Beste tweakers,
Ik heb in mijn netwerk twee windows pc's
Desktop: ultimate 64 bit bekabeld aangesloten.
Laptop: ulitimate 32 bits wifi aangesloten.
en
Een netgear RND readynas.
De desktop kan via thuisgroepen bestanden delen met de laptop en visa versa.
De desktop kan de Nas benaderen, inkijken en ook gebruik maken van de daarop aangesloten printer.
De laptop kon dit voorheen ook, totdat deze crashte en ik een indentieke versie van Windows 7 erop ging zetten. De NAS is nu niet meer bereikbaar. Wel zichtbaar in het Netwerk. Je ziet hem dus netjes staan. Hij wordt dus wel herkend.
Als ik nu de NAS in wil, krijg ik de volgende melding:
\\NAS-02-6E-06 is niet toegangklijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wil weten of u een toegangsmachtiging hebt.
Aanmeldingsfout: account is momenteel uitgeschakeld.
Ook kan ik via printers, de netwerkprinter niet vinden die je normaal daar wel zou moeten zien staan.
Heb internet afgespeurd en ben radeloos.
Kan niks vinden wat mij de oplossing kan bieden.
Kunnen jullie meedenken waar het hem in kan zitten?
Ik heb in mijn netwerk twee windows pc's
Desktop: ultimate 64 bit bekabeld aangesloten.
Laptop: ulitimate 32 bits wifi aangesloten.
en
Een netgear RND readynas.
De desktop kan via thuisgroepen bestanden delen met de laptop en visa versa.
De desktop kan de Nas benaderen, inkijken en ook gebruik maken van de daarop aangesloten printer.
De laptop kon dit voorheen ook, totdat deze crashte en ik een indentieke versie van Windows 7 erop ging zetten. De NAS is nu niet meer bereikbaar. Wel zichtbaar in het Netwerk. Je ziet hem dus netjes staan. Hij wordt dus wel herkend.
Als ik nu de NAS in wil, krijg ik de volgende melding:
\\NAS-02-6E-06 is niet toegangklijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wil weten of u een toegangsmachtiging hebt.
Aanmeldingsfout: account is momenteel uitgeschakeld.
Ook kan ik via printers, de netwerkprinter niet vinden die je normaal daar wel zou moeten zien staan.
Heb internet afgespeurd en ben radeloos.
Kan niks vinden wat mij de oplossing kan bieden.
Kunnen jullie meedenken waar het hem in kan zitten?