Toon posts:

Extreme temperaturen :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een MSI K7T Turbo-R met een Athlon 1,2 en ik krijg m'n temperatuur van de cpu niet onder de 76 graden. :?
Hij schommelt een beetje tussen de 76 - 79 graden in.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Aan de omgevingstemp. kan het niet liggen (19,5 - 21 gr.)

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
dat is wel hoog ja

zo rond de 50 graden is normaal voor een tb 1200 dacht ik
hmm welke cooling gebruik je

Verwijderd

Topicstarter
Niet schrikken: SuperOrb
Dat zou dus eigenlijk helemaal NIET het probleem mogen zijn.
En, ja, beide fan's op de S-Orb zijn oke.
(Als ik er eentje uizet zie ik de temp gelijk naar boven de 80 lopen.
Heb 'm toen maar weer heeeeel snel uitgezet en de 2e fan weer aan gezet.

Verwijderd

mijn duron was ook loaded 70 graden
( at 750) maar nu met koelpasta er tussen is ie nog maar 51 soms 52 graden stressed

alleen ik heb hem hoger proberen te krijgel haal laatst mijn cooler er af koelpasta zwart :?

• Starbolt
  • Laatst online: 11:18
huh ?
hoe zit het met de airflow in je kast?
zitten er veel kabels in de weg misschien?
en waar staat je kast precies?

Verwijderd

Niets zeggen,
je hebt bij Mycom (Eindhoven??) een systeem met TB1200 , moederbord en SuperOrb koeler gekocht..?

De koeler zit niet goed gemonteerd, ik zou terug gaan en eisen dat ze de koeler goed monteren. (8>

Verwijderd

Topicstarter
Zo ff een paar antwoorden:
koelpasta: aanwezig
lokatie van systeem: Op m'n bureau (just in case.... airflow etc.)
Kabels: Ja, zitten er redeljik wat in, maar niet in de weg (heb ze netjes bij elkaar gebonden) Maar zelfs als de kast helemaal open ligt daald de temp. met zeker 1 - 2 graden naar 74 - 75 graden. :(
MyCom: NEE! Heb 'm zelf gebouwd. (Doe ik nu al zo'n 12 jaar, dus dat zou toch wel goed moeten gaan :Y))
En ik dacht aanvankelijk ook aan de montage van de cooler lag, had er eerst een andere cooler (CoolerMaster) opzitten maar ook met die was het 74 graden, maar heb 'm er nog vanaf gehaald, maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een paar extra fans in je kast plaatsen. Heb ik ook gedaan en mijn temp ging van idle 55graden naar idle 31graden. :Y)

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Ik heb afgelopen zaterdag een systeem gebouwd voor een vriend van me, en ik heb een Duron 700 MHz in die machine gebouwd op het K7T Turbo bord. Het viel me op dat toen we de eerste keer tijdens het opstarten het BIOS ingingen, de temperatuur van de processor meteen al op 48 graden stond. Koeler is een Coolermaster DP5-6H51, AMD verified. Ik heb het idee dat het misschien een issue is van dit Mobo. Ook de jumpersetting van keep data en clear data stond verkeerd ingesteld, waardoor we in eerste instantie helemaal geen stroom kregen naar het moederbord. Jumper omgedraaid (naar de ŽverkeerdeŽ setting dus) en meteen booten! Vreemd...BIOS-updateŽtje, MicroStar? :?

Verwijderd

Topicstarter
BIOS heb ik vanmiddag ook nog ge-update (versie 2.50)
Maar ook dat mocht niet baten!

• Garibaldi
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Even naar andere MSI K7T Turbo gebruikers: Herkennen jullie deze symptomen?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 19 maart 2001 14:17 schreef Garibaldi het volgende:
-knip-
de temperatuur van de processor meteen al op 48 graden stond. Koeler is een Coolermaster DP5-6H51, AMD verified.
Hmmz, de duron van me pa werd met koe 40 graden (full-load!) :)
Dan heb jij iets fout gedaan, of die sensors kloppen niet helemaal. :?

Ohwja, de superOrb koelt goed, je heb iets fout gedaan, hoeveel koelpasta heb je gebruikt? :?

Tell us more! :P

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Niet teveel koelpasta... Anders gaat het weer als een isolatie werken die geen warmte meer kan afgeven.
Ja, probeer maar eens uit te drukken "hoeveel" koelpasta....
Ik begrijp jou vraag heel goed, maar kan 'm niet anders beantwoorden als "voldoende maar zeker niet teveel"
(sorry)

Verwijderd

Poehh....

Dan rest alleen nog de CPU op een ander bord proberen, en die CPU op dit bord proberen.

Of de CPU is knetter of het bord.
(Of ik, maar dat is geen vraag, dat is een zekerheid)
;)

Je zou kunnen proberen een tempereatuur metertje van iemand te lenen om de temp te checken. Je kunt bij afwijking van de sensors op het bord nog iets grofs doen als de sensor wegbuigen zodattie wat zinnigs aangeeft....

Maar eigenlijk wordt dit wel ruilen in de winkel lijkt mij...

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ga m'n grote :? vrienden (Alternate) dan maar eens bellen vandaag en kijken wat zij hierop hebben te zeggen.
Op zich draaid ie prima, alleen de temperatuur is zo onbeschoft hoog.
Ik was zo langzamerhand ook uit alle opties gelopen.
Wat is (mag) de Vcore eigenlijk zijn?
In de BIOS staat ie op 'default' en als ik 'm handmatig wil zetten heb ik alleen de keuze van 1,550 t/m 1,850 in stapjes van 0,05 maar met PC-Alert III (zit bij het bord geleverd) staat ie op 2,20.
Is dat niet een beetje hoog? Of is dat normaal voor een 1,2Ghz Athlon?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Dat is een erg hoog voltage.
Hij zou op 1.7 - 1.75 moeten lopen.
Kan meestal 1.6, zal ook aardig in de temperatuur schelen :)
En MSI hebben vaker de neiging te veel voltage te leveren dus lager instellen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bingo. Dat is je verklaring.

Ik denk dat je, als je hem terugzet van 2.2V naar 1.75 V al meteen 15-20 graden koeler hebt.

Overigens verbaast het met dat-ie bij 2.20 V niet doorgefikt is...

Virussen? Scan ze hier!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik heb de indruk dat MSI moederborden sowieso een hoge temperatuur tonen. Ik heb hier een duron 600@800 lopen op de turbo versie en die wordt al 56° stressed op 1.75V
Hier op mijn MSI 6330 krijg ik mijn TB 900 zelfs niet hoger dan 900 op 1.82V (standaard voltage!!!!!) bij een temp van 59°C. Als ik het voltage lager probeer in te stellen wordt hij instabiel... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dus niet of dat een "standaard" waarde is of niet van een Athlon 1,2
Maar als ik 'm in de BIOS op 1,700 zet zegt dezelfde PC-Alert III (en ook de PC-Health status optie in de BIOS) dat ie nog steeds op 2,20 staat :?:?
Kan iemand mij vertellen of dat een standaard waarde is?

• brid

brid

Moet toch is leren lezen :)

Misschien wil een bios update helpen.

DIY NAS, Hoofd PC

• lockheart
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

vaag allemaal mijn dondervogel van 1 ghz zit altijd tussen de 38 en 41 graden

heb zelf ook de msi pro 2a

• brid

brid

Misschien kun je bellen met MSI zelf.
Tel: 040-2676600
Misschien heb je een bord uit een defecte serie ofzo.
Want als het klopt hebje een 686B chip waarin het meet gedeelte zit en die worden goed ondersteund door de software van msi.
Dus ik denk dat er of een fout in de bios zelf zit of dat het MB gewoon gaar is.

DIY NAS, Hoofd PC

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 09:27 schreef Brid het volgende:
Moet toch is leren lezen :)

Misschien wil een bios update helpen.
Ik heb wel goed gelezen. :Y)
Jij misschien niet zo goed .... :+
BIOS heb ik vanmiddag ook nog ge-update (versie 2.50)
Maar ook dat mocht niet baten!
Maargoed, ik heb Alternate aan de lijn gehad en die werden een beetje zenuwachtig van 78 graden.
Kan per direct bord cq. cpu danwel beide omruilen.
Zal dit dus morgenochtend maar ff doen en dan eens kijken hoe de nieuwe config zich gedraagt.
Vcore van de Althlon 1,2 wist ie zo niet, maar 2,20 leek 'm wel wat aan de (veel te) hoge kant. :P

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Even over die voltages:
De voltages die ik instel in het bios, staan ook altijd hoger aangegeven in de bios en in het proggie wat erbij zat (ben effe naam kwijt, kwam bij m'n abit kt7 bord).
Ik moet wel zeggen dat het verschil tussen instelling en weergave niet zo groot is als bij jou. Van 1.7 naar 2.2 volt is wel en huge step!
Ik heb bijvoorbeeld ingesteld: 1.825 volt en de weergave zegt dan: 1.91 of zoiets.
Ik denk dat er toch iets mis is met je spannings_regel_dingetje op je mobo (ja sorry guys, geen technische achtergrond hiero) :z

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

FLIP !!! GARGEL !!

Duhh tuhh maaarr..

Jij hebt het bord teruggestuurd omdat de Vcore te hoog is... de meesten doen juist een hoop moeite daarvoor ;)

Maar t'is niet echt goed nee, als jij 1.5 instelt zit'ie nog steeds op 2,20... dan is er echt wat kapot op dat bord. Ja.

Voor je het weet heb je AMD a la fritura :9

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

wel lekker te overclocken met die 2,2 volts >:)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16
Ik gebruik geen pasta meer.
Zit nu van dat zilverfolie tussen.
Zowel P4 als P3 gingen van 40 naar 31 graden...
(In know, shoot me but it works for me !)

<Ziverfolie, gewoon dat spul wat in de keuken ligt)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

zilverfolie? Is dat zo'n rol uit de supermarkt net als alualumauliminuiumfolie?

• brid

brid

Op dinsdag 20 maart 2001 13:23 schreef oudakker het volgende:

[..]

Ik heb wel goed gelezen. :Y)
Jij misschien niet zo goed .... :+
[..]
Solly, had moeten zijn "Ik moet es leren lezen"

DIY NAS, Hoofd PC

Verwijderd

Was dat ding nou overclocked?
Ik zou gewoon wat vette koeling plaatsen,
CPU--Peltier--Heatsink--Fans (of ipv Heatsink+fans>Waterkoeling).
En die voltage is wel wat hoog ja, das niet gezond.
Het zal wel al opgelost zijn..maaruh mzzl

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
De K7t Turbo geeft bij mij ook een hoge temp aan. De Vcore was standaard ook aan de hoge kant, stond bij mij op iets van 1.85V. Ik heb hem nu een heel eind lager gezet en de Vcore geeft nu 1.74V aan en de temp van mijn T-Bird 1Ghz is nu stressed 57 graden. Dit mb heeft de temp sensor direct onder de proc zitten. Ik heb dat niet gezien bij de Pro 2a. Waar zit bij dat mb de sensor? Dat zou verklaren waarom de Pro 2a eigenaren een lagere temp hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus maar ff bij Alternate geweest met m'n bordje.
Ze hebben ff getest (en schrokken toch wel ff) en hebben toen netjes het bord omgeruild.
Nu draaid ie stressed op 51 graden met een Vcore op 1,85 (volgens hun het beste voor de stabiliteit.
Maargoed, ik hou hier in iedergeval een warmer gevoel aan over als bij die 78 graden. (8>

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 17:47 schreef oudakker het volgende:
Ik ben dus maar ff bij Alternate geweest met m'n bordje.
Ze hebben ff getest (en schrokken toch wel ff) en hebben toen netjes het bord omgeruild.
Nu draaid ie stressed op 51 graden met een Vcore op 1,85 (volgens hun het beste voor de stabiliteit.
Maargoed, ik hou hier in iedergeval een warmer gevoel aan over als bij die 78 graden. (8>
Heel erg gefeliciteerd,
blij dat het gelukt is ;)

• winand
  • Laatst online: 26-08 08:37
Wat moeilijk allemaal zeg. Let op; zo werkt het MSI k7t-turbo bord:

-Het core-voltage is hoger dan je insteld in het bios. (als ik 1.6V instel, reboot en in het bios kijk waar ie op staat, meet ie 1.74V !)
- Het is dan ook logisch dat de temperaturen met dit hoger voltage overeenkomen! :)

Hou r gewoon rekening mee en hoe de spanning in de gaten door te METEN, niet door blindelings in te stellen!
Pagina: 1