Toon posts:

oude i7 vs Sandy bridge

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 413920

Topicstarter
ik heb jullie hulp nodig.

ik wil een nieuwe laptop aanschaffen,
en nu heb ik heel internet al afgezocht en uiteindlijk heb ik een 2e hands laptop gevonden die bijna aan mij specificaties voldoet.

het enige wat niet helemaal is zoals ik het in de perfecte wereld in gedachte had ;) is dat de laptop de i7 versie van voor de sandy bridge heeft.
nu vraag ik me af maakt het eigenlijk veel uit of ik er een koop met of zonder sandy bridge.

P.s. ik ben nieuw hier dus mocht ik iets compleet fout gedaan hebben of heb ik te weinig informatie gegeven dan hoor ik dat maar al te graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:52
mischien kan je zeggen welke processor je precies hebt , en eventueel welke laptop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
oke het gaat om een dell xps 15 met een Intel i7-840QM
nu vroeg ik me dus af zou het iets uitmaken als je het vergelijkt met de nieuwere processoren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:19
Niet om lullig te klinken, maar je zou even kunnen googlen op benchmark van die processor en die vergelijken met de nieuwere generatie...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
tuurlijk merk je verschil , het gaat in hardware erg hard met de verbeteringen qua snelheid. Ik weet niet wat je met je laptop wilt doen maar voor de meeste dingen kan hij prima door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Dat hangt er vanaf wat je er mee wilt doen. Als ik me niet vergis is de Sandy Bridge wel wat zuiniger. Zeker als het gewoon een laptop is waarmee je enkel wat wil surfen en die dan geen aparte zware grafische kaart nodig heeft (de sandybridge heeft een ingebouwde gpu).

Maar eigenlijk zijn de "oude" i7's ook goed (ik heb in mijn desktop nog een i7 920)

Software is like sex, it's better when it's free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02 23:08
Kijk anders eens op anandtech bench

Acties:
  • 0Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De oude i7 quadcores zijn ook snel, maar zeker de laptop-versies waren wel vrij laag geklokt, puur omdat ze zoveel stroom vreten in vergelijking met de Sandy Bridge modellen.
Als je dus iets zoekt voor gebruik op de bank zou ik geen Core i7 QM van de vorige generatie pakken. Een i5 of i7 dual core van de vorige generatie loopt daarentegen nog relatief zuinig en is ook snel.

[Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 05-07-2011 23:20]

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
oke bedankt ik zal dus qua perstaties niet zo veel merken denk ik.
maar zal het veel uitmaken qua accuduur of echt maar iets van een half uurtje ofzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
ligt aan heel veel dingen hoelang je accu mee gaat ,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Wat is belangrijk in je toekomstige laptop en wat wil je ermee gaan doen? Dat zijn vragen die je jezelf moet stellen voordat je zo'n apparaat aanschaft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ik wil hem voornamelijk gebruiken voor school, een economische opleiding dus niet zo zeer hele zware programma's.
daarnaast wil ik hem thuis goed kunnen gebruiken voor het normale dagelijkse gebruik met zo nu en dan een spelletje zoals
LoL of COD

maar wat ik ook belangrijk vind is dat ik niet over een jaar of 2 niets meer met het hele apparaat kan uitvoeren omdat ik nu bespaart heb. ik wil dus eigenlijk wel mijn studie fatsoenlijk kunnen afronden zonder halverwege een nieuwe te moeten aanschaffen. natuurlijk snap ik dat de accu wel op den duur vervangen zal moeten worden om nog iets van tijd draadloos te kunnen werken maar voor de rest wil ik eigenlijk niet te veel moeten veranderen.

het kan natuurlijk ook dat ik er helemaal naast zit met wat ik in gedachten heb.
maar jammer genoeg mag ik, als ik het goed heb begrepen, niet vragen wat raden jullie mij aan/ wat moet ik kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

voor het dagelijks gebruik is zelfs een p4 nog voldoende, mijn moeder werkt op een pentium m/xp, geen klachten ik werk er ook nog soms op en werkt nog best ok (10 jaar oud he)

Met een i7 kun je gerust een tijdje werken. En dat is nou precies waarom ik me afvraag waarom hij nu al als 2e hands word verkocht.

Kijk wel even goed naar de grafische kaart als je toch af en toe een spelletje wil spelen, vooral de recentere natuurlijk.

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
- Intel i7-840QM
- 15.6" Full HD B+RGLED True-Life Beeldscherm (1920x1080)
- 6GB Ram
- NVIDIA GeForce GT 435M 2GB videokaart
- 640GB Serial ATA (7200RPM) HDD
- 9-cell 90W/HR LI-ION accu

dit lijkt me toch wel redelijk futureproof, om het zo maar te noemen, of niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als er niks mee mankt kun je er wel ff mee

Is ook een grotere accu dan normaal (48Wh) maar dat is mischien wel standaard de i7 is niet de zuinigste van het stel natuurlijk, mooie resolutie, moet je wel van houden op zo'n "klein" scherm

en hé, er komt altijd een nieuwere. wachten op het nieuwste heeft geen nut

[Voor 28% gewijzigd door Fish op 06-07-2011 00:01]

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee