemand zijn glazen bol bij de hand? :P
het probleem bij de beneluxtunnel was vooral omdat de mensen op de linker tunnelbuis (richting A4) gingen en dan 2 banen moeten opschuiven om alsnog naar de A20 te gaan. Omdat de A4 nog afgesloten was.

Met een beetje geluk blijven ze nu op de eigen banen/buizen rijden en gaat de drukte sterk verminderen daar.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Screamer2003
kmf schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:05:
[...]

het probleem bij de beneluxtunnel was vooral omdat de mensen op de linker tunnelbuis (richting A4) gingen en dan 2 banen moeten opschuiven om alsnog naar de A20 te gaan. Omdat de A4 nog afgesloten was.

Met een beetje geluk blijven ze nu op de eigen banen/buizen rijden en gaat de drukte sterk verminderen daar.
Dit, en als er voor de ene tunnelbuis file stond ging men door de ander tunnelbuis om inderdaad in te voegen. File bleef zo langer en zorgde voor gevaarlijk momenten. Beste is doortrekken. Voor de tunnelbuis kun je nog kiezen of de nieuwe a4 of de oude 20. Eenmaal in de tunnel en na de tunnel nog onmogelijk in te voegen. Het verkeer dat straks over de A4 wilt rijden moeten straks mee in de file staan omdat de A20 rijders in beide tunnels zullen staan.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ze allemaal zo rijden als de dashcammert, links plakken en met 0,5 km/uur snelheidsverschil inhalen wel >:)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zoals verwacht, nu het weer wat drukker is na de feestdagen, lijkt het een stuk rustiger te zijn op de A13 richting D-H maar nu het verkeer de nieuwe A4 neemt, is de verkeersdrukte flink toegenomen op het stuk snelweg voor knooppunt Ypenburg. Met name richting A’dam stond er vanochtend een flinke file vanaf Plaspoelpolder tot aan Ypenburg.
De dagelijkse file bij Leidschendam ri. A’dam leek een stuk minder te zijn op mijn tijdstip.

STRAVA

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 14:50
vhal schreef op maandag 04 januari 2016 @ 08:50:
Zoals verwacht, nu het weer wat drukker is na de feestdagen, lijkt het een stuk rustiger te zijn op de A13 richting D-H maar nu het verkeer de nieuwe A4 neemt, is de verkeersdrukte flink toegenomen op het stuk snelweg voor knooppunt Ypenburg. Met name richting A’dam stond er vanochtend een flinke file vanaf Plaspoelpolder tot aan Ypenburg.
De dagelijkse file bij Leidschendam ri. A’dam leek een stuk minder te zijn op mijn tijdstip.
Ik zag de file van R'dam naar Amsterdam ook staan, maar was dat niet veroorzaakt door een ongeluk voorbij Ypenburg?

De andere kant op, van Amsterdam naar R'dam was redelijk te doen. Ik heb iig niet stilgestaan op de A13, maar morgen en donderdag zijn meestal de drukste dagen, dus aan het eind van de week weten we meer :+

Ik vind het wel grappig hoe je de nieuwe A4 op rijdt vanaf R'dam. Ineens een bocht waar je een heel stuk omhoog gaat, als je een beetje gas geeft word je lekker in de stoel gedrukt iig :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• danielik
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-11-2016
nu al, wachten we pas 43 jaar op.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 14:50
danielik schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:20:
nu al, wachten we pas 43 jaar op.
En ondertussen rijden treinen in Japan met 600km/pu.. van mij zou er ook wel wat meer vaart achter mogen zitten. Maar voor nu ben ik in ieder geval blij, de A13 rijd de afgelopen weken gewoon normaal door, de files aan het noorden bij de A4 en halverwege bij de N470 lijken weg te zijn.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Alleen is het nou echt een stuk drukker op de A4. Ik woon zo'n beetje aan de afrit naar de N470, maar ik neem tegenwoordig de N470 en A13, want dat rijdt beter door dan de A4.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

STRAVA

• kmf
  • Niet online
Heb je dat artikel wel gelezen? :F

spoiler:
Een bestaand fileknooppunt is drukker geworden, dus dat moet verbeteren. Dat stukje stond er dus al nog voordat de A4 was doorgetrokken.

Maar dat betekent nog niet dat het doortrekken van de A4 weggegooid is. Zeker als de A13 nu filevrij blijft.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:01
Dit topic gaat over de A4 tussen Delft en Schiedam. Jij hebt het over de A4 bij Leiden. Je zit dus in het verkeerde topic.

• Screamer2003
Ik ben nu voor het eerst over de nieuwe A4 gereden, moest voor mijn auto een kachelradiateur ophalen in Den-Haag.
wat mij opviel is dat het 'later' voor problemen kan zorgen, van 4 naar 3 naar 2 baans. om vervolgens later na DH weer 3/4 baans te hebben.
ik denk zodra de zomervakantie begint dit het nieuwe grote knelpunt gaat worden.
maar ik voel mij wel prettiger op de nieuwe A4 als op de oude weg wat maar één baan had om richting DH te kunnen komen voorbij delfshaven.

kan het trouwens kloppen dat er een begin van trajectcontrolle zit voorbij de beneluxtunnel?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

kmf schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Heb je dat artikel wel gelezen? :F
ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt
Een bestaand fileknooppunt is drukker geworden, dus dat moet verbeteren. Dat stukje stond er dus al nog voordat de A4 was doorgetrokken.
Maar dat betekent nog niet dat het doortrekken van de A4 weggegooid is. Zeker als de A13 nu filevrij blijft.
Daar heb ik het helemaal niet over. Het traject bij Leiden a 445 miljoen euro ligt er een jaar en nu komt men tot de conclusie dat de huidige situatie niet voldoet. Dat de A13 (vooralsnog) filevrij blijft is leuk maar men staat vrolijk bij Ypenburg/Leidschendam al in de file. Sterker nog, na de Ketheltunnel sta je al in de file. De Rijnlandverbreding zal wellicht een oplossing bieden maar dan sta je weer vrolijk bij Leiden in de file doordat men nog steeds die flessenhalsoplossing dan wel 2+1 methode er op na houdt.
MarcoC schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:30:
[...]

Dit topic gaat over de A4 tussen Delft en Schiedam. Jij hebt het over de A4 bij Leiden. Je zit dus in het verkeerde topic.
Ach, er staat zoveel OT geleuter in topics. :z De A4 is A4, waar had ik het anders moeten zetten. Feit is wel dat de huidige situatie niet voldoet en de problematiek van de "nieuwe" A4 bij Delft richting Amsterdam zal alleen maar erger worden. Het probleem schuift tenslotte gewoon op.

STRAVA

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:01
vhal schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:46:
[...]
Ach, er staat zoveel OT geleuter in topics. :z De A4 is A4, waar had ik het anders moeten zetten. Feit is wel dat de huidige situatie niet voldoet en de problematiek van de "nieuwe" A4 bij Delft richting Amsterdam zal alleen maar erger worden. Het probleem schuift tenslotte gewoon op.
How do you eat an elephant? One bite at a time.

Feit is wel dat de A13 de drukste snelweg van Nederland was (stond zowel 's ochtends als 's avonds in beide richtingen altijd vast). Nu staat er nooit meer file. Daar profiteren heel veel mensen van. Niet iedereen hoeft naar Amsterdam.

[Voor 20% gewijzigd door MarcoC op 10-03-2016 10:50]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

MarcoC schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:49:
[...]
How do you eat an elephant? One bite at a time.

Feit is wel dat de A13 de drukste snelweg van Nederland was (stond zowel 's ochtends als 's avonds in beide richtingen altijd vast). Nu staat er nooit meer file. Daar profiteren heel veel mensen van. Niet iedereen hoeft naar Amsterdam.
Meestal stroopt het rond 7:00 a 8:00 wel op bij Delft-Noord als de rijbanen richting Amsterdam - DH vollopen. Richting Rotterdam is het met name in de middag stukken verbeterd al heb ik het idee dat men nu 'geforceerd' de A4 neemt. Richting Plaspoelpolder is het ook erg druk, neem dan de A13 zou je dan denken als je toch richting het zuiden gaat.

STRAVA

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:46:
[...]
ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt
[...]
Daar heb ik het helemaal niet over. Het traject bij Leiden a 445 miljoen euro ligt er een jaar en nu komt men tot de conclusie dat de huidige situatie niet voldoet. Dat de A13 (vooralsnog) filevrij blijft is leuk maar men staat vrolijk bij Ypenburg/Leidschendam al in de file. Sterker nog, na de Ketheltunnel sta je al in de file. De Rijnlandverbreding zal wellicht een oplossing bieden maar dan sta je weer vrolijk bij Leiden in de file doordat men nog steeds die flessenhalsoplossing dan wel 2+1 methode er op na houdt.
En het aparte is, dat toen het hele stuk 80km/h was en bij Leiden door 1 tunnelbuis ging, er een stuk minder file stond dan daarna, ook voordat de A4 Delft/Schiedam geopend werd.

Wel is nu sinds de A4 geoped is, de verkeersdrukte tussen Rijswijk en PC-plein flink toegenomen. Het van 3 naar 2-baans stuk richting Amsterdam, en het verkeer vanaf de A12 naar de A4 richting Schiedam zorgt voor veel langzaamrijdend verkeer, waar deze auto's vroeger (waarschijnlijk) muurvast stonden op de A13.

Persoonlijk vind ik 't jammer, want stukje Rijswijk -> Utrechtsebaan en omgekeerd kost me nu zeker 10minuten per enkele reis meer dan voor december. Het omleggen van de afslag A4 -> A12 en A13 -> A12 in 2015 heeft wel goed geholpen :).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja de aanzuigende werking is natuurlijk ook gewoon groot gezien het idd om zn druk stukje snelweg ging. Jammer alleen dat er visie loos geasfalteerd word zonder randvoorwaarden te bekijken. Net als het actuele thema van de volle trein. Vervoer benodigd een integrale kijk en geen oneliners over asfalteren en 130.

• MedionAkoya

MedionAkoya

SlinkingAnt schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:44:
[...]

En het aparte is, dat toen het hele stuk 80km/h was en bij Leiden door 1 tunnelbuis ging, er een stuk minder file stond dan daarna, ook voordat de A4 Delft/Schiedam geopend werd..
Tunnelbuis in Leiden? Waar? :o

Trein?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MedionAkoya schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:45:
[...]
Tunnelbuis in Leiden? Waar? :o
Tunnelbuis is misschien een groot woord, maar sinds ze de 2x2 brug vervangen hebben door de 2x3 'tunnel' rijdt het daar een heel stuk beter door. Het stukje daarvoor waar de 3 hoofdrijstroken opsplitsen in 2x rechtdoor en een parallelrijbaan is nog wel feest...

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• MedionAkoya

MedionAkoya

SlinkingAnt schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Tunnelbuis is misschien een groot woord, maar sinds ze de 2x2 brug vervangen hebben door de 2x3 'tunnel' rijdt het daar een heel stuk beter door. Het stukje daarvoor waar de 3 hoofdrijstroken opsplitsen in 2x rechtdoor en een parallelrijbaan is nog wel feest...
Dat is een verdiepte A4 met een aquaduct en viaducten. :P
Bij Leiden Centraal is er inderdaad er een tunnel voor wegverkeer.

[Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 13-03-2016 18:37]

Trein?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee