Toon posts:

[Windows 7] Diverse foutmeldingen - ? voor username

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:34
Ik help momenteel een vriend die een nieuwe asrock ion 3d heeft gekocht, windows 7 home premium nl 64 bit is geinstalleerd met office 2010 nl (sp1). Systeem is twee weken oud en er staat nog weinig op maar het loopt niet lekker.

foutmeldingen o.a.
-in outlook bij openen mails (hij heeft geen oude data geimporteerd) bij het dubbelklikken op een mail: Kan de aangepaste acties niet installeren
-downloads installeren niet (newsleecher trial, windows live mail (omdat outlook niet werkt), sabnzb) met wisselende foutmeldingen
-Outlook start niet met ctrl ingedrukt. Krijg wel de melding dat gedetecteerd is dat ctrl is ingedrukt en of ik safemode wil starten maar als ik dat doe krijg ik de melding: kan outlook niet starten.
-Wilde dit posten vanaf die pc maar als ik inlog hier op tweakes krijg ik eerst de melding dat jaspov is ingelogd en daarna verschijnt direct de knop inloggen weer..

wat heb ik gedaan?
Gecheckt dat alle updates zijn binnengehaald (win en office), laatste biosversie, 7 uur foutloos memtest)

wat vermoed ik

Na een hoop googlen de installer van sabnzb in de root gezet en die installeert dan wel. als ik de prompt open dan zit er een vraagteken in de username: c:\users\?michael

Dat vraagteken kan ik niet verklaren, ik werk zelf alleen met engels OS en software dus viel me al op dat de mappen in verkenner "gebruikers" heet en in de prompt users. Iemand een idee waar dat vraagteken op duidt? In de verkenner zie je dat vraagteken weer niet. Bij mijn eigen pc heb ik in elk geval geen vraagteken voor de username, op zijn pc zie ik via cmd ook zowel de map users\?michael als users\michael.

Op de outlook foutmelding is weinig te vinden. Het lukt me ook niet dat goed te vertalen naar het Engels dan is er vast meer te vinden. Vraag me ook af of ik me niet beter eerst op het OS kan richten gezien de veelheid aan issues en dat gekke vraagteken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 14:18
Misschien heel simpel maar maak eens een nieuwe gebruiker aan in Windows ? of verwijder het profiel van de huidige gebruiker.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:34
Thx, uiteindelijk precies wat ik gedaan heb en het werkt. Nieuwe username heeft geen ?, zal nooit weten waar die vandaan kwam maar we kunnen weer verder...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee