Dompelpomp bij dierenwinkel gekocht

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Topicstarter
Vanmiddag pomp gekocht, en dat is nog niet makkelijk bij een dierenwinkel, dit washet gesprek:

Dierenzwendelaar1(DZ1): "Voor wat voor een aquarium is de pomp?"

ikke:"Een AMD"

DZ:"zegt me niks"

Ikke: "is heel bekend merk anders"

DZ1: "Mag ik vragen waar je hem gekocht heb?"

Ikke: www.informarique.nl , is een online pc winkel

DZ1: (geeft award winning immitatie van een dom blondje dat nu echt het spoor bijster is)

DZ2: (staat al 3 minuten te grinniken)

Ikke: is voor waterkoeling voor mijn pc.

DZ1: oooh nou snap ik het, ja AMD ken ik wel.

DZ2: waterkoeling??? Mafkees! :)

Ikke: Doe net alsof het normaalste zaak ter wereld is. :) (met moeite)

Daarna hebben ze me verschillende pompen laten zien en ik heb nu een dompelpomp in de vorm van een kikker. :)

Het is een regelbare pomp met 140/400 liter per uur, moet voldoende zijn lijkt me, het lijkt me het verstandigste als ik hem op 140 zet of niet? (Fl.89,00 maar ja is wel een kikker :))

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

lol :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Hmmm, wil niet rot doen, maar vandag weer een pompje gehaald wat ook 400 l/h doet, regelbaar, voor 40,-

Maar die heeft dan ook niet de vorm van een kikker....... :)

Herman
--- www.goudacomposieten.nl/waterkoeling

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Klopt Herman,

Ze hadden daar ook wel goeiekoperuh, maar ja die kikker deedt het hem.

Ik heb er ook maar een kasteeltje ingezet, om het kitch-gehalte wat op te krikken. :)

Trouwens een koel (whoehaha woordspeling) waterblok, ziet er heel proff. uit met dat schroevendraaiertje :), maar wel heel compleet.

Dus kosten tot nu toe voor waterkoeling:

2 peltiers samen Fl.130,-
Waterblok Fl.150,- (incl Japanse handleiding :)) (van www.goudacomposieten.nl/waterkoeling )
Pomp: Fl.89,-
Kasteeltje: Fl.3,95
Plastic bak (40/50Ltr schat ik): Fl. 45,- (afzetters :))

Dus totaal: Fl. 417,95

Ach ja het is hobby moet je maar denken. :)

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Kun je niet ff wat temps geven. En ff wat plaatjes schieten :9 dat kikkertje lijkt me ook wel leuk. :)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ik ken jouw probleem. Mensen nemen mij ook al niet meer al te serieus :'( . Wat als een grapje begon, is uitgelopen tot bijna een obsessie. Ze vragen mij dan ook waarom ik zo'n saai aquarium heb, zonder plantjes en visjes en zo. Eerst ging ik hier altijd een serieuze verklaring voor geven, maar nu zeg ik gewoon dat ik geen natuurliefhebber ben, maar dat ik het aquarium wel mooi vond staan ;) . Maar sinds ik m'n waterkoeling heb, krijg ik wel steeds minder bezoek. Denk dat ze me voor gek verklaren en het zou me niets verbazen als de witte jassen vandaag of morgen voor de deur staan... hehehehe :D

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Elpie:
Temps heb ik voorlopig nog niet, ik moet eerst de kit laten uitharden, daarna een "testrun", daarna inbouwen.

En ik heb jammer genoeg geen digicamera en geen scanner, dus ik moet ff foto's op ouderwetse manier maken en laten ontwikkelen, kan dus wel ff duren.

Daylights: LOL die blik van die mensen, zo'n glimlachje, en dat bedenkelijke gezicht.
Je ziet ze bijna denken, "hmm welke instantie kan ik hiervoor het beste bellen....."

F.

Verwijderd

Postzegels zijn ook zo leuk ouderwets :D

Verwijderd

Zeg flagg; waar heb jij die Peltiers vandaan?? Gewoon nieuwsgierig hoor.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Flagg, wat voor CPU ga jij overklokken? En bij welke winkel(keten) heb jij je pompje gekocht? Zo`n kikker lijkt me echt toppie.

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

ik denk dat ik ook wel zo'n kasteeltje wil !! Hoeveel graden maakt dat uit eigenlijk ;-) hihi

ben net erachter gekomen dat na 2 weken duitsland mijn waterpomp het nog steeds goed doet (oepsvergeten uit te zetten...)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Newt:

Bij Conrad zijn 4,6A bij 15,4VDC (TEC1-12705)
zijn 40x40x4 mm.

Fritz:

Was bij Flip Kluin in Apeldoorn, ik geloof niet dat het een keten is maar zou best kunnen. Fabrikant is Meßner.

Ter verduidelijking, de pomp is niet in een vorm van een kikker de pomp is gewoon klein zwart blokje maar daaruit loopt een slang naar een keramische kikker ± 25 cm groot en de slang komt uit de snavel van de kikker, ik heb de kikker in het water getieft (vindt ie leuk) en hij blijft drijven omdat er een luchtbel onderin de kikker zit.

bloep? bloep?

MIJN KIKKER KAPSEIST OP DIT MOMENT. ROTFLMAO

Dus nog even over die luchtbel, die is nu gedeeltelijk ontsnapt :)grmpfff, kikker hangt nu onder hoek van ± 45° in de bak. :)

bloep

Ik wil hierbij de geldinzamelingsactie (leuk scrabblewoord wat op zicht ook weer een leuk scrabblewoord is) RED DE KIKKER opzetten, geef al uw geld aub.

F.

Verwijderd

ik heb vandaag een hele brute cooler gezien bij philips medical system. een vloeibare helium cooler voor medische apparaten te coolen. vet geronk van de pomp echt bruut wil ik ook hebben. dat is nog cooler dan een kikker :)

Verwijderd

He flagg, heb je geen fotootjes van je koele kikker systeem?
:)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Al wel foto's gemaakt maar moet nog laten ontwikkelen en scannen ,zal dus wel volgenden week worden.

Eerste lekkaasje is trouwens ook een feit. :)

Tip, ga niet met water klooien op een tafel waar eeen erdeeldoos onder staat, het water was bij mij nog 2 cm van de rand af voordat het regelrecht in contactdoos zo sijpelen, een, ik heb hier nu een nogal nat t-shirtje naast me liggen. :)

F.

Verwijderd

Ben wel beniewd naar de temps die je haalt.
Ik weet niet waar conrad hun peltiers vandaan halen.

ik hoor het wel!

Greetinz

Newt

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

Animal_X

Rodin

Heb net ook 2 79W peltiers van conrad binnen gekregen, en wat blijkt ze zijn niet 4*4 maar 5*5 cm, GLOEIENDE GLOEIENDE GWD net een week bezig geweest met een 4*8 cm allu waterblok moet ik er nog een maken van 5*10 cm. (iemand die m'n ouwe wil kopuh?)
Ik heb ook bij de dieren zaak een pompje gekocht maar dan van 800L/min, dit werkt perfect.
waterpompje 50,-
2*79W peltiers(8A,15,4V) 180,-
Koelbox voor het water 35,-
(water blijft echt veel kouder)
onderdelen waterblok 50,-
(allu, epoxy lijm, slang bevestigers)
cold plate 10,-
isolatie materiaal 20,-
Voeding 200,-(30*30cm,10kg, 15,4V en 22A)
totaal uuhhh 525,- of zo uit m'n hoofd.

Ik gooi er elke 3 dagen een blok ijs van 5kg in om het water errug koud te houden, dit blijft ook 3 dagen steen koud door de koelbox en omdat ik de slangen heb geisoleert.

p.s. wil je m'n 4*8cm waterblok van allu kopen, mail me even,ik heb ook nog een 4*4cm 3,5A 12V peltier te koop, kan je me ook voor mailen, met deze peltier heb ik op het boven genoende waterblok een temp van -31 graden gehaald (zonder cpu)
Het waterblok is dus bedoeld voor 2 4*4cm peltiers maar 1 kan ook wel.
O ja je kan er ook nog wel een 4*8 cm cold plate bij kopen, nog 1 zo'n peltier en je hebt weer een supercool set.

Animal-X

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

Animal_X

Rodin

Nee sorry mail hier maar heen j.t.rijpkema@castel.nl

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• php
  • Niet online

php

Ik heb ook al eens water in een verdeeldoos laten lopen. Terugvoerslang viel tijdens geklooi uit de emmer, precies in een stekkergat. Gebeurt vrij weinig, behalve dat je wat herrie hoort, en het water wat in de doos is gelopen, begon te koken. Sindsdien maak ik altijd thee met de verdeeldoos, ipv de waterkoker. :P

Overigens ben ik met al mijn geklooi angstiger geworden voor metaalvijlsel en krullen in de kast, dan een paar druppels water. Die druppels verdampen weer, en dan is er niets meer aan de hand, maar als de metaalrommel de verkeerde dingen kortsluit.....
Bovendien heeft het de neiging overal aan te blijven hangen. :(

• php
  • Niet online

php

Ik heb trouwens voor waterkoeling zaken een echt forum inelkaar gezet, op basis van UBB, het is te vinden via www.waterkoeling.nl

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Topicstarter
Okay, het loopt nu, temps heb ik nog steeds niet, want heb geen temp meter en die schijnt ervoor nodig te zijn, ik werk liever op gevoel, cijfers komen later wel een keer.

Ik ben al lang blij dat ze nu nog steeds op 600Mhz loopt eigenlijk. :) (tis een 500)

Maar dat deed ze met luchtkoeling ook, straks eens ff kijken of het hoger wil.

De "installatie" lijkt nu waterdicht te zijn, ik heb een plastic bakje op mijn Geforce gelegd om te kijken of het waterblok waterdicht is/blijft.

keep you posted,

F.

ps kikker heb ik ff op vakantie gestuurd naar de andere kant van mij kamer, doordat een gedeelte van de aanvoer door de kikker liep had ik geen goed zicht op alles, dus die komt er later weer tussen.

Pagina: 1