Toon posts:

Spellen crashen bij dual screen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 17:14
Beste tweakers, (ik hoop dat dit het goede subforum is)

Ik heb een week geleden een extra scherm gekocht, en alles werkt perfect- alleen niet als ik een spel op steam wilt spelen. (De spellen spelen af op 1 scherm) Spellen als half life 2, TF2, BFBC2 starten wel op maar beginnen te glitchen waarna heel m'n computer vastloopt en ik een rood/groen beeld op het ene scherm en blauw/zwart op het andere. Spellen als JC2 en magicka starten niet eens op, ze blijven hangen op het schermpje "Preparing to launch x"

Als ik mijn 2e scherm los haal werkt alles gewoon zoals het hoort, maar ik heb dus geen zin om iedere keer dat ik een spel speel ik m'n beeldscherm los te halen.

Ik heb een samsung syncmaster SA350 24" en een acer V243HQ van 23,6", met een i5 2500K, XFX HD 6970, 8GB ram en een asrock P67 Pro3.

Ik heb al vanalles geprobeerd, verschillende drivers geinstalleerd etc. maar niks helpt. Kan iemand me helpen met de juiste oplossing?

Alvast bedankt

[Voor 7% gewijzigd door Bas_De_Beer op 04-07-2011 18:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Heb je het al op verschillende resoluties geprobeerd? Ik neem aan dat je het 2e scherm hebt aangesloten als 'dualscreen' opstelling in dat geval moet het spel bij het opstarten de al ingestelde resolutie gebruiken? Mogelijk vinden de games die al geïnstalleerd waren het ingewikkeld om spontaan naar een vreemde resolutie te gaan en moet je het gameconfiguratie bestand verwijderen zodat deze tijdens het opstarten opnieuw aangemaakt? Wat je natuurlijk kan doen is in de software een scherm uitschakelen als er een keer een noodzaak voor is ipv. het scherm fysiek los te moeten maken maar dit moet niet nodig zijn.

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas_De_Beer
larsiano schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:57:
Heb je het al op verschillende resoluties geprobeerd? Ik neem aan dat je het 2e scherm hebt aangesloten als 'dualscreen' opstelling in dat geval moet het spel bij het opstarten de al ingestelde resolutie gebruiken? Mogelijk vinden de games die al geïnstalleerd waren het ingewikkeld om spontaan naar een vreemde resolutie te gaan en moet je het gameconfiguratie bestand verwijderen zodat deze tijdens het opstarten opnieuw aangemaakt? Wat je natuurlijk kan doen is in de software een scherm uitschakelen als er een keer een noodzaak voor is ipv. het scherm fysiek los te moeten maken maar dit moet niet nodig zijn.
Ik speel gewoon op 1920x1080 en op window mode, zodat ik zeg maar tijdens het spelen gewoon kan browsen/msnen etc...
Heb al meerdere resoluties en ook op full screen enzo gespeeld, maar hij blijft crashen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diederik Overeem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 12:04
Je kan met bv Ultramon per applicatie instellen op welk beeldscherm hij de applicatie opstart. Ook kan kiezen dat je bv in jou situatie 1 beeldscherm uit laat gaan. Als je het spel oid dan weer afsluit gaat het 2e scherm ook weer aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas_De_Beer
Dankje voor het programma, die extra taakbalk is heel fijn.
Alleen het probleem bestaat nog steeds, ik heb met wat meer instellingen gespeeld, en de spellen starten nu wel op maar ik blijf die crashes houden...

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 11:15
Dat rood/groen op het ene scherm, zijn dat diagonale strepen? Zo ja, kan dat duiden op een overheat probleem. Probeer een de coreclock en memclock omlaag te gooien.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 10:18
Je zegt dat je meerdere drivers hebt geprobeerd.
Als ik je mag adviseren zou ik eerst ALLE drivers van je videokaart verwijderen, je pc herstarten en daarna deze drivers installeren: http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx

Dit zijn de drivers van ATI zelf en moeten de meeste stabiliteit geven.

Verder moet je in Windows je 2e scherm als Extended instellen zodat het scherm wordt uitgebreid.
En staan beide schermen op dezelfde resolutie?

Verder zou de oplossing die larsiano aanbiedt een goede duw in de richting zijn om je probleem te verhelpen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee