Toon posts:

Pc start niet op, processor of moederbord kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 09:33
Het probleem:
Ik heb een computer (zelfgebouwd) hier staan maar deze start niet meer op. Al zet ik hem aan gaat die aan maar krijg ik geen beeld en de fannetjes blijven op volle snelheid draaien.

Wat ik al gedaan heb:
Videokaart verwisseld, is niet het probleem
Voeding verwisseld, niet het probleem
Geheugen verwisseld, niet het probleem

Nog te doen:
Processor, het is een am3 processor en daar heb ik er helaas geen van op voorraad liggen.
Moederbord, ook geen andere beschikbaar.

Het is dus waarschijnlijk 1 van de 2 laatste onderdelen maar weet niet welke omdat ik het niet kan uitproberen hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 11:46
de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgenomen?

Niet booten van een computer kan aan heel veel dingen liggen. ook al eens geprobeerd in barebone configuratie (1 stripje RAM, Mobo, CPU, koeler, de onboard videokaart indien van toepassing of anders een offboard kaart die zeker werkt en een voeding uiteraard), en dus geen HDD's en optical drives eraan? Ook gekeken of het misschien aan de positie van het RAM ligt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 23:03
heb je alle randapparatuur er af gehaald? alle hdd's alle dvd drives etc?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
En beide voedingskabels (24pin + 4/8pin) aangesloten op het mainboard? Post verder even een exact lijstje van de onderdelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanskuiper24
@naarden4ever Ja ik het de hdd eraf gehaald en met verschillende configuraties van het geheugen gestart, ook heb ik het geheugen in een andere computer gehad waar het gewoon werkte.

@gerjaknut Ja gedaan.

@ nielson Ja zitten erop, ik had er niks aan veranderd en opeens startte de computer 'sochtends niet meer. Ik zal het lijstje even samenstellen

[Voor 26% gewijzigd door hanskuiper24 op 04-07-2011 17:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:38

M2M

medicijnman

In ieder geval zo kaal mogelijk opstarten. Je hebt geen dvd speler of harde schijf nodig om een computer in de bios te krijgen. En ook geen USB printer of joystick :) Alles er dus vanaf halen behoudens de meest basic onderdelen.

Voeding checken, even met multimeter nameten en als je de mogelijkheid hebt, een andere voeding gebruiken. Die kan er overigens gewoon naast liggen, geen rede om zo'n ding in te bouwen ofzo.

En eventueel naar een vriend / computerboer in de buurt om je processor te checken, maar die dingen zijn meestal een stuk taaier dan een moederbord.

edit: ik neem aan dat je je bios al gereset hebt?

[Voor 4% gewijzigd door M2M op 04-07-2011 17:01]

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Een haarscheurtje kan al funest zijn voor een moederbord.

Al een paar keer gezien bij ons op het werk.
Wel lastig te achterhalen trouwens.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 00:54
De kans is veel groter dat het moederbord stuk is.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanskuiper24
Iedereen bedankt voor zijn inbreng maar ik heb vanmiddag het moederbord en de cpu RMA opgestuurt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee