Toon posts:

[PC]Battlefield 2 Blue Screen

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 244101
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb een zeer vreemd probleem met Battlefield 2. Tijdens het spelen van de multiplayer krijg ik om de haverklap een bluescreen en dat is erg vreemd aangezien dat bij geen enkel ander spel voorkomt uit onderstaande lijst. Waar kan dit aan liggen, punkbuster?

Virtua Tennis
Black Ops
Crysis
Red Faction
Cycling Manager
Football Manager
Fifa allen nergens last van en draaien als een zonnetje

Specs:

6870 1GB XFX
i7 970
i7 Gigabyte moederbord
Samsung 1TB schijf
Kingston Hyper X 6GB 1666 Mhz

Heb zelf op Google gezocht maar kom daar enkel blue screens tegen die ook bij andere games voorkomen, maar dat heb ik dus juist niet. Zie hieronder de foutmelding:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA80069E4028
BCP3: 00000000B6000000
BCP4: 0000000000200001
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\070611-22183-01.dmp
C:\Users\xxxxx\AppData\Local\Temp\WER-58796-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

• Niet online
Iemand?

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:04
Kan je vertellen wat je zelf al geprobeerd hebt om dit op te lossen?

DeepRadio The best in house&dance!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En welke windows versie je gebruikt?

🖥️ | 🚗

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 12:02
Zoals hierboven genoemd. Wat heb jij zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

Fresh install windows? Driver updateje? Dit lijkt mij een typisch software probleem.

[Voor 114% gewijzigd door mcsluis op 06-07-2011 16:10]

• Niet online
mcsluis schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:08:
Zoals hierboven genoemd. Wat heb jij zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

Fresh install windows? Driver updateje? Dit lijkt mij een typisch software probleem.
Fresh install is geen optie (Windows 7). Daarbij komt het nergens anders voor alleen bij Battlefield 2. Het punt is dat ik er niets over kan vinden op Google, omdat die mensen het vaak bij allerlei soorten applicaties hebben, maar ik alleen bij 1 spel dus.

• mcsluis
Anoniem: 244101 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:15:
[...]

Fresh install is geen optie (Windows 7). Daarbij komt het nergens anders voor alleen bij Battlefield 2. Het punt is dat ik er niets over kan vinden op Google, omdat die mensen het vaak bij allerlei soorten applicaties hebben, maar ik alleen bij 1 spel dus.
Waarom kan je met windows 7 geen verse installatie doen?

• Niet online
mcsluis schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:25:
[...]

Waarom kan je met windows 7 geen verse installatie doen?
Omdat er veel teveel belangrijke info op de pc staat (ruim 700GB)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat krijg je als melding bij je bluescreen? Is het een code of gaat het om een DLL bestand?
Hoe dan ook, schrijf het de volgende keer even op.

🖥️ | 🚗

• Niet online
Melding staat hierboven, dat kreeg ik te zien toen Windows opnieuw opgestart was. Er was geen tijd om tijdens de bluescreen te schrijven aangezien het scherm binnen 1 seconden weer weg was.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:31

MsG

Forumzwerver

Wat als je je battlefield profielmap in mijn documenten leeggooit?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2022
Is een conflict met punkbuster en eventuele monitor software die je hebt, gok ik. Delete in de Afterburner map RTCORE.cfg. Probeer, als dat niet werkt, afterburner eens te deinstalleren.

• mcsluis
Anoniem: 244101 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:32:
[...]

Omdat er veel teveel belangrijke info op de pc staat (ruim 700GB)
In snap het verband niet tussen OS en data. Dit staat toch los van elkaar? Je kan prima een verse windows erop zetten zonder dat je de data verloren gaat.

Een andere optie (Stap 1) is om BF er compleet af te gooien alle bijbehorende mappen die achterblijven handmatig te verwijderen en vervolgens een verse BF te installeren.

Ik kan me niet voorstellen dat een hardwarematig defect dit veroorzaakt.

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 19:40

nhanssen

QVL is non-tweakers

ff zitten googlen en ik kwam hier uit

Spec's PC

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:19
Die (0x000000124) kreeg ik een tijdje terug ook, door m'n overclock met 100mhz te verlagen had ik hem niet meer :p

• Niet online
Deagle schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:13:
Die (0x000000124) kreeg ik een tijdje terug ook, door m'n overclock met 100mhz te verlagen had ik hem niet meer :p
Punt is mijn processor is niet overclockt :P

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Punt is, we weten niet wat voor een systeem je draait en/of je iets overclocked.
Wellicht dat het een goede toevoeging zou zijn voor de mensen die je proberen te helpen. :D

[einde punt].

Spec's PC

• Niet online
nhanssen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:41:
Punt is, we weten niet wat voor een systeem je draait en/of je iets overclocked.
Wellicht dat het een goede toevoeging zou zijn voor de mensen die je proberen te helpen. :D

[einde punt].
Volgens mij staan de specs in de beginpost?

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Anoniem: 244101 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:49:
[...]

Volgens mij staan de specs in de beginpost?
Ja klopt, maar niet of je iets overclocked :) en wat voor een 'systeem' je draait kan betekenen met welk OS, welke ook niet bepaald duidelijk is.

En op de vraag van mcsluis terug te komen, hoezo kan je Windows 7 niet opnieuw installeren? Je kan de windows installatie gewoon overschrijven met behoud van je data :/

Spec's PC

• Niet online
Windows overschrijven heb ik slechte ervaringen mee dus dat liever niet en zoals ik zei waarom iets opnieuw installeren als 99% werkt maar slechts 1 dingetje niet? Lijkt me niet aan Windows te liggen anders had een Crysis 2 ook wel problemen.

Geen overclock
Windows 7 Premium 64 bit

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Anoniem: 244101 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:57:
Windows overschrijven heb ik slechte ervaringen mee dus dat liever niet en zoals ik zei waarom iets opnieuw installeren als 99% werkt maar slechts 1 dingetje niet? Lijkt me niet aan Windows te liggen anders had een Crysis 2 ook wel problemen.

Geen overclock
Windows 7 Premium 64 bit
Merci + duidelijk.

De Battlefield 2 en de Crysis 2 engine zijn 2 werelden apart. Hebbie de laatste patches/bugfixes? Ruikt bij mij naar incompatible hardware op eerlijk te zijn. Niet dat je systeem niet goed is maar dat de BF2 software te oud is.

Lijkt me logisch gezien stug, maar altijd een optie.

Ik zou zeggen ga alle drivers na door te updaten, met name de GPU (en test oudere drivers eens).

Succes! :)

[Voor 7% gewijzigd door nhanssen op 06-07-2011 19:05]

Spec's PC

• Niet online
Ja heb zelfs de laatste patch via Origin (EA Download Manager)

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 11:15
Eventjes voor de duidelijkheid. Een fresh install kan zeer zeker helpen. Heb het probleem ook met tropico 3 gehad. Daarbij heb ik echt alles (maar dan ook echt alles) geprobeerd maar niets bleek te helpen. Fresh install en het werkte :S

• mcsluis
Het kan vele oorzaken hebben. En omdat wij niet alles kunnen opsommen moet je ergens mee beginnen. Met een verse install van windows kan je een hoop uitsluiten. Als het probleem dan nog steeds voorkomt kan je op zoek naar de volgende stap. Je moet niet windows gaan overschrijven, dat heeft geen zin.

Probleemoplossen is het geheel van dingen uitproberen en uitsluiten.

Je moet wel bereid zijn om actie te ondernemen. Tot nu lijkt het alsof je een kant en klare oplossing verwacht, en die is er niet, anders had je die via google wel gevonden.

• Niet online
Lol. Nogmaals een fresh install is een laatste optie en zeker niet een eerste optie. Wat te denken van drivers update etc etc? Dat soort dingen helpen vaak en een fresh install is complete onzin aangezien alles werkt behalve dit ene spel en 180 andere spellen werken wel, ga mij niet vertellen dat het dan aan Windows ligt. Dat beetje verstand heb ik dan ook nog wel ;)

Anoniem: 387149

Ik zou ook geen reinstall van windows doen, maar eerst kijken of je BF in zijn geheel kunt verwijderen, incl punkbuster enz, en daarna BF opnieuw te installeren.

Is dan iedereen blij?

• mcsluis
Anoniem: 244101 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:54:
Lol. Nogmaals een fresh install is een laatste optie en zeker niet een eerste optie. Wat te denken van drivers update etc etc? Dat soort dingen helpen vaak en een fresh install is complete onzin aangezien alles werkt behalve dit ene spel en 180 andere spellen werken wel, ga mij niet vertellen dat het dan aan Windows ligt. Dat beetje verstand heb ik dan ook nog wel ;)
Bij mij is het de eerste optie bij gezeik. Een fresh install kost me maar 15 minuten + een paar applicaties installeren. dat is het voordeel van gescheiden backup. Binnen een uur ben ik up en running en kan ik lekker verder gamen. Het is zonde van uren tijd verspillen zoeken naar de oorzaak..

Anyway.. Sterkte met je blue screens. Als je geen hulp wil moet je het ook niet vragen.

[Voor 21% gewijzigd door mcsluis op 07-07-2011 20:01]

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 19:59:
[...]

Prima.. Sterkte met je blue screens. Als je geen hulp wil moet je het ook niet vragen.
Onzin gozer. Als hij nou wenst zijn huidige installatie te behouden dan hoef je daar toch niet op te blijven hameren? In dit geval kan er best een andere oplossing zijn.

• mcsluis
hmmmmmmmmmpffff schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:01:
[...]
Onzin gozer. Als hij nou wenst zijn huidige installatie te behouden dan hoef je daar toch niet op te blijven hameren? In dit geval kan er best een andere oplossing zijn.
Gozer? hebben we samen geknikkerd?

• Niet online
hmmmmmmmmmpffff schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:01:
[...]
Dit dus daarbij duurt een install bij mij ruim 1-2 uur i.v.m de vele apps etc etc

Anoniem: 362006

mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:06:
[...]

Gozer? hebben we samen geknikkerd?
:o :+ 8)7 ;w

• mcsluis
Aaaah het type. Ik werk in de welzijn sector, maar op internet zijn we anoniem dus hoeven we geen normen en waarden te hanteren. Welkom op tweakers..

Anoniem: 362006

mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:13:
[...]

Aaaah het type. Ik werk in de welzijn sector, maar op internet zijn we anoniem dus hoeven we geen normen en waarden te hanteren. Welkom op tweakers..
Werk zelf ook in de zorg en dit is inderdaad redelijk anoniem, maar toch kan ik niet anders zeggen dat ik dit soort reacties jammer vind. In de behandelingen die ik geef heb ik het altijd over "ik" en niet over "wij". Houdt het bij jezelf en generaliseer niet is mijn devies. Doe wat wat je niet laten kan is hier echter ook van toepassing. In deze vond ik het nodig om mee te delen hoe sneu ik je reactie vond. Dus; jij ook welkom op Tweakers O-)

Je hebt overigens wel de langst epenis, dat moet ik je meegeven: CM 690 II: I7-920+6GB+1600CL8+C300 128GB+2x 6850+2443BW / MC-1200: i3-2100T+h67+4GB 1333+LG 50PZ550+SR5003+Alumni 8 (Towers)+5+9+2 / 450D+50MM1.8+17-50F2.8+70-200L F4+BG-E5+ EF500 S DG / Iphone 4 / Astra-J Sport 140PK+19" :+

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 362006 op 07-07-2011 21:25. Reden: epenis compliment]

• mcsluis
Anoniem: 362006 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:21:
[...]

Werk zelf ook in de zorg en dit is inderdaad redelijk anoniem, maar toch kan ik niet anders zeggen dat ik dit soort reacties jammer vind. In de behandelingen die ik geef heb ik het altijd over "ik" en niet over "wij". Houdt het bij jezelf en generaliseer niet is mijn devies. Doe wat wat je niet laten kan is hier echter ook van toepassing. In deze vond ik het nodig om mee te delen hoe sneu ik je reactie vond. Dus; jij ook welkom op Tweakers O-)

Je hebt overigens wel de langst epenis, dat moet ik je meegeven: CM 690 II: I7-920+6GB+1600CL8+C300 128GB+2x 6850+2443BW / MC-1200: i3-2100T+h67+4GB 1333+LG 50PZ550+SR5003+Alumni 8 (Towers)+5+9+2 / 450D+50MM1.8+17-50F2.8+70-200L F4+BG-E5+ EF500 S DG / Iphone 4 / Astra-J Sport 140PK+19" :+
Nu doe je het weer.. 8)7

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jongens, graag weer ontopic (het BF2 bluescreen dus).

Ook mag het allemaal wel ietsje vriendelijker tegen elkaar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 11:15
Download dit eens http://www.resplendence.com/whocrashed. Als je deze app opstart na een blue screen zal hij de dump doornemen en samenvatten. Post eventjes wat je eruit krijgt.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 20:41
Allereerst, ik ben het volkomen eens met de mensen die aangeven dat je te weinig hebt onderzocht.
Ten tweede zou ik een herinstallatie niet aanbevelen, wat mij betreft is het een onnodige oplossing. Je systeem is ofwel stabiel, ofwel instabiel. De kans dat je windows kapot is bij 1 spel is wel erg klein.

Ontopic
Het klinkt mij in de oren als een punkbuster probleem. Deze geeft bij heel veel mensen problemen, ook bij mij als ik met onboard sound speel (terwijl met USB koptelefoon alles goed gaat)

Je stelt aan het begin ook
Waar kan dit aan liggen, punkbuster?
Heb je getest door op servers te spelen zonder punkbuster? En gebeurd het ook in single-player? Ik verwacht dat je dit dan tenminste wel hebt getest?

Verder zou ik je willen doorverwijzen naar het algemene problemen topic van BFBC2.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

FunFair schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:03:
Allereerst, ik ben het volkomen eens met de mensen die aangeven dat je te weinig hebt onderzocht.
Ten tweede zou ik een herinstallatie niet aanbevelen, wat mij betreft is het een onnodige oplossing. Je systeem is ofwel stabiel, ofwel instabiel. De kans dat je windows kapot is bij 1 spel is wel erg klein.

Ontopic
Het klinkt mij in de oren als een punkbuster probleem. Deze geeft bij heel veel mensen problemen, ook bij mij als ik met onboard sound speel (terwijl met USB koptelefoon alles goed gaat)

Je stelt aan het begin ook
[...]
Inderdaad :) misschien eens via deze link je Punkbusters updaten. (Let op het is een applicatie, voor zover ik weet alle spellen met PB)

Spec's PC

• mcsluis
FunFair schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:03:
De kans dat je windows kapot is bij 1 spel is wel erg klein.
Windows hoeft ook niet kapot te zijn, het kan bijvoorbeeld een registerinstelling zijn die de boel aan het stressen is (voorbeeld). Voordat je die oorzaak hebt gevonden, heb je een herinstallatie al 20x uitgevoerd.
Verder zou ik je willen doorverwijzen naar het algemene problemen topic van BFBC2.
Het gaat hier over battlefield 2 , niet over BFBC2

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

mcsluis schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:08:
[...]

In snap het verband niet tussen OS en data. Dit staat toch los van elkaar? Je kan prima een verse windows erop zetten zonder dat je de data verloren gaat.

Een andere optie (Stap 1) is om BF er compleet af te gooien alle bijbehorende mappen die achterblijven handmatig te verwijderen en vervolgens een verse BF te installeren.

Ik kan me niet voorstellen dat een hardwarematig defect dit veroorzaakt.
Klopt..daarbij is BF2 en W7 nooit een gelukkig 'huwelijk' geweest. :/

@ TS. Lees even wat mcsluis hierboven schrijft en doe er je voordeel mee. :)

De mens wikt maar God beschikt.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee