Toon posts:

WOL lukt niet van Win7 64-bit *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 73017

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:
1x muziekserver. Deze wordt (of werd) gestart via een wake on lan signaal.
Deze kwam vanaf mijn netbook met Ubuntu erop. Daar draaide een scriptje die de WOL verstuurde. Werkte altijd perfect.
Maar helaas voor mij overleed het netbook na een firmware update :(
Nu wil ik het WOL pakket verzenden via mijn desktop. Deze draait windows7 -64 bits.
Nu heb ik al diverse tools (fusion WOL, WOlcommander) geprobeerd, maar de muziekserver gaat niet aan.
Eerst heb ik maar eens de firewall uitgeschakeld: geen effect:
settings in netwerkkaart, bekeken, en ea aan/uit gezet: geen effect.
Toen maar wireshark geinstalleerd, gefilterd op WOL : geen data wordt gecaptured

Als het met een laptop doe met windows7 -32bits uitvoering: Boem gelijk. Tevens zie het pakket ook op wireshark(op de desktop) Muziekserver gaat aan. Maar de laptop staat altijd beneden, ik zit boven achter de deskop. Dus hier moet het ook werken. Iemand nog ideeen / tips wat ik kan proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dank u voor de aanpassing. Nog niemand een idee ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:19

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik doe het zelf van win7-64 naar win7-64 met het programma WakeOnLanGui Werkt prima hier. Verder geen idee waar je pakketje blijft onder 64 bit, maar dit doet het iig bij mij :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 13:09
Tooltje starten met administrator rechten .

Topicstarter
Admin rechten, maakt geen verschil.
WakeOnLAN gui ook getest, helaas.
:(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zegt je het met wireshark lopen capturen - aan welke kant deed je dat? En heb je dat ook al met die WakeOnLAN gui getest?

Toevallig aan de kant van de muziekserver instellingen gedaan dat alleen specifieke machines / mac-adressen hem uit zijn slaap mogen halen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^ Als jouw laptop's macadres nog steeds als management station is aangegeven zul je dat ook moeten aanpassen inderdaad.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb wireshark op de desktop draaiend gehad.

WOL verstuurd van desktop: geen pakket.
WOL verstuurd vanaf laptop: wel pakket.

Nu heb ik zojuist wolgui gedraaid op mn desktop.
Op de laptop staat als subnetmask: 255.255.255.255, en poort no 9. dit werkt.
Doe ik dit op mm desktop, dan dus niet. Maar als ik als subnetmask 255.255.255.0 ingeef dan blijkt het dus wel te werken. Subnetmask in mijn router is 255.255.255.0
Maar vanaf mijn laptop werkt het dus met beide subnet masks ???

Erg vreemd, maar dankzij de tips verder gekeken, en het werkt! Bedankt !
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee