Homeplug netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb thuis een verbinding via oa homeplugs (sitecom). Van de ene op de andere dag kan er geen verbinding meer gemaakt worden met internet en router (69xx ip) via de homeplug. Direct kabeltje in lan poort werkt wel gewoon.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Geen ervaring met die dingen, maar hebben ze niet een soort pairing of discovery modus oid? Geef anders eens wat meer info, waaruit bestaat je netwerk nog meer, en welke types heb je exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk bestaat uit een server en mediacenter, beide bekabeld. Verder nog Wifi voor de laptop en dus een een homplug van sitecom voor de plekken waar wfi slecht is.. Tot voor kort werkte het prima :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:18:
Mijn netwerk bestaat uit een server en mediacenter, beide bekabeld. Verder nog Wifi voor de laptop en dus een een homplug van sitecom voor de plekken waar wfi slecht is.. Tot voor kort werkte het prima :s
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:01
Heb je al geprobeerd om je homeplugs te resetten en ze opnieuw in te stellen? Geven de (eventuele) statuslampjes iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleren of die homeplugs nog goed zijn is eenvoudig. Neem een stekkerdoos, steek die in het stopcontact. Steek beide homeplugs in de stekkerdoos en kijk of ze verbinding maken, daarna data overdracht controleren. Eventueel opnieuw instellen.

Wanneer ze in de stekkerdoos goed werken maar in de stopcontacten zoals eerst aangesloten niet meer, ga dan even na of je misschien nieuwe apparaten hebt aangeschaft, apparatuur opnieuw hebt aangesloten, of je adapters in de buurt van je homeplugs hebt. Dimmers (voor lampen) zijn trouwens ook een hel voor die dingen.

Dat 169.254.x.x adres komt van Wikipedia: Zero configuration networking, door Microsoft APIPA genoemd. Wil min of meer zeggen dan dat er geen DHCP server wordt gevonden, of dat de DHCP server geen adres toekent. Er kunnen dus ook andere problemen spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 19:09 ]

Pagina: 1