Voor een hobby / studieproject ben ik bezig interactieve kaarten te maken. Het is met deze kaarten de bedoeling dat de bezoeker op een website met de muis over de kaart en gemeentes kan bewegen en deze hier dan direct feedback van krijgt. Zo heb je duizenden kaarten en dus duizenden verschillende soorten feedback.
Ik had hiervoor voor Flash kunnen kiezen, maar dat is niet mijn sterkste kant en bovendien wil ik functies gebruiken die in Flash iets lastiger (voor mij althans) te integreren zijn. Ik heb dus de keuze gemaakt dit te doen met XHTML / CSS / JS / PHP / MySQL.
Wat er precies gebeurd is als volgt:
Ik heb een aantal tools geprobeerd, maar er geen gevonden die ook daadwerkelijk werkt. Heeft er iemand suggesties?
Ik had hiervoor voor Flash kunnen kiezen, maar dat is niet mijn sterkste kant en bovendien wil ik functies gebruiken die in Flash iets lastiger (voor mij althans) te integreren zijn. Ik heb dus de keuze gemaakt dit te doen met XHTML / CSS / JS / PHP / MySQL.
Wat er precies gebeurd is als volgt:
- De gebruiker selecteert een onderwerp.
- PHP leest uit de MySQL database alle gegevens van alle gemeentes van de kaart uit.
- De gebruiker kan met de muis over de kaart bewegen.
- JS / CSS zorgt dat de gemeente opkleurt (door een imagemap te verkleuren van doorzichtig naar een klaar) en dat er een tekstballon met info naast verschijnt.
Ik heb een aantal tools geprobeerd, maar er geen gevonden die ook daadwerkelijk werkt. Heeft er iemand suggesties?