Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 13:31
Ten eerste; staat dit topic in de juiste catagorie? Ik vind 'school' wel op 'werk' lijken (en er is geen catagorie die beter in de buurt komt) maar het is natuurlijk niet hetzelfde.

Ik (en zoiets als 90% van de klas) heeft een meningsverschil met de docent Engels. Ik vraag mijn medetweakers om hulp omdat ik vind dat de comments hier op hoog niveau zijn en ik denk dat er zeker mensen zijn die mij willen en kunnen helpen.

Dit is het probleem;
Onze docent Engels maakt zelf de leestoetsen, in ieder geval deze. De tekst die we moesten lezen kwam uit de Waspreporter (magazine-achtige methode om Engels te leren) en de tekst was 'Drowning in Plastic' voor iedereen die de laaste Waspreporter heeft.
Opdracht 1, was;
Opdracht 1
Noem 2 negatieve woorden in de eerste alinea. Geef ook de regelnummers op.
Woord 1: ______________________ Regelnr: ________________
Woord 2: ______________________ Regelnr: ________________
En dit was de eerste alinea;
Uit: Drowning in Plastic
Way out in the Pacific Ocean an enormous, accidental monument to modern society has formed. Invisible to satellites, poorly understoot by scientists and perhaps twice the size of France, the Great Pacific Garbage Patch is not a solid mass, as is sometimes imagined, but a kind of marine soup whose main ingredient is floating plasic debris.
Er staan geen negatieve woorden in de eerste alinea! De antwoorden bleken 'garbage' en 'debris' te zijn, maar dat zijn volgens mij geen negatieve woorden. Deze woorden kunnen ook heel positief zijn.

Denk jij er niet zo over, of juist wel, dan zou ik het zeer op prijs stellen als je je mening met mij zou willen delen. In ieder geval; bedankt voor je tijd en het lezen :) ,

Huismus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 136075
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik dacht aan poorly, behoorlijk negatief lijkt me...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 111703
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wat wordt er in hemelsnaam bedoeld met "negatieve woorden", als debris en garbage negatief zijn? :o

Ben benieuwd naar de toelichting hierop. Wellicht dat het de bedoeling is dat je woorden herkent met een zekere negatieve lading, maar dan nog lijkt het door jou gegeven voorbeeld mij nog niet erg duidelijk. En als debris en garbage negatief zijn, wat zijn dan de positieve vervangingen daarvoor? Indien die niet bestaan, kan je die woorden technisch gezien in dat geval als "neutraal" gezien, lijkt me.

poorly onderstoot? 8)7

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 04-07-2011 23:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huismus
Anoniem: 136075 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:45:
Ik dacht aan poorly, behoorlijk negatief lijkt me...
Dacht ik ook, maar 'poorly' is een bijwoord, en het moet een zelfstandig naamwoord zijn (stond niet in de opgave).

@Maximized
Ík snap het ook niet. De enige uitleg die ik gekregen heb is dat die antwoorden de goede zijn.

[Voor 16% gewijzigd door Huismus op 04-07-2011 23:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Huismus schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:47:
@Maximized
Ík snap het ook niet. De enige uitleg die ik gekregen heb is dat die antwoorden de goede zijn.
Vaag. Kan je er geen additionele toelichting op krijgen?

en doe eens gauw je ondertitel fixen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Misschien is de opgave wel fout, maar als je het er mee oneens bent kun je proberen op school naar een andere docent te gaan om een second opinion te vragen. Mocht die docent het eens zijn met jouw docent kun je nog altijd proberen het hogerop te zoeken.

Mijn inziens is het een erg onduidelijke opgave, en waarschijnlijk is het niet eerlijk, maar learn to live with it. Er zijn ergere dingen in de wereld. Zelf ben ik het ook weleens oneens met een docent, maar als die docent het echt, echt goed vind.. Heb je helaas weinig in te brengen en zet ik mijzelf er gewoon overheen. Jammer de bammer.

Cat haz hates my guts :|?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
alex3305 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:52:
Mijn inziens is het een erg onduidelijke opgave, en waarschijnlijk is het niet eerlijk, maar learn to live with it. Er zijn ergere dingen in de wereld. Zelf ben ik het ook weleens oneens met een docent, maar als die docent het echt, echt goed vind.. Heb je helaas weinig in te brengen en zet ik mijzelf er gewoon overheen. Jammer de bammer.
Mwa, weet het niet hoor. Ik spreek en lees vloeiend Engels, en ik zou dit persoonlijk niet accepteren; als dit de opgave + antwoorden zijn, heeft dit niet zoveel te maken met het toetsen van de Engelse taalvaardigheid. Dit is meer een gokopgave IMHO.

Als dit opdracht 1 was, ben ik wel benieuwd naar de andere opgaven. :P

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 04-07-2011 23:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:24
Ik zou invisible en not hebben gekozen als negatieve woorden.

(wat een simpele docent, zeg...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huismus
Cat haz hates my guts
[!OT] Ik las het net ook, en ik zit nu te zoeken waar ik dat kan veranderen... Een keer ingestelt toen ik de account maakte (lang geleden)

[OT]
[...]
Mwa, weet het niet hoor. Ik spreek en lees vloeiend Engels, en ik zou dit persoonlijk niet accepteren; als dit de opgave + antwoorden zijn, heeft dit niet zoveel te maken met het toetsen van de Engelse taalvaardigheid. Dit is meer een gokopgave IMHO.

Als dit opdracht 1 was, ben ik wel benieuwd naar de andere opgaven.
De andere opgaven waren wel wat duidelijker, maar dit zijn de opgaven die we het hele jaar krijgen. Bij de woordjestoesten hebben we ook erge, dan moet je 'een' woord in een zin invullen die 'we moesten leren'. Soms passen er wel 10 woorden, en ik onthoud echt niet welke woorden ik nou voor deze toest moest leren en welke niet. Maar ik vond dit toch zo ver gaan dat ik het aan mijn medetweakers wou vragen

[Voor 68% gewijzigd door Huismus op 05-07-2011 00:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Weet je dat zeker? :p . Nederlanders overschatten hun Engelstalige kunsten wel eens, kan ik zeggen als iemand die dagelijks bijna niets anders spreekt (kan moeilijk anders als je in Engeland woont).
en ik zou dit persoonlijk niet accepteren; als dit de opgave + antwoorden zijn, heeft dit niet zoveel te maken met het toetsen van de Engelse taalvaardigheid. Dit is meer een gokopgave IMHO.

Ik moet ook zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de opgave. Met een beetje moeite kan ik me voorstellen wat de bedoeling is, maar ik zou ook maar gegokt hebben. Het heeft in ieder geval weinig met Engelse taal te maken, imo.

@TS: je moet wel wat aan je overtikkunsten doen, want er zitten een paar stevige foutjes in ;) .

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 08:57

Stoffel

Engineering the impossible

Is nog fout nu, het is cats zonder 's. Denk er maar over na, waar zou de ' een afkorting voor moeten zijn? Cat is hate my guts? Cat has hate my guts?

Edit: Over de ondertitel dus, te langzaam getikt op de tablet ;)
Edit2: Ah ik dacht dat er letterlijk stond wat Alex zei en dit je aangepaste versie was, nm.

[Voor 35% gewijzigd door Stoffel op 05-07-2011 00:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huismus
Stoffel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:01:
Is nog fout nu, het is cats zonder 's. Denk er maar over na, waar zou de ' een afkorting voor moeten zijn? Cat is hate my guts? Cat has hate my guts?
Dat had ik al gezien (zij Alex 3305 ook al)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
gambieter schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:59:
Weet je dat zeker? :p . Nederlanders overschatten hun Engelstalige kunsten wel eens, kan ik zeggen als iemand die dagelijks bijna niets anders spreekt (kan moeilijk anders als je in Engeland woont).
Met een vader die geboren is in de VS, jep. Dat, en veel Star Trek kijken. :P
Het is alleen enorm lastig om "even" Engels te spreken, zonder zo'n vreselijk accent en te moeten zoeken naar woorden om die "vertaalslag" te maken. Dat zal jou een stuk makkelijker afgaan denk ik. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Anoniem: 111703 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:55:
[...]

Ik snap gerust wat je wilt zeggen, maar als je... middelbare scholier bent en docent A geeft zo'n toets, waar docent B tevens 100% achterstaat kun je wel overal en nergens gaan klagen maar of je er iets mee opschiet ligt dan sowieso aan de school.

Op mijn middelbare school hadden wij een docente die ontzettend incapabel was in haar vak, wiskunde. Ze moest zelfs zelf eerst opzoeken wat een lineair verband nu ook alweer inhield, voordat ze het iemand anders kon uitleggen. Het klasgemiddelde was dan ook een 5 (!) bij deze docent. In het begin stond de school vierkant achter deze docent en het heeft ons, als klas, dan ook een driekwart schooljaar gekost om door te klagen de docent weg te krijgen. Toen wij allen een andere docent kregen ging ons gemiddelde plots naar een 7.5 (!).

Zoals ik al zei, ik ben het er niet met deze opgave eens, maar ik zou mezelf er gewoon overheen zetten en eventueel klagen bij mijn mentor (met de klas). Als het uiteindelijk niets oplevert zou ik eieren voor mijn geld kiezen en mezelf er maar gewoon bij neerleggen en mijn leerstijl aanpassen aan de docent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:03:
Met een vader die geboren is in de VS, jep. Dat, en veel Star Trek kijken. :P
offtopic:
Amerikaans, dat is voor de Engelsen geen Engels :+ . Of je moet een aardappel inslikken ;)
Het is alleen enorm lastig om "even" Engels te spreken, zonder zo'n vreselijk accent en te moeten zoeken naar woorden om die "vertaalslag" te maken. Dat zal jou een stuk makkelijker afgaan denk ik. :)
Klopt, al blijft het soms even omschakelen. Vooral aan de telefoon is het soms even moeilijk, maar als je erin ondergedompeld bent (en ik woon al weer 7 jaar in Engeland [95-98 en 07-nu]) en voor het werk gaat alles in het Engels. Toch maak ik ook nog steeds foutjes.

Het leukste blijft "slang" en speciale uitdrukkingen ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Een dergelijke inhoudelijke vraag hoort niet in Werk & Inkomen. De onderwijsorganisatorische kant eventueel nog wel, maar het beste zou dit topic in SG passen. Aangezien topicstarter daar geen toegang toe heeft sluit ik dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee