Toon posts:

[Ubuntu] Share mounten en dan sharen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00
Klinkt misschien een beetje raar maar wat ik wil is het volgende:

Op mijn Ubuntu 10.04 server heb ik een folder waar films staan voor mijn media speler.

Omdat (jammer genoeg) de media speler niet lekker omgaat met shares probeer ik op mij ubuntu-servertje één folder te sharen waarin 2 subfolders staan. De ene folder is gewoon een share op mn servertje maar de andere subfolder is een symbolic link naar een gemounte share op een externe USB disk op mn mediaspeler...

Ben ik nog te volgen? :+

Op de console is het allemaal geen probleem. Als mn media speler aan staat heb ik gewoon 2 folders staan in de gedeelde map en kan ik zowel de bestanden op mn server als de gedeelde bestanden op mn mediaspeler zien staan. So far so good.

Maar als ik vervolgens via Samba de gedeelde folder (met hierin beide subfolders) probeer te benaderen dan zie ik wel beide subfolders op de client maar ik kan alleen de subfolder die daadwerkelijk op de server staat benaderen. De andere lijkt leeg.

Wat veroorzaakt dit? Kan Samba niet omgaan met symbolic links of kan je een gemounte samba share niet opnieuw delen (wat ik me ook kan voorstellen)

Iemand een suggestie?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32
USB drive mounten, en de mount point configureren in samba. Heb je dat al geprobeerd?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDry
Wat bedoel je precies met de mount point configureren in samba?

Dat ik de mount share in samba? Dat wil mijn mediaspeler niet. Alle bestanden moeten in één share staan. Daarom dat ik een folder share met hierin een symbolic link folder en een 'echte' folder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 13:06
Ik weet dat je een NFS mount niet opnieuw kunt sharen met Samba.

Heeft iets met filelocking te maken. Nooit echt uitgezocht hoe het komt, maar er zijn inderdaad voorwaarden aan verbonden voordat je iets met Samba kunt sharen.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:14
De volgende parameter in smb.conf zorgt ervoor dat symlinks op een sambashare netjes gevolgd worden door OSX:

code:
1
unix extensions = no

Misschien dat dat in jouw geval voor Ubuntu ook werkt.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Het kan ook aan rechten liggen he, en heb je samba al herstart? (vast wel)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDry
Rainmaker schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:48:
Ik weet dat je een NFS mount niet opnieuw kunt sharen met Samba.

Heeft iets met filelocking te maken. Nooit echt uitgezocht hoe het komt, maar er zijn inderdaad voorwaarden aan verbonden voordat je iets met Samba kunt sharen.
Het is een samba share. Als ik in windows de share op mn mediaspeler benader geeft hij samba 3.0.iets aan...

Ik probeer dus een gemounte samba share te re-sharen.
johnkeates schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:53:
Het kan ook aan rechten liggen he, en heb je samba al herstart? (vast wel)
Alles staat op 666. Rechten zou het niet kunnen zijn. De subfolder (dat is de symbolic link) is ook zichtbaar maar de inhoud niet...

Update:

Het lijkt niet te kunnen. Kom dit tegen op een mac formum.
First off, re-sharing a volume that uses the smb filesystem is not possible due to the way permissions are calculated for that volume. Regardless of the local filesystem of the volume that houses the share point on your Linux server (ext3 or whatever), that share point's filesystem as it appears to all clients, including your Mac OS X Server computer when it connects as a client, is the smb filesystem. Since that's a network filesystem already, some types of information cannot be "appended" to it. AFP and SMB/CIFS filesystems, when mounted via Go/Connect to Server (or mount_smbfs) will use a set of masked POSIX permissions. (This means that, if you're logged into the server as a local admin - locadmin, for example - and you mount the SMB share point as Sally, then locadmin is the owner of the mount point and its enclosed files. The currently-authenticated user is granted the permissions assigned to the user account used to connect. Hence, permissions masking. This happens in every instance when mounting a volume via SMB/CIFS. It happens when connecting to an AFP share point except when the client is bound to a shared directory system, where the user name authenticated at the login window matches the account used to connect to the share point.)

[Voor 68% gewijzigd door MrDry op 05-07-2011 13:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee