• Anoniem: 378733
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

(ik weet niet of dit in de juiste sectie is of niet, zo niet mijn excuses)

Ik zit dit dus met het volgende probleem/vraag, ik ben een MSI MS-7616 moederbord waar niet al te veel over te vinden is.
<-- MSI MS-7616

En wil graag mijn systeem upgraden met de volgende videokaart: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
En met het volgende RAM geheugen: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

Mijn huidige systeem bevat:
Nvidia Geforce GT 240 GDDR5 512mb
MSI MS-7616
2x 2gb DDR3 ram @ 1066mhz (merk samsung)
Intel Core i5 750 2.67Ghz
En nog wat andere dingen, die niet van belang zijn in dit probleem ;)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:56
jahoor , kan prima volgens mij , wat voor voeding heb je?

• Niet online
mr.DJ95 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:51:
jahoor , kan prima volgens mij , wat voor voeding heb je?
Ben even gaan kijken en heb 400 watt, dit is redelijk laag en moet ik ook vervangen neem ik aan.
Of red ik het daar wel mee?
Op één of andere power supply calculator kom ik uit op 350-360 watt.
Maar ik kan altijd dingen vergeten zijn.

Anoniem: 381362

Inderdaad, je kan beter een voeding nemen van 650-700 Watt A-Merk. (is aan te raden)
Want jou nieuwe videokaart gaat dat niet trekken met 400W.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou, een goede 400W gaat dat prima trekken hoor, de vraag is alleen of hij een goede 400W heeft. 700W is echt overkill. Ik draaide op een 450W Cougar (dus niet echt een goede) een i5 750 met 4GB Ram een een 4870 (die ongeveer 1,5 keer de hoeveelheid stroom zuipt als een 6870) maar dan nog met een RAIDcontroller en iets van 10 HDDs erbij.

• Niet online
Ik zal mijn computer is gaan openen en kijken wat voor een merk PSU erin zit en hoeveel dingen er nog beschikbaar zijn etc, ik zal posten als ik wat nieuws heb :)

Edit: Mijn processor(intel core I5 750) die turbo boost naar 3.0-3.1 is voorlopig wel voldoende toch, om dit jaar en het 1e kwartaal van 2012 te gamen?

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 378733 op 06-07-2011 08:53]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:39

ManiacsHouse

Scheisse!

Mmm is het toevallig een pc van de Aldi? Dit is wel typisch zo'n bordje wat ze daar instoppen.

• Niet online
ManiacsHouse schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:54:
Mmm is het toevallig een pc van de Aldi? Dit is wel typisch zo'n bordje wat ze daar instoppen.
Ja :(

Ik heb dus even in me PC gekeken en kwam tot de ontdekking dat ik maar één 6 pin connector had.(die nieuwe videokaart heeft 2x 6pin nodig)
Ik dus nog even rond kijken en kwam twee van deze tegen :

En zocht dus even op google en kwam daarna deze tegen:

Wat dus nog een 6 pin connector maakt.
Kan iemand zeggen of dit werkt?

Oh ja en nog over de PSU ik heb dus even gekeken en een 400 watt van FORTON
Hier een linkje van de PSU met alle connectors erbij.

En heb ook nog een watt meter tussen me PC en stopcontact gedaan, deze kwam op 150 watt uit terwijl een zwaar spel speelde(lees APB,BFBC2).

Dus waarom zou ik een nieuwe PSU nodig hebben? (Ja ik ben noob O+ )

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt een nieuwe psu nodig omdat het ding dat je hebt het niet gaat trekken.

Het upgraden van medions gaat overigens veelal niet zo lekker omdat er geen langdurige ondersteuning van medion is voor hun drivers.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik jou was zou ik een 6850 scoren, die heeft genoeg aan 1 PCIe stroomkabel en zou gewoon met je huidige voeding moeten draaien.

• Niet online
Reepje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:04:
Je hebt een nieuwe psu nodig omdat het ding dat je hebt het niet gaat trekken.

Het upgraden van medions gaat overigens veelal niet zo lekker omdat er geen langdurige ondersteuning van medion is voor hun drivers.
BIOS drivers bedoel je? die installeer ik nooit.
Ik zeg altijd maar: Don't fix what ain't broke ;)

Maar als het watt metertje tussen de 150-200 watt aan geeft, wat is dan het nut van een nieuwe PSU(je zal vast wel gelijk hebben maar in mijn ogen zie ik het licht nog niet)

Edit: Klopt het trouwens wel dat 2x 4pin molex één 6 pin connector kan maken?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 378733 op 06-07-2011 11:27]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:36
Anoniem: 378733 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:06:
Ik dus nog even rond kijken en kwam twee van deze tegen :

[afbeelding]
Die krijg je bij een videokaart er vaak bij.
Bij mijn laatste videokaart zaten er zelfs 2 bij.
Wat dus nog een 6 pin connector maakt.
Kan iemand zeggen of dit werkt?
ja
Oh ja en nog over de PSU ik heb dus even gekeken en een 400 watt van FORTON
Hier een linkje van de PSU met alle connectors erbij.
fortron is een bedrijf wat voedingen maakt voor anderen, maar ook voedingen met hun eigen merk verkoopt.
Ze maken topvoedingen, maar ook de goedkopere variant. Of die van jou goed is, is uit die specs niet op te maken. Ik zou het gewoon proberen, je merkt het vanzelf als de voeding het niet meer trekt :)

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:21
Je voeding kan 384 watt leveren 32A op 12 volt. Dit omdat 95 -99% van het benodigde stroom van de 12 volt lijnen afkomstig is.

moederbord 20 watt
geheugen 4 dimms na update 20 watt
1 hdd 20 watt
processor 100 watt
videokaart 6870 150watt 6850 120 watt

totaal 310 of 280

Zonder overclocken moeten beide werken icm met je voeding. Let er wel op dat je voeding warmer en meer lawaai zal maken.

• Niet online
job schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:27:
fortron is een bedrijf wat voedingen maakt voor anderen, maar ook voedingen met hun eigen merk verkoopt.
Ze maken topvoedingen, maar ook de goedkopere variant. Of die van jou goed is, is uit die specs niet op te maken. Ik zou het gewoon proberen, je merkt het vanzelf als de voeding het niet meer trekt :)
Haha ja klopt ik denk dat ik vanmiddag dan maar is een Monitor, RAM en videokaart ga bestellen.
Allemaal bedankt voor jullie hulp, en fijne dag verder!

• oliviervdp
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 08:51
job schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:27:
[...]

Die krijg je bij een videokaart er vaak bij.
Bij mijn laatste videokaart zaten er zelfs 2 bij.
Spijtig genoeg bij deze Grafische kaart niet
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee