Toon posts:

4870x2 vervangen tbv DX11 of direct direct alles(MB+CPU+MEM)

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 169687

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje met het volgende:

Momenteel heb ik:
MSI K9A2+ MB
Phenom (1) 9950BE (op 2.8Ghz)
4GB 800mhz DDR2 (4-4-4-12)
AMD/ATI 4870X2

Nu wil ik mijzelf het DX11 tijdperk in helpen. Daarvoor is vanzelfsprekend een nieuwe videokaart nodig. Ik zat zelf aan de 6970 te denken ofzo.

De vraag is of mijn CPU en geheugen dit wel voldoende gaan trekken. Als ik een 6970 erin prik, kan de CPU en het geheugen het dan wel bijbenen? Ik ben bang voor een bottleneck op dat gebied.

Wat denken jullie? Tussenstap nemen (door 6970 erin prikken) of over een tijdje (als DX11 gangbaar en veel toegepast wordt) alles in 1 keer vervangen?

Ik hoor graag jullie input. THX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zou alles in 1x vervangen. DX11 wordt nog nauwelijks gebruikt. Dus tenzij je de grafische kracht echt nodig hebt...

BTW heb je geen last van die bug waardoor je af en toe BSOD krijgt(vanwege Phenom1) ? Zou voor mij een reden zijn om nu al systeem te vervangen :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Neh, die TLB-bug zat in een andere versie van de Phenom 95xx.

Grafische kracht niet echt nodig. Ik kan the Witcher 2 met maximale settings spelen (op uber sampling na). Ik wil alleen zo graag met tesselation en shader 5 spelen... Maar is het geld (nog) niet waard misschien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zou dan toch echt wachten tot de 7XXX serie uitkomt. Beloofd weer veel goeds te worden.

Is natuurlijk persoonlijk enzo. BTW welke resolutie game je en hoeveel geheugen hebben die 4850's? Dat maakt misschien iets meer uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Sorry.. resolutie is idd belangrijk te vermelden. Betreft 1920x1080. En voor de goede orde: het is een 4870 X2. Iedere chip heeft 1024MB geheugen tot zijn beschikking. Eigenlijk 2048 maar interne Crossfire-bridge van de 4870x2 maakt er weer 1024MB van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat het een system-wide upgrade wordt over een klein jaartje ofzo... Bedenk me net dat er natuurlijk ook een redelijk oude chipset (790FX) op het moederbord zit.

Dat gaat allemaal niet meer zo lekker over een tijdje denk ik... Vooralsnog maar even niet laten verleiden door alle DX11 marketing bla-bla (tesselation etc).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:45

Audione0

Strijdt der titanen

Maar als je zo gaat denken, dus ik wacht maar ff, kun je wachten tot je een ons weegt.. Ik zou wachten op windows 8 met DX12 blablabla..

Maar indd de HD6970 is te zwaar voor je systeem. Je zult met jou systeem nooit de kracht van deze kaart eruit krijgen.. Ik denk persoonlijk sparen voor een nieuw systeem.. waar je dan weer een tijdje mee vooruit kan..
Misschien kun je de onderdelen die je nu in je syteem hebt zitten los verkopen, en zo nog een beetje geld beuren voor je nieuwe systeem.. Je hebt best een leuk systeempje waar je nog wel wat geld voor kunt vangen..

Misschien kun je hier eens je vraag stellen, daar is dit topic voor bedoelt. [BBG aanschaf] Videokaarten

succes!

[Voor 10% gewijzigd door Audione0 op 05-07-2011 09:24]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Anoniem: 169687 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:04:
Ik denk dat het een system-wide upgrade wordt over een klein jaartje ofzo... Bedenk me net dat er natuurlijk ook een redelijk oude chipset (790FX) op het moederbord zit.

Dat gaat allemaal niet meer zo lekker over een tijdje denk ik... Vooralsnog maar even niet laten verleiden door alle DX11 marketing bla-bla (tesselation etc).
Misschien dat er nog een Phenom II op dit moederbord kan?
Een Phenom II X4/X6 is een stuk sneller dan welke phenom I dan ook, en zeker snel zat om een snellere videokaart aan te kunnen in de toekomst, er gaan geruchten dat AMD de 7xxx-serie dit jaar nog gaat lanceren dus dan kan je tegen die tijd alsnog je videokaart upgraden en heb je weer een helemaal up to date systeem :)
790FX is echt niet zo verouderd, niet zo heel lang geleden was dat nog de high-end chipset van AMD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-05 00:46
Redblader schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:58:
[...]

Misschien dat er nog een Phenom II op dit moederbord kan?
Een Phenom II X4/X6 is een stuk sneller dan welke phenom I dan ook, en zeker snel zat om een snellere videokaart aan te kunnen in de toekomst, er gaan geruchten dat AMD de 7xxx-serie dit jaar nog gaat lanceren dus dan kan je tegen die tijd alsnog je videokaart upgraden en heb je weer een helemaal up to date systeem :)
790FX is echt niet zo verouderd, niet zo heel lang geleden was dat nog de high-end chipset van AMD.
Sterker nog afgezien van DDR3 en SATA6 is er vrijwel niets veranderd...

Gewoon een x4 of een x6 erop doen met een HD6870 of HD6950 en je kunt weer rustig verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-03 18:41

frankknopers

Goud is geen geld

De videokaart is niet het zwakste punt van je systeem. Ik denk dat je al behoorlijk onder de indruk bent van de prestatiewinst die je haalt als je die HD 4870 X2 meeneemt naar een nieuw systeem op basis van de Intel Core i5 2500K of Core i7 2600K. Als je daar 8 GB aan werkgeheugen bij doet kun je nog wel weer een tijdje vooruit verwacht ik. :)

Edit: Phenom II X6 is ook een leuke upgrade als je moederbord dat aankan, wel minder snel dan de Intel chip in games..

[Voor 14% gewijzigd door frankknopers op 05-07-2011 18:09]

Goud is geen geld

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Je mag verder in [BBG aanschaf] Videokaarten. Het is niet de bedoeling dat je voor dit soort vragen losse topics gaat openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee