Toon posts:

3-5 weken wachten op reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 18:08
Ik heb een klein aantal maanden geleden bij de Saturn een Sennheiser koptelefoon gekocht. Deze is helaas kapot gegaan en nu wilde ik deze dus gaan inruilen. Zodra ik dat vroeg bij de balie van de Saturn zeiden zij dat ze de koptelefoon ter reparatie op moeten sturen naar Sennheiser en dat het 3-5 weken kan duren voor ik hem terug heb. Mogen zij dat maken, dat ik ongeveer 4 weken zonder koptelefoon zit vanwege een fout die buiten mijn macht ligt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe weten zij dat het een fout is die buiten jouw macht ligt? Dat zal eerst onderzocht moeten worden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn1922
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-12-2022
en jij denkt niet dat deze fout buiten hun (Saturn) macht ligt?

[Voor 7% gewijzigd door martijn1922 op 05-07-2011 14:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerZero86
Ik weet niet waar de fout ligt, wat ik weet is dat ik een overeenkomst met de verkoper heb. Volgens deze overeenkomst moet ik een werkend product hebben. Zodra dat product dan niet meer werkt moet ik 5 weken wachten op mijn garantie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 17:48

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Wees blij dat er nog zoiets als garantie bestaat.

Af en toe sta ik echt te kijken hoe verwend we allemaal zijn hier in het rijke westen 8)7

AMD Ryzen 7 5800X • AMD Radeon RX 6700 XT • ASUS TUF Gaming B550-PLUS • Arctic Liquid Freezer II 280 • G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK • be quiet! Straight Power 11 550W • Antgamer M34G5Q • 34" • 3440x1440 • Phanteks Eclipse P400S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:34

bord4kop

maximaal 100KB!

KillerZero86 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:20:
Ik heb een klein aantal maanden geleden bij de Saturn een Sennheiser koptelefoon gekocht. Deze is helaas kapot gegaan en nu wilde ik deze dus gaan inruilen. Zodra ik dat vroeg bij de balie van de Saturn zeiden zij dat ze de koptelefoon ter reparatie op moeten sturen naar Sennheiser en dat het 3-5 weken kan duren voor ik hem terug heb. Mogen zij dat maken, dat ik ongeveer 4 weken zonder koptelefoon zit vanwege een fout die buiten mijn macht ligt?
Dit is toch gewoon de normale gang van zaken?
Je koopt iets
Dat gaat stuk binnen garantie termijn
Terug naar verkooppunt
<maken><termijn x>
wachten totdat het terug is
retour

8)7

| Security Management |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 11:24
Hoeveel tijd had je dan redelijk gevonden, 1 minuut, 1 uur, 1 dag?

Sorry, maar reparatie van het product kost nu eenmaal tijd. Als de tijd acceptabel is (3-5 weken is niet overdreven lang imo) heb je niet te klagen en is de winkelier niets anders verplicht.

Edit, 30secs on google: http://www.consuwijzer.nl...als_mijn_product_kapot_is

[Voor 27% gewijzigd door N3oC op 05-07-2011 15:18]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44

Sick Nick

Drop the top!

Direct omruilen doen ze meestal alleen binnen een week na aanschaf, dan heb je een DOA te pakken en dat kunnen ze op die manier ook regelen met hun leverancier. Iets binnen de garantie zal altijd opgestuurd worden ter reparatie en uiteraard niet direct vervangen voor een nieuwe uit de winkel, als je dat zou willen had je hem moeten kopen bij een dure hifi-winkel ofzo en niet bij een saturn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn1922
KillerZero86 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:56:
Ik weet niet waar de fout ligt, wat ik weet is dat ik een overeenkomst met de verkoper heb. Volgens deze overeenkomst moet ik een werkend product hebben. Zodra dat product dan niet meer werkt moet ik 5 weken wachten op mijn garantie?
als ik jou was zou ik gelijk je rechtsbijstand bellen en aangifte doen.
Je zou toch maar is moeten wachten op een garantie afhandeling schande....
ow en speel gelijk de boze consument dat je nooit meer wat bij saturn koopt.

Maar goed even weer terug naar de realiteit.
wacht gewoon rustig af,
Saturn zal het vast en zeker netjes oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerZero86
Rustig maar jongens, ik vraag alleen wat informatie. Er is voor mij nog nooit iets ter reparatie opgestuurd, en zeker niet iets als een volledig gegoten koptelefoon (wat wou je daaraan repareren, zonder dat de reparatie 3x zoveel kost als het product?) dus ik gok dat ik gewoon heel veel geluk heb gehad, tot zo ver. Ik eis geen insta-repair, ik vraag wat informatie. Misschien moet er in de regels van het shoppingforum worden toegevoegd dat dat een doodzonde is. Zo klinkt het iig wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik denk dat er zo gereageerd wordt, door de manier waarop je het vraagt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn1922
KillerZero86 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:45:
Rustig maar jongens, ik vraag alleen wat informatie. Er is voor mij nog nooit iets ter reparatie opgestuurd, en zeker niet iets als een volledig gegoten koptelefoon (wat wou je daaraan repareren, zonder dat de reparatie 3x zoveel kost als het product?) dus ik gok dat ik gewoon heel veel geluk heb gehad, tot zo ver. Ik eis geen insta-repair, ik vraag wat informatie. Misschien moet er in de regels van het shoppingforum worden toegevoegd dat dat een doodzonde is. Zo klinkt het iig wel.
Informatie vragen is geen doodzonde,
De manier waarop wel.

3-5 weken is een normale reparatie duur,
Bespaar je de moeite en een eventueel hart aanval en wacht gewoon rustig af.
Wachten is inderdaad vervelend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31

AzzKickah

06-CENSORED

Voor hetzelfde geld is je koptelefoon met 2 weken terug. Maar misschien ook met 4 weken ja.

- Je levert hem in.
- Max. 2 dagen* later wordt het opgestuurd naar het distributiecentrum van Saturn/Media-Markt
- Binnen 2 dagen* gaat ie van daar naar de juiste reparateur.
- Inboeken bij juiste reparateur, naar juiste afdeling, blabla, blijft een dag* liggen, wordt gerepareerd, terug naar retour-afdeling, blijft weer een dag* liggen.
- Ding komt weer aan bij distributiecentrum Saturn/MM
- Max. 2 dagen* later wordt ie teruggestuurd naar je Saturn.
- 1 dag* later wordt ie ingeboekt bij Saturn, de brief dat ie klaar is wordt geprint en gepost.
- 1 dag later wordt de brief bij jou bezorgd (behalve zondag).

En dan moet jij hem nog ophalen.

Dus ja, daar zit eeeeaaaaasy 3 weken tijd in.

* werkdagen of course

[Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 05-07-2011 18:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 22659

In dat geval aandringen op directe verzending naar de leverancier op jouw kosten (je wijkt namelijk af van de standaard) ten einde de boel te bespoedigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:39:
In dat geval aandringen op directe verzending naar de leverancier op jouw kosten (je wijkt namelijk af van de standaard) ten einde de boel te bespoedigen.
Idd, en dan kun je het nog beter helemaal zelf doen en dus buiten MM Saturn om. Bewaar alle papieren die je ervan krijgt. Reparatie-rapport, enz.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 11:24
AzzKickah schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:58:
[...]

Idd, en dan kun je het nog beter helemaal zelf doen en dus buiten MM Saturn om. Bewaar alle papieren die je ervan krijgt. Reparatie-rapport, enz.
En dan op T.net komen klagen dat je een rekening krijgt van de fabriek/reparateur? Wat gewoon legitiem is, aangezien de producent/reparateur 0.0 verantwoordelijkheid heeft naar jou toe? Ik zou het gewoon via de winkel spelen, zij zijn verantwoordelijk dat jij een deugdelijk product krijgt bij je koop en dienen dit voor je op te lossen.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De kans dat ze zo'n koptelefoon repareren is inderdaad zeer klein. Waarschijnlijk wordt deze dan ook vervangen maar dan wel door de fabrikant en de beslissing repareren of vervangen wordt ook genomen door de fabrikant. Die procedure duurt een paar weken.

Natuurlijk heb je er als consument niets mee te maken hoe de winkel het oplost maar jij moet de winkel wel de kans geven om het op te lossen. Aangezien een termijn van een paar weken niet onredelijk is zul je daar gewoon op moeten wachten.

Het zelf opsturen naar Senheiser zonder toestemming van de winkel is een slecht plan want als je dan een rekening krijgt heb je geen poot meer om op te staan. Dit omdat jij de koptelefoon ter reparatie aan dient te bieden bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Senheiser zelf heeft geen verplichtingen naar jou en de winkel hoeft de kosten niet te vergoeden als je de reparatie buiten hen om laat doen.

[Voor 29% gewijzigd door ik222 op 06-07-2011 12:54]

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 18:13

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

3-5 weken is ook nog wel vlot trouwens. Ik heb zelf wel mee gemaakt dat een product terug moest naar de fabrikant en dan kan het soms wel 3 maanden duren.

Dit was het geval met een videokaart, een beeldscherm en een muis.

En houd er rekening mee dat je in de vakantietijd zit, daardoor kan het altijd allemaal wat langer duren.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:06
Als iets defect raakt binnen de eerste 2 weken nadat het product is aangeschaft dan wordt het normaal gesproken omgeruild in de winkel, daarna wordt het opgestuurd naar de fabrikant.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat ik even mis in jouw verhaal, hoe snel heb jij het probleem geconstanteerd naar aankoop?

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
FallenRain schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:16:
3-5 weken is ook nog wel vlot trouwens. Ik heb zelf wel mee gemaakt dat een product terug moest naar de fabrikant en dan kan het soms wel 3 maanden duren.
offtopic:
3 maanden is absoluut geen redelijk reparatie/vervangingstermijn. En ik persoonlijk zou hier dus niet mee akkoord zijn gegaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Khatarian

Khatarian

Daarom koop ik de laatste tijd niet meer online, het enige wat je te horen krijgt bij die winkels is: Jaahaa, we zijn er mee bezig, duurt nog 1 week.

1 week later: Sorry meneer, het heeft wat vertraging opgelopen, het duurt nog wel een week.

En zo dus nog meer van die smoesjes, in plaats van een andere oplossing aan te bieden.

Behalve van de muis, dat was buiten garantie, maar ze hadden nog geregeld dat hat ding gerepareerd werd zonder kosten, maar het zou dan langer duren.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ocdaan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:01:
Wees blij dat er nog zoiets als garantie bestaat.

Af en toe sta ik echt te kijken hoe verwend we allemaal zijn hier in het rijke westen 8)7
Volgens mij zijn leveranciers zelf begonnen met het bieden van garantie om (potentiele) kopers een stukje vertrouwen in hun eigen product te tonen en een gevoel van veiligheid te geven. Op moment dat iemand daar gebruik van maakt is hij verwend? Lijkt me de omgekeerde wereld?

Dat de EU zich hier tegenaan heeft bemoeid en allerlei regeltjes heeft opgesteld is inderdaad wel verwennerij, echter zie dat gelijk maar eens te halen. Daarnaast kun je ook dat prijzen omdat het duidelijkheid schept in het oerwoud van rare regeltjes die leveranciers gebruiken om consumenten te misleiden.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De lange tijd wachten is normaal. Toen ik mij Xbox 360 voedingsadapter terugstuurde naar Microsoft om hem te laten repareren duurde het 4 weken voordat ik hem terug had.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:15

lier

MikroTik nerd

Rockvee2 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:33:
De lange tijd wachten is normaal. Toen ik mij Xbox 360 voedingsadapter terugstuurde naar Microsoft om hem te laten repareren duurde het 4 weken voordat ik hem terug had.
Ook voor service betaal je...mijn Synology voeding (die eigenlijk te licht was, waardoor de NAS soms wel en soms niet op startte) werd direct opgestuurd, retour sturen van de defecte voeding was niet nodig.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Khatarian

Khatarian

lier schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:04:
[...]

Ook voor service betaal je...mijn Synology voeding (die eigenlijk te licht was, waardoor de NAS soms wel en soms niet op startte) werd direct opgestuurd, retour sturen van de defecte voeding was niet nodig.
Dat had ik dus met een Samsung scherm, voordat de oude werd opgehaald, had ik al een gloed nieuwe staan. En dat was een jaar na aankoop.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee