Toon posts:

Welke HDMI kabel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-05 13:10
Hallo, Tweakers...

Vandaag kreeg ik mijn voor 7 dollar gekochte HDMI / VGA kabel binnen uit China! Ik wil namelijk mijn monitor van mijn PC aansluiten op mijn PS3. Ze zeggen dat er een HDMI aansluiting op de monitor zit maar die speelt verstoppertje denk ik... Ik dus met een 2 meter brede smile dat kabeltje uitgepakt en in m'n monitor gestopt en de andere kant in m'n PS3 proberen te proppen! Past er wel in maar er is een beetje veel ruimte over. De HDMI zeide is dus te klein... Later keek ik dus naar de HDMI kabel die normaal van de TV naar m'n PS3 loopt en toen zag ik dus dat die 2x zo groot is...

Of die Chinees heeft de verkeerde afmetingen afgelezen bij het maken van mijn kabel of ik wist niet dat er verschillende grote's zijn... Mijn vraag is dus "Welke kabel moet ik kopen voor mijn PS3 (HDMI / VGA)?"

Alvast bedank,
Mvg, Kevin

[EDIT]
Ik zie het al, ik heb mini HDMI gekocht! 8)7

[Voor 3% gewijzigd door Tweska op 05-07-2011 14:41]

Anoniem: 409240

ik wilde hetzelfde ook een keer proberen, maar heb toen verschillende keren het te horen gekregen dat je dan ook nog een audioconverter nodig hebt.
zo'n ding kost volgens mij rond de 50 euro dus het is niet heel goedkoop.
je kan beter een nieuw scherm kopen, daar kun je veel meer mee.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je moet gewoon naar de mediamarkt oid gaan en daar een simpele hdmi kabel kopen, of desnoods bij de action (3 euro)

Audio converters hoeft niet want hdmi is gewoon digitaal en de audio gaat gewoon mee

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:13
Verkopers lullen uit hun nek wat betreft HDMI. Ze liegen bijna allemaal om je de duurtste kabel aan te smeren :P

Lees je even in op wikipedia en kijk in de handleiding van je apparaat welke klasse je HDMI kabel minimaal moet hebben. Op Wiki kun je wel zien wat er zo speciaal is aan een bepaalde klasse.

Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

Anoniem: 419457

Gewoon HDMI kopen en erop letten dat je een High Speed kabel koopt en geen standaard speed, dan zit je in dit geval altijd goed. daarna gewoon voor de goedkoppste optie gaan en niet naar een winkel gaan, daar praten ze gewoon geld uit je zak, ongelooflijk af en toe. Bij kabelaanbieding, kabeltje, allekabels en noem ze allemaal maar op heb je ruim voldoende aanbod lijkt me.
Succes mocht je nog niet geslaagd zijn.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:16

3DDude

I void warranty's

Ik heb er gewoon eentje van Konig,

Maar elke ander goedkoop hdmi kabeltje will do.
Let alleen even op de connectoren en hoeveel pins deze hebben (uit mijn hoofd 19)

het punt van hdmi kabels is namelijk -> het signaal is digitaal wat erover gaat als ik me niet vergis
dus of het komt aan, of het komt niet aan: Oftewel of je nou een kabel van 100 euro hebt of van 10 euro het signaal blijft hetzelfde (het geeft je echt geen mooier beeld ofzo)

Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:52
als je 20 of 30 meter wil overbruggen moet je een dure hebben anders niet :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

3DDude schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:59:
Ik heb er gewoon eentje van Konig,

Maar elke ander goedkoop hdmi kabeltje will do.
Let alleen even op de connectoren en hoeveel pins deze hebben (uit mijn hoofd 19)

het punt van hdmi kabels is namelijk -> het signaal is digitaal wat erover gaat als ik me niet vergis
dus of het komt aan, of het komt niet aan: Oftewel of je nou een kabel van 100 euro hebt of van 10 euro het signaal blijft hetzelfde (het geeft je echt geen mooier beeld ofzo)
Je vergist je. het singaal degradeerd bij slechte en lange kabels en kan ook artefacten veroorzaken
ook heb je verschillende kabels met andere bandbreedtes

wat niet wegneemt dat een kabel van 4 euro van de action gewoon vaak goed werkt

[Voor 5% gewijzigd door Fish op 30-08-2011 12:25]

Iperf

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05 17:22
silasje1 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:17:
als je 20 of 30 meter wil overbruggen moet je een dure hebben anders niet :)
Als je 20 of 30 meter wil overbruggen kun je ook HDMI via UTP converters kopen voor approx.45 euro.
Cat5e of cat6 ertussen en klaar is kees.
Werkt prima.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee