Toon posts:

Films streamen van Synology ds210j naar Ubuntu 11.04

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 351234

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een tijdje niks met mijn nas te hebben gedaan, toch maar besloten om het ding zo bruikbaar mogelijk te maken.

Na ongeveer een minuutje in windows 7 te zitten was mijn stream werkelijkheid en kon ik ook alle films inzien die op mn nas stonden.

Ik dacht; nu nog op ubuntu. Steeds naar windows 7 booten om 't te bekijken is wat.. onhandig.

Hieronder een lijstje met de gegevens:

• Ik run zowel windows 7 als ubuntu 11.04 vanaf een laptop.
  • Op ubuntu 11.04 heb het eerst met VLC geprobeerd met het volgende:
    • open url: \\naamvannas\Videos
    • open url: //naamvannas/Videos
  • Dit lukte niet; zowel in Mplayer als Banshee als Streamtuner als in Movie player in ubuntu.
  • Vervolgens overal geprobeerd ipv naamvannas het ip in te voeren, ook weinig succes.
  • Toen zag ik de open file optie steeds staan in diverse spelers (ook vlc), waarna ik me bedacht dat de directory mounten een goed idee was. Vervolgens een enorme bak met informatie via google gevonden waaronder:
  • Ook geprobeerd: sudo mount //192.168.2.47 /media/streaming cifs user,uid=root,gid=users,rw,suid,credentials=mijnwachtwoord 123 00 <---- dit met zowel root als admin.
  • http://www.linuxquestions...s-cifs-mount-fail-469006/ Waarna ik nfs-kernel probeerde te installeren, na een half uur erachter kwam dat ik nfs-kernel-server installeren moest. Hielp overigens niet.
  • Iedereen read/write acces gegeven op de shared folders (just in case). Op windows werkte het al voordat ik dit deed.
Als last resort leg ik gewoon een symlink naar de /web directory en brouw ik er wat brakke html om heen... dan stream ik het vanuit mijn browser wel. Dit werkt alleen natuurlijk niet bij allemaal gezien niet alle films hetzelfde qua folderstructuur zijn.

Ben een beetje ten einde raad... Moet ik nu serieus naar windows booten om mn gedownloade films te kunnen bekijken, zonder deze eerst weer te moeten downloaden vanaf mijn nas?

Qua linux commandline kan ik mijn weg redelijk vinden, maar ga er alsjeblieft van uit dat ik een volslagen idioot ben. Voorkomt fouten. =)

:?

Als iemand me kan helpen, enorm graag!

Anoniem: 15758

Places->Connect to server ?

En anders via je fstab.

Anoniem: 351234

Topicstarter
Kan de quote tags even niet vinden;
Places->Connect to server ?

En anders via je fstab.
-----

Ja nee, daar kwam ik een ~15 mins geleden ook achter.. alles werkt.. via ftp met login welliswaar.. maar t werkt!

Enorm bedankt iig ;)

Fijne avond nog!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee