Toon posts:

Time Machine + VMware situatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:07
Situatie:
Ik was van plan om een Time Capsule aan te schaffen voor backup + om muziek op de TC te plaatsen en dan deze via iTunes te benaderen[stream] (zoveel mogelijk GB's overhouden op m'n MBP i.v.m. SSD).

Het probleem is echter dat ik wat gelezen heb over VMware en hoe TM dit aanpakt. Elke keer dat je een VMware machine opent veranderden de VMware bestanden en je zult ook verwachten dat TM dit meeneemt als een incremental/differential(?), nou niet dus... hij gaat er een full backup van maken. Binnen no-time zit de TC vol en moet die backup's gaan verwijderen.

Natuurlijk zijn er opties:
1. Uurlijks backup uitschakelen >
- En dan handmatig een aantal keren per dag "Backup now" aanklikken wanneer VMware Fusion uit staat.
2. VMware folder excluden (neemt wel beetje het doel [gebruiksgemak] weg ...) >
- Dan maar een extern USB schijf aansluiten en "VMware files CMD+C CMD+V" |:( (via usb wel sneller dan Wi-Fi)

Wie o wie heeft er ervaringen met VM + TC + TM en hoe pakken jullie dit aan?

http://kb.vmware.com/self...playKC&externalId=1013628
http://kb.vmware.com/self...playKC&externalId=1014046

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:54

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik heb hetzelfde gehad totdat ik besloten heb de ~/Documents/Virtual Machine uit te sluiten van de TM.
het is natuurlijk maar steeds 1 bestand dat gewijzigd wordt en daarom niet zo gek dat TM 'denkt' dat hij het hele bestand moet back-uppen.
sorry, ik heb dus ook geen betere oplossing paraat maar ben wel benieuwd of die bestaat. ;)

Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51
Kan je niet van binnenin de virtuele machine naar de TC backuppen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nerpissad schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:30:
ik heb hetzelfde gehad totdat ik besloten heb de ~/Documents/Virtual Machine uit te sluiten van de TM.
het is natuurlijk maar steeds 1 bestand dat gewijzigd wordt en daarom niet zo gek dat TM 'denkt' dat hij het hele bestand moet back-uppen.
sorry, ik heb dus ook geen betere oplossing paraat maar ben wel benieuwd of die bestaat. ;)
Geen ervaringen, maar VMware kan zelf ook op gezetten tijden snapshots maken vziw. Als je bovenstaande oplossing neem icm een aparte folder voor snapshots die je WEL mee laat nemen, moet je er volgens mij al zijn. Weliswaar een samengestelde backup, maar je hebt wel altijd de beschikking over een volledige versie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee