Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Hallo Tweakers!

Ik heb al een tijdje een Samsung TV (LE32C530), nu heb ik hier een HomeCinema/HomeTheater set bij gekocht, de HT-D5200.

Nu is het zo dat mijn HomeCinema ARC ondersteund zodat ik via één HDMI 1.4 kabel audio van mijn TV zou moeten kunnen doorsturen naar de HomeCinema om de audio te horen via de speakers.

Ik weet niet zeker of de TV ook ARC ondersteund en ik weet niet of dit verplicht is.

Nu is het probleem er dat zodra ik de HDMI-kabel aansluit op de TV en de HomeCinema set - en op de HomeCinema set niet de functies FM, AUX of iPod gebruik - ik geen geluid van de TV hoor via de HomeCinema set, er komt dan ook geen geluid uit de TV.

Op de TV ontvang ik zowel Analoog signaal als Digitaal signaal via een Ziggo Smartcard CI+ module.

Bij de TV zit de kabel in HDMI poort 1 en op de HomeCinema zit hij op HDMI-out (dit moet zodat je ook films kan kijken in Blu-Ray of 3D).

Ik heb beide apparaten ge-upgrade met de nieuwste software versies die te vinden zijn op de Samsung website.
TV: http://goo.gl/l2UuW
HomeCinema: http://goo.gl/lFWEy

Weet iemand of ik nog bepaalde instellingen moet doen om de audio-verbinding tot stand te brengen en of de TV uberhaupt wel ARC ondersteund mits dit nodig is?

EDIT:
Misschien handig om te vermelden, als ik een film kijk, muziek afspeel via een CD of iPod of media afspeel via een USB-stick dan heb ik wel gewoon geluid via de speakers van de HomeCinema set en beeld op mijn TV.

[Voor 7% gewijzigd door Stefan|IA2 op 05-07-2011 22:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:07

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Als je HDMI ARC wilt gebruiken moeten inderdaad beide apparaten over HDMI 1.4 met ARC beschikken. Als ik zo door de handleiding van de TV lees dan wordt daar veel over HDMI 1.3 gesproken en ik kom zo snel ook niets tegen van HDMI 1.4 of ARC. Daar gaat het wellicht dus fout.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik kon in de handleiding niets vinden wat betreft de versie van HDMI. Ik denk dat het daar inderdaad dan fout gaat, is er een mogelijkheid om te zorgen dat ik toch audio door kan krijgen dmv HDMI of in ieder geval Digitaal kwaliteit?

Wel staat er op deze pagina van de handleiding het volgende:
HDMI IN 1(DVI), 2, 3, PC/DVI AUDIO IN
x When using an HDMI/DVI cable connection, you must use the HDMI IN 1(DVI) jack. For the DVI cable
connection, use a DVI to HDMI cable or DVI-HDMI (DVI to HDMI) adapter for video connection and the
PC/DVI AUDIO IN jacks for audio.
- If an external device such as a DVD / Blu-ray player / Cable Box / STB satellite receiver supporting a HDMI
versions older than 1.3 is connected, the TV may operate abnormally (e.g. no screen display / no sound /
annoying flicker / abnormal colour).
- If there is no sound after connecting an HDMI cable, check the HDMI version of the external device. If the
version is older than 1.3, contact the provider of the corresponding device to confirm the HDMI version and
request an upgrade.

- It is recommended you purchase an HDMI-certified cable. Otherwise, the screen may appear blank or a
connection error may occur.
Ik weet niet of ik daar iets aan heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 501405

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje:
-kan ik een 'samsung home cinema set' aansluiten op een 'LG televisie'?
Misschien een domme vraag, toch weet ik het niet.

Graag reactie!

Mvg,
Sander

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 501405 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:39:
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje:
-kan ik een 'samsung home cinema set' aansluiten op een 'LG televisie'?
Misschien een domme vraag, toch weet ik het niet.

Graag reactie!

Mvg,
Sander
Ja, dit kan. Alle fabrikanten maken in principe gebruik van standaarden zoals hdmi / usb etc. etc.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 456792

Anoniem: 501405 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:39:
kan ik een 'samsung home cinema set' aansluiten op een 'LG televisie'?
Ja dat kan, mits je televisie beschikt over een ARC kanaal of een optische/coaxiale/analoge uitgang. Het merk is irrelevant al kan hetzelfde merk voordelen opleveren zoals het systeem kunnen bedienen met een afstandsbediening.
Stefan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:12:
Hallo Tweakers!

Ik weet niet zeker of de TV ook ARC ondersteund en ik weet niet of dit verplicht is.
Weet iemand of ik nog bepaalde instellingen moet doen om de audio-verbinding tot stand te brengen en of de TV uberhaupt wel ARC ondersteund mits dit nodig is?
Voor zover ik weet en kan terugzien in de specificatie lijst die op de website van Samsung staat, heeft je televisie geen ARC poort. Wel heeft je televisie de beschikking over een optische uitgang. Je home cinema heeft deze ook als ik me niet vergis. Het volstaat dus om een optische kabel op je televisie aan te sluiten en het andere uiteinde in de home cinema te stoppen. Dat moet het probleem in principe oplossen.

Overigens staat op het samsung forum iemand met exact dezelfde vraag over dezelfde televisie, klik!. Over het antwoord kan geen twijfel bestaan, de televisie beschikt over een HDMI 1.3 standaard, deze is niet compatible met het ARC principe ;)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 456792 op 20-05-2013 21:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:07

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

@Sandertje123

Het is niet wenselijk om een oud topic omhoog te kicken om dan ook nog eens te kapen. Laat staan dat je het bij meerdere topics doet met een zelfde vraag. Crossposten is namelijk ook niet toegestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee