Toon posts:

Aansluiting via HDMI -> Geeft groene en rode 'noiseblokjes'?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-03 10:54
Ik heb een videocamera en soms gebruik ik een monitor (pas ook mijn TV) om de beelden even terug te kijken. Dat doe ik dan met een HDMI kabel en speel de beelden af op de camera.

Ik zie dan vrijwel continu wat flikkerende rode en groene blokjes in de footage. Volgens mij zitten de rode blokjes meer in de donkere gebieden en de groene blokjes in de lichtere.

Ze zitten niet in de footage zelf, want als ik de beelden naar de computer heb gekopiëerd ziet het er prima uit.

Is dit een bijproduct van een slechte HDMI kabel? Of is het omdat de monitor / TV geen 1080p playback aankan? Is het de framerate van 24fps?
Iets anders?

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nika
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05-2021
Lijkt me de downscaling van je televisie of camera die niet lekker loopt. Al gekeken of er een firmware upgrade voor de camera is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stab
nika schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:54:
Lijkt me de downscaling van je televisie of camera die niet lekker loopt. Al gekeken of er een firmware upgrade voor de camera is?
Mijn monitor (LG E2370v die net een maand uit is) heeft een native resolutie van 1920x1080, precies hetzelfde als de resolutie van de beelden.

De beelden zijn op 24 fps geschoten, misschien dat het daarmee te maken heeft? Maar als ik de beelden op de computer heb gezet en ze dan afspeel, dan zitten de blokjes er niet ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:08

Legoblokje

Stap niet op me!

Ik wil hier even op inhaken, ik heb dit zelfde probleem als ik mijn HD-Tuner aansluit via HDMI dezelfde HDMI kabel in combinatie met mijn Xbox 360 geeft geen problemen. Het gaat hier om een Sony HD-Ready TV modelnummer zou ik op moeten zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nika
Misschien een beetje the obvious vraag, maar ik neem aan dat je al een keer met een andere HDMI kabel geprobeerd hebt?

• Stab
nika schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:41:
Misschien een beetje the obvious vraag, maar ik neem aan dat je al een keer met een andere HDMI kabel geprobeerd hebt?
Niet op deze monitor en deze TV ... Heb maar 1 kabel hier...

Ik heb wel in het verleden een camera-monitor gehuurd met een hdmi kabel en daar was niks op te zien. Dus aan de camera ligt het sowieso niet.

• nika
Tja, wat zal ik zeggen...voor nog geen 10 euro heb je een andere HDMI...

http://www.hdmikabelshop.nl/hdmi-kabel-0-75-meter.html

Of leen die van de buurman, of...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee