Toon posts:

Hulp bij aankoop Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 13:05
Hallo medetweakers.

Ik ben opzoek naar een actieve subwoofer. Ik heb nou al een tijdje de Pioneer vsx-920 receiver en gebruik daar appart de subwoofer van de logitech Z-5500 bij. De kleine speakers van de Z-5500 gebruik ik niet meer. Op de Pioneer zitten 2 B&W DM601 aangesloten. Dit alles zit met een splitter aangesloten op mijn PC (dat is de hoofdbron)

Wat ik nu wil doen is de Z-5500 de deur uit doen en daarvoor in de plaats dus een nieuwe subwoofer die dus meteen aangesloten zit op de receiver. Mijn budget zit rond de 300 euro.

Ik heb hier op de pricewatch de Jamo 300 gevonden. Maar ik zoek een echte front-fire sub waarbij ook de poort aan de voorkant zit. De sub komt namelijk onderin een open kast te staan. Ik weet het niet echt ideaal voor een sub maar er is verder nagenoeg geen plek.

Ikzelf ben nog een beginneling in de audio wereld. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aangezien de subwoofer in een kast komt te staan, moet er dan ook nog aan maximale formaten worden gedacht? Verder kan je natuurlijk ook kijken naar een gesloten subwoofer, dan zit je sowieso niet met de plaatsing van de poort en heb je geen kans op poortruis. Want dat laatste kan bij goedkopere subwoofers wel eens gebeuren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _FrostBite_
Maximale formaten zijn er eigenlijk niet aangezien het een aanpasbare indeling is. De planken zijn in hoogte verstelbaar ik denk dat het maximaal een 45 a 50 cm is ivm de plaatsing van de TV die erboven staat. diepte is 60 cm. Niet echt onmogelijke formaten volgens mij.

Gesloten subwoofers gaan minder laag heb ik mij laten vertellen. Ik luister veel muziek waarbij veel lage frequenties worden gebruikt. of heb ik dat verkeerd?

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 11:36
edit: Oeps, ik lees dat je perse FF wil. Dan kom je op de XLS200 mkII en die is tegen de €400 incl verzending.

Voor €300 zou ik zeker de BK Gemini II aanraden. Lees maar eens een paar reviews. Ik heb hem op de slaapkamer staan en deze komt nooit boven 1/3 open :P Voor z'n formaat echt een topapparaat! Wint het van elke sub in z'n prijsklasse.

there's no tweak without the tweaker

• _FrostBite_
Bedankt, ik denk dat ik dan toch ga voor die XLS200 MK II omdat dit een FF sub is. Ik denk dat als ik de Gemini II zou kopen dat het geluid dus toch in de kast blijft zitten. Dan maar even wat door sparen en zeker weten dat ik wat goeds koop.

Of zijn er in de budget range van 400 euro nog betere mogelijkheden?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

_FrostBite_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:42:
Gesloten subwoofers gaan minder laag heb ik mij laten vertellen. Ik luister veel muziek waarbij veel lage frequenties worden gebruikt. of heb ik dat verkeerd?
Lage frequenties en muziek is meestal niet zo laag als films en lage frequenties. In films kan het laag zo maar eens de 10 - 20 Hz aantikken. Bij muziek zal je dat veel minder hebben, vooral bij de kapot gemixte muziek van deze tijd. Maar het is maar net wat je wilt. Een gesloten systeem wordt over het algemeen als muzikaler gezien. Maar dat "muzikaler" is wel op de manier dat het systeem netjes en subtiel aanvult, dus niet alleen lomp staan te bonken. Over het laag gang hangt het vooral van het design van de subwoofer af. Er zijn ook gesloten subwoofers die de 20 Hz halen. Hoeft soms zelfs niet eens zo duur te zijn. Zo schijnt een gesloten BK XXXLS 400 ook gewoon de 20 Hz te halen. Alleen is die wel boven budget met €500,-.
_FrostBite_ schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:44:
Bedankt, ik denk dat ik dan toch ga voor die XLS200 MK II omdat dit een FF sub is. Ik denk dat als ik de Gemini II zou kopen dat het geluid dus toch in de kast blijft zitten. Dan maar even wat door sparen en zeker weten dat ik wat goeds koop.
Grote kans dat het gigantisch gaat resoneren als je een DF in een kast gaat zetten. Kans bestaat met een FF ook nog wel, maar zal veel minder zijn. Hangt natuurlijk ook af van hoe de woofer naar buiten straalt als het ware.

• _FrostBite_
Ik zal proberen de situatie in de kast de verwoorden.

De sub komt op een plank te staan. Deze plank ligt los op de vloer(tapijt) en zit niet aan de kast zelf vast. het gat waar hij in staat is ongeveer 90cm breed, 60 cm diep en 45 cm hoog.

Als ik die XLS200 MK II zou kopen en de in het midden van deze gat zet, zal hij dan genoeg ruimte hebben?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kan de subwoofer echt nergens anders komen, ook niet onder de bank ofzo? Als je pech hebt zullen de kastplanken lekker resoneren en worden er ook nog op een onregelmatige manier 'room modes' van de kamer aangesproken, waardoor het echt nergens meer naar klinkt. Dan ben je beter af met een klein subwoofertje dat je overal kan neerzetten dan een monster van een subwoofer die maar op één plek mag staan. Nog beter is 2 of 4 kleine subwoofertjes die je verspreidt over de kamer.

De laagste tonen in muziek zijn meestal niet lager dan 30Hz, ik denk dat de meeste subwoofers daar weinig moeite mee hebben.

[Voor 19% gewijzigd door TBTL op 06-07-2011 17:09]

• _FrostBite_
Er is nog een andere plek waar hij mogelijk zou kunnen staan. Dat is in de hoek van de kamer. Dan komt hij ook in een soort van "hokje" te staan. dan is het zo als je rondgaat zegmaar. Bank, muur, muur, kast. hij heeft dan alleen niks boven zich staan, dat lijkt mij nog een mindere situatie.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Met een subwoofer is het sowieso altijd uitproberen waar de plaatsing het beste is. Sowieso zou ik de subwoofer niet op een plank zetten die los op de vloer ligt. Of het moet een dikke massief houten plank zijn met een redelijk gewicht.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:40
_FrostBite_ schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:49:
Er is nog een andere plek waar hij mogelijk zou kunnen staan. Dat is in de hoek van de kamer. Dan komt hij ook in een soort van "hokje" te staan. dan is het zo als je rondgaat zegmaar. Bank, muur, muur, kast. hij heeft dan alleen niks boven zich staan, dat lijkt mij nog een mindere situatie.
Dit "kan" een positief effect hebben. Ik zou deze optie boven de plankoptie overwegen ;)

K to the KillaZ

• _FrostBite_
mijn dank voor de reacties :D ... Ik zal binnenkort de XLS200 MK II bestellen en ga deze dan proberen te plaatsen op de laatst genoemde plaats. Misschien dat ik nog wel wat ga experimenteren met de plaatsing.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee