Toon posts:

Nieuwe modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 413915

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraag.
Onder in de woonkamer staat op de computer van mijn vader een modem + router.
Modem

Er draaien in totaal drie computers op, waarvan een met kabel en twee draadloos.
Die andere twee bevinden zich een verdieping hoger.
Mijn vader logde van thuis vaak in op kantoor. Daarom hebben een aantal mensen van Equa er een extra beveiliging opgezet. Ik denk dat dit het gamen ook belemmert.
Aangezien we niet in de router kunnen komen die toch al aan vervanging toe is, kan ik niet port forwarden of iets dergelijks.

Nou wil ik graag snel online kunnen gamen (boven), namelijk MW2 via AlterIWnet.
Dit gaat allemaal prima, maar ik heb een erg hoge ping. (rond de 200)

Nou vroeg ik me af of het kan liggen aan die modem die we hebben, aangezien dit ding al een 6jaar oud is. We hebben de provider Online met ADSL+ (naar mijn weten).

Mijn vraag is: Hebben we sneller internet als we dit ding laten vervangen en is mijn ping dan ook een stuk lager?

Zo ja, kunnen jullie er een aanbevelen die dezelfde poorten heeft etc als de oude, mr uiteraard wel een nieuwere verbeterde versie.

Groetjes Ritchie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hangt er ook een beetje vanaf waar die server staat natuurlijk

Ik had 11 jaar geleden een router en die gaf "maar" een ping van 27ms naar xs4all (een ouwe pc 17ms)
vind ik nu best veel

[Voor 50% gewijzigd door Fish op 05-07-2011 22:48]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de Ping hangt van meerdere zaken af..

als ik binnen nederland ping tja dan issie best laag.. ping ik richting de VS issie al een stuk hoger..

ga ik richting azië pingen.. dan schiet t nog verder omhoog :P

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je geen lijstje waar de ping bijstaat als je een server kiest ?

johooooo voor die prijs die erbij staat mag er zeker geen 200ms in de router blijven hangen
(zowiezo belachelijk)

[Voor 47% gewijzigd door Fish op 05-07-2011 22:52]

Iperf

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zit je nu zelf bekabeld of draadloos verbonden met de router?

Draadloos zorgt er namelijk voor dat je ping hoger is. De oplossing zou naar mijn idee dan eerder een kabeltje naar boven trekken zijn.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

200ms draadloos, kom op dat is teveel zelfs voor draadloos,

Maar ja ik ping tweakers met 2~3ms draadloos

Iperf

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

fish schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:01:
200ms draadloos, kom op dat is teveel zelfs voor draadloos,

Maar ja ik ping tweakers met 2~3ms draadloos
Die 200ms is mogelijk niet alleen het draadloos, maar daar is vast wel een en ander op te verbeteren.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee