Toon posts:

Wil graag een nieuwe PC kopen, maar..

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 413874

Topicstarter
Beste mensen,

Allereerst wil ik mij bij deze voorstellen, sinds dit mijn eerste topic is.
Ik heet Atilla, en ben woonachtig in 't schitterende Gelderland!

In het verleden ben ik vaker op het tweakers forum terecht gekomen via Google i.v.m. computer technisch gerelateerde zaken.

Vandaag toch maar even een account aangemaakt :)

Dit brengt mij meteen tot mijn vraag..

Ik wil graag een nieuwe PC (systeemkast) aanschaffen. Heb hier een budget van €750 á €800 wat ik er aan wil uitgeven.

Wanneer ik op internet ga zoeken kom ik al snel leuke dingen tegen, maar helaas moet ik ze afwijzen omdat de meeste moederborden geen IEEE 1394 FireWire ondersteunen.

Dus dacht ik waarom stel ik zelf geen PC samen? In de zin van, ik kan alle onderdelen los kopen zoals Moederbod, Geheugen, Grafische kaart, om uiteindelijk dezelfde resultaat te behalen toch?

Nu heb ik zelf helaas niet heel veel verstand van technische gegevens die hierbij komen kijken.
Daarom vraag ik bij deze vriendelijk of er mensen zijn die mij in de goede richting kunnen sturen wat dit betreft.

Uit mijn blote hoofd denk ik dat de volgende onderdelen moeten worden aangeschaft om naar een goed draaiende PC te strefen:
  1. Desktop Midi Tower
  2. Moederbord
  3. Video Kaart
  4. Geluids Kaart
  5. CPU / Processoren
  6. Hard Disk
  7. Geheugen
  8. DvD Re-Writers (optioneel)
  9. Koeling?
Indien ik het verkeerd heb of ik vergeet wat, hoor ik het graag!
Nogmaals ben niet echt thuis in het bouwen van PC's.

De PC waar ik naar streef moet de volgende voldoeningen hebben:
- 8GB Geheugen
- Intel Core i7

Nu ben ik een Moederbord tegengekomen van Asus: KLIKJE DOEN!

Kan ik met deze Asus Moederbord 8GB Gebeugen uit halen d.m.v. 2x Kingston 4GB DDR3-1333 bijvoorbeeld?

En sinds de Asus Moederbord Core i7 aangeeft als Compatibele processors, kan ik hierop de INTEL CORE i7 2600 3.40Ghz bevestigen?

Als video kaart voor deze Moederbord dacht ik aan de: ENGTS450 DirectCU TOP/DI/1GD5. Wel of niet Combitabel?

Een geluidskaart.. Is dat perse een must? Want ik gebruik zelf namelijk de PreSonus FireBox Audio Interface via FireWire om geluid uit mijn Rokit KRK 6 monitoren te ontvangen. Sinds dat de Asus Moederbord ook FireWire ondersteunt. In geval ik er wel één moet aanschaffen, dacht ik aan het volgende: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium PCIe

Wat denken jullie er van? Mis ik wat over het hoofd? Ik hoor graag van een ieder zijn/haar mening, en hoop op een beetje hulp hiermee :) Ik zal het in ieder geval zeer op prijs stellen en waarderen..

Ik hoop van jullie te horen!

Met vriendelijke groet,
Atilla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Welkom op T.net :w
Hier hebben we speciale topics voor. Neem in dit topic eens een kijkje: Best Buy Guide overzichtstopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 10:52

dimako_

Vogel

Je hebt sowieso de best buy guides, daar staan voor meerdere budgetten mooie systemen in.
Het ligt er ook aan wat je met de pc gaat doen, als je dat laat weten kan er ook wat beter advies gegeven worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 413874

Topicstarter
@ Beatboxx: Aaah kijk aan.. Ik zal de Best Buy Guides eens doornemen :) Dank u!

@ Dimako_: Ik wil voornamelijk aan de slag met het produceren van Muziek. Ik heb Cubase 5 als DAW Software wat op zich een aardig groot programma is, en veel CPU kan gebruiken tijdens het gebruik ervan. Plus daarbij komen alle (vst) instruments/plugins van derden bij kijken.

Ik speel bijna tot nooit games op de PC. Maar ik gebruik, draai dus wel een aantal zware programma's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Verder nog een advies, als je in de Pricewatch naar een product (heb maar random iets gekozen als voorbeeld) gaat, kan je 'm toevoegen aan je wenslijst. Als je daarna via pricewatch-->wenslijst naar je wenslijst gaat, kan je op "genereer RML" drukken. Dan krijg je een code uitgespuugd die je op het forum kan plaatsen ;)

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05-2022
als je de onderdelen op een rijtje zet, ziet het er iig wel als leuk systeem uit. Het is iig compatible!

@Adilost,
leuk systeem, ff via bovenstaand advies, je wensenlijstje maken, das wat overzichtelijker, maar ziet er niet verkeerd uit. De vraag is natuurlijk, waarvoor je je pc wilt gebruiken, voor grafisch is 8gb intern iig leuk.
Je kunt met dit moederboard ook sneller geheugen pakken als die kingston value, hyper van 1600 bv, scheelt in de aanschaf maar paar euro op kit van 2x4.
En als je het helemaal leuk wilt maken, gooi je er een SSD in, 120 GB is groot genoeg, naast een gewone hdd van 1-2 TB ;)

edit:
Het is misschien ook handig om je budget te vermelden.

[Voor 5% gewijzigd door Jerdek op 07-07-2011 01:34]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT Adilost :)

Firewire is na een grote bloei een jaar of 5 terug inderdaad vrij zeldzaam aan het worden.

Maar waarom moet het per se op het moederbord zitten :?

Je kunt voor een paar EUR een PCI(e) kaart kopen met Firewire aansluiting. Dat maakt je volledig vrij in je moederbordkeuze - sterker nog, je kunt een willekeurige kant-en-klare PC kopen en ook zo'n kaart erin hangen :)

Kijk eens hier:
http://tweakers.net/price...firewire-controllers.html

Keuze zat, voor een tientje heb je al een simpele, als je meer dan dat wilt keuze zat :z

Verder mbt moederbord, Asus borden zijn populair, maar bieden technisch 0,0 meerwaarde tov (vaak goedkopere) alternatieven. Bekend euvel met Asus borden is dat ze nogal kieskeurig zijn mbt geheugen. Koop bij een Asus bord echt *alleen* geheugen dat exact op de zgn QVL (Qualified Vendors List) van het bord staat. Die kun je op de site van de fabrikant (in dit geval Asus) vinden. Bij andere fabrikanten is het trouwens ook aan te raden je aan de QVL te houden, maar het is doorgaans minder kritiek.
Ik heb niet gekeken of het geheugen wat je noemt in de QVL staat, doe dat dus zelf. Zelfs een enkele teken anders in de volledige productnaam (in het geval van Kingston de reeks die begint met KVR... of KHX) kan andere compatibility tot gevolg hebben :o

Even huishoudelijk:
Dit topic staat niet op de juiste plek, Processors, Moederborden & Geheugen is voor technische vragen over die onderwerpen, niet voor vragen over een compleet systeem. Daarvoor hebben we Complete Systemen & Laptops

Ik verplaats dit topic dus. Mogelijk dat de crew daar het sluit, omdat je vraag prima in een van de Best Buy Guides kan. Maar daar ben je al aan het lezen :)

Move PMG -> CSL

[Voor 7% gewijzigd door dion_b op 07-07-2011 01:52]

Soittakaa Paranoid!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 07:32

Ed_L

Crew Council
En aansluitend een slotje, omdat dit dus echt in de BBG topics thuis hoort :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee