Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 49450

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik heb een website en daarin een iframe met een pagina welke een sessie moet bijhouden. Dit werkt allemaal perfect onder Firefox en Safari maar onder IE9 werkt het niet. Iedere keer als de user op "Volgende" klikt (het is een enquete) en naar de volgende pagina gaat, dan wordt de unique session ID weggegooid door IE9 en dan maakt ie een nieuwe sessie aan.

De pagina wordt netjes begonnen met session_start() voordat er andere code op de website is. Ik heb veel websites gelezen en daarin stond dat ik een P3P header moest aanmaken op de pagina binnen het iframe, maar dit mocht niet helpen.

Nadat sessies klaarblijkelijk niet werkte voor IE, ben ik overgestapt op cookies maar de hele setcookie() functie werkt niet, hij set gewoon geen cookies onder IE. Ik heb de security van IE naar Low gezet, de Safe Browsing feature uitgezet en nog niks werkt.

Duidelijk doe ik dus iets fout - het kan niet zijn dat IE9 zo strict is met cookies en sessies dat het halve internet nu niet meer werkt.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:27
Als je een paar andere websites bezoekt zullen er ook cookies in IE9 moeten komen, staan deze er wel in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Jazeker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Wat vertelt een sessie F12 je?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dat ik geen Cookie Information heb :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 49450 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:32:
Dat ik geen Cookie Information heb :'(
En heb je voor de gein ook eens verder gekeken dan je neus lang was en bijv. de HTTP headers over-en-weer bekeken? Daar iets vreemds in ontdekt? Of verwacht je dat wij Jomanda-like krachten hebben? Je zult toch met een heleboel meer (relevante!) informatie moeten komen willen we je kunnen helpen.

[Voor 12% gewijzigd door RobIII op 04-07-2011 18:44]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 96523

Het probleem is dat IE9 cookies blokkeert die uit een iframe komen, zelfs wanneer deze van hetzelfde domein zijn. En omdat sessies ook in een cookie worden gezet, werkt dit dus niet.

Het gebruik van een P3P header werkte perfect voor IE7 en IE8, maar helaas is IE9 nog strenger geworden.

Misschien dat het maken van een testcase (pagina met iframe, pagina zet sessie, pagina 2 leest sessie) en deze hier te plaatsen (inclusief broncode). Misschien dat er inderdaad een foutje in zit.
Anoniem: 49450 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:42:
Duidelijk doe ik dus iets fout - het kan niet zijn dat IE9 zo strict is met cookies en sessies dat het halve internet nu niet meer werkt.
Ach, het halve internet maakt ook geen gebruik meer van frames ;)
Maar vervelend is het wel...

Een tweetal oplossingen (voor het geval het echt niet werkt):
- zet alle verzonden data weer in het volgende formulier (input hidden).
- sla na elke stap de informatie vast op in de database, eventueel in een tijdelijke tabel. Gebruik dan wel de bovenstaande methode om een unieke string mee te sturen.

De laatste is ook meteen handig om bij te houden hoeveel mensen de enquête niet afmaakte ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

CRiMiNaL

Witlof ^^

Een derde oplossing: Session ID in de forum submit zetten in je IFRAME. Lees deze pagina maar eens compleet.

Oh en vergeet het stuk over Propagating Session IDs ook niet.

Allemaal basis zoekwerk tho

[Voor 34% gewijzigd door CRiMiNaL op 04-07-2011 19:08]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ha! Heb de session maar in een form hidden field gedaan. Ik wilde dat niet doen vanwege de... ranzigheid. Maar ja, het werkt nu als een trein.

Jammer dat IE me weer zoveel tijd kost! :(

Heel erg bedankt voor de input, ik dacht even dat ik gek werd! ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee