Toon posts:

[Twitter] Welke tools gebruik jij?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Naar aanleiding van het relatief populaire [Twitter] wie doet het en onder welke naam?-topic en met de gedachte dat er ook genoeg mensen zijn die het gebruiken voor professionelere zaken dan 'Help, ik zit vast in m'n toiletpot en de knoppen een en twee zijn stuk #hulpgevraagd'. Er zijn dan ook zat gereedschappen om bv je volgers fatsoenlijk en overzichtelijk te rangschikken (Tweeter Karma). Met Twitition kan je petities per Twitter tekenen en Twitalyzer checkt je statistieken.

Al met al, sterker nog, zoveel nieuwe tools zijn er op de markt gekomen dat door de bomen het bos amper meer zichtbaar is. Zeker als de tweedeling gratis vs betaald gemaakt moet worden. Welke no-cost tools gebruik jij, waarom en zijn er nog apps die jij vindt dat er moeten zijn? Ik zelf zou bijvoorbeeld graag een automessager zien op 't moment dat ik een volger erbij krijg (misschien ook eentje als iemand vertrekt? :> ) en heel veel services zijn betaald. Ik ben benieuwd waar jullie allemaal gebruik van maken collegae!

[Voor 10% gewijzigd door Jejking op 05-07-2011 18:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:08
Tweetdeck alleen, werkt als een trein :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik heb er veel goeds over gehoord :) Alleen kan nog niet direct terugvinden wat ik zelf graag zou zien, die autoresponder. Tweets klaarzetten is per definitie handig als je evenementen verslaat bv!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
Well, ik vind het handig de volgende redenen:
  • Privé en zakelijke twitter beheren vanuit 1 applicatie (en facebook en linkedin kan ook, maar dat doe ik niet).
  • URL's worden automagisch korter gemaakt, al is dat volgens mij tegenwoordig ook bij de webversie.
  • Je krijgt netjes een pop-up bij een nieuwe tweet waardoor je niet de hele dag je twitter hoeft te checken.
  • Mentions kun je gewoon in een aparte kolom zetten zodat je niet telkens op een ander tabje hoeft te klikken zoals bij de webversie van twitter moet.
Nadeel vind ik dan weer de donkere user interface, daar ben ik helemáál geen fan van (ik mag dus ook de user interface van Microsoft's Expression Blend niet).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 12:58

André

Analytics dude

Ik gebruik Tweetdeck erg intenstief. Ik heb in Twitter allerlei lists gemaakt met collega's, vrienden, kennissen, interessante rest. Dit zijn dan ook direct de kolommen in Tweetdeck. De kolom met alle updates er in gebruik ik niet, die gaat veel te snel. Daarnaast nog kolommen als "new followers", "mentions" en "direct messages" + een kolom met een zoekopdracht op mijn naam. Dan voor een 2de account (ik ben ook verantwoordelijk voor het account van ons bedrijf) dezelfde kolommen. Ik werk op 2 beeldschermen en heb dan nog een flinke horizontale scrollbalk.

Het is voor mij dé manier om veel tweets overzichtelijk te kunnen volgen. En als het druk is weet ik welke kolommen ik niet per sé hoef te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
* Jejking is ondertussen aan 't stoeien gegaan met Twitterdmer. Misschien dat dat gaat werken, maar misschien ook niet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:12

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Waar hoort mijn topic?
WEB >> TIM

[Voor 70% gewijzigd door RobIII op 05-07-2011 19:36]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 315662
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:57:
Well, ik vind het handig de volgende redenen:
  • Privé en zakelijke twitter beheren vanuit 1 applicatie (en facebook en linkedin kan ook, maar dat doe ik niet).
  • URL's worden automagisch korter gemaakt, al is dat volgens mij tegenwoordig ook bij de webversie.
  • Je krijgt netjes een pop-up bij een nieuwe tweet waardoor je niet de hele dag je twitter hoeft te checken.
  • Mentions kun je gewoon in een aparte kolom zetten zodat je niet telkens op een ander tabje hoeft te klikken zoals bij de webversie van twitter moet.
Nadeel vind ik dan weer de donkere user interface, daar ben ik helemáál geen fan van (ik mag dus ook de user interface van Microsoft's Expression Blend niet).
je weet wel dat je in tweetdeck de kleuren gewoon kan instellen?

ik gebruik dus ook tweetdeck en plume op android

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 315662 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:40:
[...]

je weet wel dat je in tweetdeck de kleuren gewoon kan instellen?

ik gebruik dus ook tweetdeck en plume op android
Nee dat weet ik niet, anders had ik het veranderd :+

Ik ga het eens opzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 23:04

Vuurvoske

Nunquam cede!

Tweetdeck, al draait hij soms verdraait slecht op mijn HTC Desire met Android 2.2

Beroeps brabander

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:55
Op dit moment even Twitter.com zelf, krijg ik nog genoeg informatie doorheen. Alleen als ik mijn PC weer uit slaapstand haal zie ik alsnog niet ALLE nieuwe.

Tweetdeck heb ik een tijd gebruikt, maar ik mis daar de optie om een tijd in te stellen van dat newtweet-schermpje die je in kan stellen. Bijvoorbeeld in-game, of bij het opstarten kan ik het niet meteen lezen/zien.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:50
Tevreden TweetDeck gebuiker hier, enkele hashtags als lists, eentje met mijn naam als mention). Heel leuk ding, ook het synchroniseren van je TweetDeck-account is heel welkom, als je gebruik maakt van verschillende pcs. Alleen vervelend dat het een hel is om in Linux (non-Gnome) de keyring goed te gebruiken.
Pluspuntjes:
Heel snel overzicht
Uploaden van media + URL-shortener
Reaction-was-a-reply-to-functie
Integratie met andere Social Media (Facebook, LinkedIn)

Minpuntjes:
Geluid voor nieuwe tweets is niet aan te passen.
Fullscreen mode voor nieuwe tweets (zoals Xanland al zei) is er nog niet.
Keyringgebeuren in non-Gnome.

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:45

vooghel

Cunning linguist

Ik gebruik Echofon omdat deze synchroniseert tussen de app op mijn iPhone, de app op mijn Mac en de add-on in FireFox op werk. Hij houdt dus op alle plekken bij wat ik al heb gelezen. Daarnaast gebruik ik PowerTwitter in FF om door een lange timeline te scrollen, waarbij alle foto's al inline staan en links geparset zijn.
Additionele tools die ik gebruik zijn Twitpic voor foto's (meestal via EchoFon of PowerTwitter), FourSquare voor tweets met de locatie erin (dus geen lege check-ins), Instagram voor sfeerplaatjes, en bit.ly voor verkortingen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

bonzz.netninja

Niente baffi

Omdat ik Tweetdeck lelijk vind, ben ik maar MetroTwit gaan gebruiken :)

versus

(ik ben niet zo van de zwart)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:32

Vos

AFCA

Hier ook Tweetdeck, om de redenen zoals Avalaxy ze noemt.

Op de iPhone gebruik ik de app van Twitter zelf.

[Voor 31% gewijzigd door Vos op 06-07-2011 10:52]

• Putyah
  • Laatst online: 05-06 20:42
Sinds vorige week gebruik ik regelmatig Tweepdash. Met Tweepdash kan je achter komen wie jou volgen en of ze jou terug volgen: http://tweepdash.com/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb een aantal tools bekeken voor diverse doeleinden. Ik zal binnenkort wel een compleet lijstje maken met mooie print screens en korte samenvatting :)

http://twitnest.appspot.com/nest/index.html
Geeft een mooie overzicht en mogelijke relaties tussen follows en followers

http://friendorfollow.com/
Wie volg jij en volgt je niet? Wie volgt jou en volg jij niet terug?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik probeer eigenlijk alles wel een keer uit, vooral nieuwe apps waar dan weer even veel over gesproken wordt zoals onlangs o.a. Whoopaa en MetroTwit. Telkens kom ik weer terug bij Tweetdeck voor desktop/laptop, werkt toch het prettigst.

Op iPhone ook de meest bekende apps wel geprobeerd, gebruik al tijden Twittelator nu (was dacht ik niet gratis) Twittelator heeft echt alles wat ik graag wil, op alle andere is er altijd wel iets wat ik mis.
Osfoora en Echofon zijn overigens ook prima apps.

Op tablet (Android) had ik eerst Tweetcaster, te vaak gaat het daar fout dus over naar Twicca nu.

Belangrijkste vind ik dat je moet kunnen muten/filteren.
Tegelijkertijd posten op FB (G+ gaat nog niet helaas :P) is ook wel prettig af en toe.
Verder is het ook handig om pics gelijk in je tl zien i.p.v. linkjes aanklikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hootsuite gebruik ik sinds een week of twee. Lijkt veel op tweetdeck maar werkt (voorlopig) iets fijner.. Vooral door het feit dat je statistieken in de applicatie kunt meten (dmv url shortners). Je krijgt er ook snel een overzicht van de gebruikers waarmee je aan het tweeten bent (hoeveel mensen men volgt of gevolgd wordt). Tevens de mogelijkheid om met meerdere mensen onder 1 account te werken en elkaar "taken" te geven om zaken te deligeren...

Tweepi om te kijken wie je volgt of juist niet. Ook handig om in bulk te ontvolgen of volgen (20 max per refresh bij de gratis account, meer dan genoeg want je kun na iedere "flush" weer 20 nieuwe mensen volgen/ontvolgen).

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:35

samo

yo/wassup

Naast een aantal hier vermeldde tools gebruik ik de laatste tijd steeds vaker CrowdBooster. Het belooft een analyticspakket te zijn dat een aantal dingen goed inzichtelijk maakt. Het houdt je aantallen volgers in de gaten, iets wat natuurlijk als KPI kan dienen, en het houdt het bereik van jouw tweets in de gaten. In een tabel wordt dan het aantal mogelijke ontvangers (niet ontdubbeld helaas) getoond tegenover het aantal retweets.Zo ziet mijn verzamelde grafiek er uit:

Dit geeft niet alleen een leuke indicatie over trends van hoeveel mensen jou volgen maar ook hoeveel mensen retweeten, welk effect dat heeft op een bericht en hoe veel mensen een geretweet bericht zou kunnen bereiken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:34

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Persoonlijk gebruik ik Tweetdeck, met name omdat je er erg goed mee kunt filteren, verschillende (interest) groups kunt aanmaken zodat je nog wijs kunt worden uit persoonlijke c.q. beroepsmatige interesses, en ik heb ook een aantal realtime searches lopen die bijv. in de gaten houden wanneer er iemand iets tweet over ons bedrijf. Nadeel vind ik wel dat (onder OS X) Adobe Air nogal een CPU hog is :/

Zakelijk zouden we eigenlijk CoTweet moeten gaan gebruiken, dat lijkt me ideaal als je als bedrijf full-time aan de slag wil met Twitter. Je kunt daarmee bijv. ook tweets aan verschillende medewerkers toewijzen voor follow-ups.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee