Toon posts:

MSI R6870 niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dit systeem zonet inelkaargezet. Bijna alles doet het, behalve...de graka.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 38,92€ 38,92
1Fractal Design Define Mini€ 84,20€ 84,20
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1Antec Easy SATA Hot Swap Hard Drive Caddy€ 19,33€ 19,33
1XFX Pro 550W€ 53,60€ 53,60
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB€ 110,22€ 110,22
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 48,79€ 48,79
1MSI R6870 HAWK€ 156,72€ 156,72
1Asrock Z68 Pro3-M€ 100,85€ 100,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 783,63

Dit alles draait nu onder win7 -64 Home premium.

Maar de graka wordt niet herkend. Zit goed in het slot, de 2-6 pins voedingsstekkers erin, een hele rits rode ledjes branden op uiteinde kaart waar de voeding eringaat, de twin fans draaien er lustig op los.

In de bios is ingesteld pci express als eerste
Heb updates binnen voor de inf file en de meest recente systeem bios, maar er komt geen signaal, het lampje van mijn monitor blijft gewoon oranje, dat wil zeggen er komt niets.

Gelukkig kan ik wel de stekker in de onboard stoppen, die doet het wel.

Ook in apparaatbeheer wordt de graka niet gedetecteerd, daar staat alleen Intel HD graphics family.

Doe ik iets fout, of is de kaart fout?

[Voor 35% gewijzigd door Reepje op 05-07-2011 23:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je in de bios ingesteld voor de integrated graphics (onboard heb je niet!)? Zet die eens uit en kijk of het dan wel werkt. Zo niet, probeer dan eens een andere kaart, of zet deze kaart eens in een ander systeem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Helaas heb ik maar 1 systeem, dit nieuwe, en ik zit op de camping, dus kan niets uitwisselen.

In de bios kan ik niet kiezen om de interne uit te zetten.

Op de northbridge config kan ik kiezen bij Primary grap adapter: onboard, pci express en pci.

Zal de bios eens resetten..

Edit, dit mocht ook niet baten...

[Voor 6% gewijzigd door Reepje op 06-07-2011 00:12]

• Reepje
  • Niet online
Even een update.

Heb de kaart naar Afuture gebracht, deze hebben heb getest en hij is goed !

Ondertussen de laatste bios erop, de bios doorgelopen, maar niets mag baten: er zit geen signaal op. Fans draaien rustig, alle ledjes op de kaart aan (wel rood).

Is de conclusie dat het moederbord niet lekker is, of doe ik toch iets heel doms.

Of is deze kaart niet compatible met het Asrock z68 bordje?

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 09:18
Primary grap adapter: onboard, pci express en pci.

zet hem eens op pci express
niet goed gelezen, had je al getest.

Hoe heb je hem aangesloten op de monitor? en hoe heeft afuture het gedaan?

[Voor 42% gewijzigd door Bullus op 07-07-2011 19:09]

|2600k|Asus 290|

• Reepje
  • Niet online
Afuture heeft de kaart in een testsysteem gedaan, en dat werkte.

Dan kan dus eigenlijk alleen het MB kapot zijn, of een hele domme instelling fout.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Zijn veel problemen met Z68 bordjes als je op google kijkt, foutje van intel?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:15
wellicht ander pci-e slot?

• Reepje
  • Niet online
Gaat ie ook niet worden, dit bord heeft 1 pci-express slot

• Reepje
  • Niet online
Afuture kwam met de oplossing: ze schreven me vrijdagavond om 11 uur (!!!):

Goedenavond,

Wat in dezen wellicht een simpel te controleren iets is, is de CPU-socket. De PCI-controller zit in dit geval niet in het moederbord, maar in de processor. Wanneer een pinnetje op de socket dus verbogen is en slecht contact maakt, zal deze problemen geven.

Met vriendelijke groeten/With kind regards,

Afuture RMA Afdeling

Ik haal vandaag dus rustig de CPU uit de socket, en in het hoekje bij het pijltje waren 2 pinnetjes krom. Rechtgezet, en nu doet alles het perfect.

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik had het zelf niet kunnen bedenken, goede service!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee