Acties:
  • 0Henk 'm!

• VerasFawaz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-05 10:53
Beste mede tweakers!

Ik maak al 5 jaar een internetshow samen met vrienden van mij en de laatste tijd krijgen we veel klachten dat mensen alleen de muziek horen en heel slecht de stemmen (die opgenomen zijn met een externe mic.)

Ik mix het geluid af op monitors en erna op een simpel 2.0 logitech setje maar ik hoor het probleem niet, als ik het item afspeel op me Iphone hoor ik het probleem wel (stemmen extreem zacht, muziek extreem hard). Ik monteer met Premiere Pro en het gaat om dit desbetreffende item: YouTube: ‪Pars Pro Toto‬‏

Kan iemand helpen? Ik heb geen idee waar het probleem ligt.

Groetjes,
Véras Fawaz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-05 18:53
Even offtopic. Was die rave toevallig in Utrecht? (Crave for Tunnelrave)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
In wat voor formaat lever je het uit? Alleen op YouTube?

Je zou bijvoorbeeld een ander formaat audiobestand/videobestand kunnen proberen of te testen hoe het klinkt op bijvoorbeeld Vimeo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VerasFawaz
tiescarbo schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:06:
Even offtopic. Was die rave toevallig in Utrecht? (Crave for Tunnelrave)
Yess!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VerasFawaz
alex3305 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:07:
In wat voor formaat lever je het uit? Alleen op YouTube?
Ik lever uit op .mp4 (H264 codec) met AAC audio codec. Verder staat het item ook op Dailymotion en Vimeo maar daar heb ik hetzelfde probleem. (via Iphone getest)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VerasFawaz
Inmiddels heb ik het item mono uitgerenderd, maar daar ook hetzelfde probleem ondergaan (via de Iphone)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:37
VerasFawaz, zou je de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif willen gebruiken ipv een nieuwe post te plaatsen als je de laatste bent die gereageerd heeft?

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
Misschien zou je eventueel kunnen zoeken naar Premiere pro volume problems. Want dan lijkt het inderdaad bij Premiere te liggen. Heb je overigens een legale versie van Premiere Pro? Toch wel O-) ? Anders zou je aanspraak kunnen maken op support bij Adobe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VerasFawaz
@ PowerUP Prima, zit nog niet zo heel lang op Tweakers maar bedankt voor de tip. @Alex3305 Ja het is een legale versie ik werk er al 3 jaar mee, maar ik denk dat alleen de echte audiofiel dit probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat ik denk dat het zou kunnen zijn, is dat de kanalen (links en rechts) van de stemmen recht tegenover elkaar staan waardoor de frequenties bij weergave in mono elkaar opheffen (terwijl het in stereo weergave iets ruimtelijks geeft). Probeer maar eens één kanaal (links of rechts) uit te schakelen en het andere kanaal over beiden kanalen weer te geven.

edit:
En nu ik het op m'n koptelefoon hoor (met mono switch), weet ik het wel zeker ;) Zet de kanalen maar eens een fractie naast elkaar (dus het rechter kanaal met een milliseconde vertraging). Dan is je probleem helemaal weg (behalve dat het weer freaky klinkt).

Om het op te lossen, moet je de polariteit van links of rechts omdraaien. En dit klinkt fucked up noobisch, want ik ken de terminologie niet. Je moet de wave-form van één kanaal dus op z'n kop zetten.

[Voor 39% gewijzigd door Room42 op 04-07-2011 23:55]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VerasFawaz
Ik ga het even proberen, bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
WTF, ik zie Miguel de dorpsgek uit Vianen in dat filmpje! (vanaf 2:24)

[Voor 10% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 05-07-2011 03:57]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee