Toon posts:

Welke Wifi Extender heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-03 11:38
Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een manier om mijn bestaand draadloos netwerk uit te breiden. Mijn Linksys router staat sinds enige tijd op zolder (aangesloten op een Ziggo all in one van 40 mb internet) en hierdoor heb ik helaas achter mijn woning bijna geen bereik meer. Huis is bijna 10 meter hoog.
Nu heb ik recentelijk die wifi extender (via de Aldi aangekocht) geprobeerd maar dat is geen succes; het apparaat was nauwelijks te configureren en na configuratie kwam ik er weer niet op.

Hoe dan ook: ik ben dus op zoek naar een manier om mijn draadloos netwerk uit te breiden. En uiteraard met minimaal een WPA beveiliging (zoals ik nu ook heb).

Nu zijn er diverse extenders beschikbaar maar hierover hoor ik zeer wisselende berichten. Vandaar dat ik ook deze vraag stel op het forum.

Wat kan het beste? Een extender of een bv een nieuwe draadloze router?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-05 10:23
Een sterkere antenne werkt het beste :)

If it ain't broken, tweak it!

• justme27
FatalError schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:46:
Een sterkere antenne werkt het beste :)
Ok. Klinkt natuurlijk logisch maar waar moet ik dan aan denken?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb recent een sma verlengkabel gekocht en één van mijn antennes 2 verdiepingen hoger gezet.
Beneden is hetzelfde gebleven en boven is de ontvangst zo'n 20 db er op vooruitgegaan.

Afhankelijk van je situatie is het zeker een aanrader

Een extender heb je alleen maar wat wanneer je er geen bedraad ethernet heen kan krijgen.
Als je wel een ethernet kabel naar de gewenste antennepositie kan leggen kun je er beter een extra acces point (of een router gebruiken als ap) ophangen.

Iperf

• justme27
fish schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:12:
Ik heb recent een sma verlengkabel gekocht en één van mijn antennes 2 verdiepingen hoger gezet.
Beneden is hetzelfde gebleven en boven is de ontvangst zo'n 20 db er op vooruitgegaan.

Afhankelijk van je situatie is het zeker een aanrader

Een extender heb je alleen maar wat wanneer je er geen bedraad ethernet heen kan krijgen.
Als je wel een ethernet kabel naar de gewenste antennepositie kan leggen kun je er beter een extra acces point (of een router gebruiken als ap) ophangen.
En dat is juist het probleem: ik kan er geen leiding naar toeleggen. Het zal echt via het draadloze netwerk moeten gebeuren. Vandaar ook mijn zoektocht naar een goede extender.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

justme27 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:22:
[...]

En dat is juist het probleem: ik kan er geen leiding naar toeleggen. Het zal echt via het draadloze netwerk moeten gebeuren. Vandaar ook mijn zoektocht naar een goede extender.
Hoezo kan dat niet? Je hebt het nota bene over een router op zolder, dat betekent dat er al een kabel ligt van eerste aansluitpunt coax (woonkamer of meterkast) naar zolder. Willekeurig waar langs dat traject zou je iets kunnen hangen. Als je nou eens router achter Ziggo modem zou hangen en op zolder met bestaande bekabeling een AP zou plaatsen?

Soittakaa Paranoid!

• justme27
dion_b schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:32:
[...]

Hoezo kan dat niet? Je hebt het nota bene over een router op zolder, dat betekent dat er al een kabel ligt van eerste aansluitpunt coax (woonkamer of meterkast) naar zolder. Willekeurig waar langs dat traject zou je iets kunnen hangen. Als je nou eens router achter Ziggo modem zou hangen en op zolder met bestaande bekabeling een AP zou plaatsen?
Nou, de zolder zoals ik het heb genoemd is een grootte open ruimte waarin het absoluut niet mooi staat om een extra kabel aan te leggen (zal namelijk in het zicht moeten liggen).

Jou suggestie om de boel om te ruilen (router in meterkast) en boven een aansluitingspunt is zo gek nog niet. Totaal niet aan gedacht. Suggesties voor zo'n aansluitingspunt (qua product)?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.google.nl/sear...37618f03&biw=1280&bih=594

maar kijk ook vooral even bij de producent van je huidige installatie materiaal dan kun je waarchijnlijk iets vinden wat past bij het grote geheel

[Voor 18% gewijzigd door Fish op 06-07-2011 12:08]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

justme27 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:56:
[...]

Nou, de zolder zoals ik het heb genoemd is een grootte open ruimte waarin het absoluut niet mooi staat om een extra kabel aan te leggen (zal namelijk in het zicht moeten liggen).
Oftewel het kan prima maar jij wil het niet. Dat is even iets anders dan "ik kan er geen leiding naar toeleggen" :o

Wees duidelijk over je situatie en wat exact de aard van je beperkingen zijn, dat voorkomt suggesties waar je niets aan hebt ;)
Jou suggestie om de boel om te ruilen (router in meterkast) en boven een aansluitingspunt is zo gek nog niet. Totaal niet aan gedacht. Suggesties voor zo'n aansluitingspunt (qua product)?
Willekeurig welke router die in AP-modus gezet kan worden (bijna alles tegenwoordig)... je Linksys kan hoogstwaarschijnlijk ook in AP-modus, dus zou evt kunnen blijven staan waar hij nu staat met andere configuratie. Opties genoeg dus.

De vraag is welke router je nu exact hebt (een WRT54G of een E4200 is even andere koek), wat je exact wilt en wat je budget is.

Ik zou anno 2011 geen router/AP meer kopen die geen simultaneous dual-band WiFi-n aankan, maar daar betaal je dan wel stevig voor (vanaf EUR 75). Als je minder veeleisend bent kun je toe met een 2.4GHz-only WiFi-n routertje/APtje, wat voor een derde van die prijs kan.

Maar goed, als die Linksys mooi en nieuw is kun je waarschijnlijk het beste die beneden doen en iets simpels boven. Als de Linksys oud is, kun je allicht beter in iets goeds investeren en de Linksys een tweede leven als AP geven.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee