Toon posts:

mac muis vs windows muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-05 14:25
Ik heb eindelijk na altijd Microsoft (vanaf MS-Dos) een macbook pro gekocht. _/-\o_ maar op een of andere manier lijkt het alsof de muis stroever beweegd dan in Windows. Heb al aan naar de muis opties gekeken in het preferences scherm, maar niks maakt de muis echt zo vloeiend als in Windows. Ik heb een Logitech performance MX ligt het misschien daaraan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 17:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Sowieso werkt de mouse-accelleration onder OSX anders dan onder Windows. Dat vinden sommige mensen vervelend. Dat kan je ook niet veranderen. Wat je wel kan doen is de Logitech drivers installeren en daar nog e.e.a. finetunen. Daarnaast zijn er nog wat extra tooltjes waarmee je -als niks anders werkt- nog wat dingen kan finetunen (zoals hierboven genoemde SteerMouse), maar probeer eerst de Logitech drivers eens.

[Voor 4% gewijzigd door Whieee op 04-07-2011 16:29]

Launching containers into space

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit heeft te maken met verschillen tussen snelheid en acceleratie van een muis onder windows en osx.

Versnelling heeft te maken met de afstand dat je cursor beweegt ten opzichte van de daadwerkelijke verplaatsing van je muis onder verschillende snelheden. Je zult merken dat als je snel je muis beweegt, dat je cursor een groter afstand aflegt, dan als je dezelfde afstand aflegt met je muis op een lagere snelheid.

Voor sommigen is het even wennen, anderen (zoals ik) vinden het niet lekker werken en went het niet. Meningen zijn hierover verdeeld, en ook ligt het aan de gevoeligheid van je muis...

Ik heb dit ook ondervonden en heb tegenwoordig extra software geïnstalleerd (steermouse) en zijn er wel alternatieven zoals o.a. USB overdrive.

EDIT: Zoals Whieee aangeeft kun je ook in je Logitech drivers kijken, als ik mij niet vergis heeft de Performance MX wel drivers voor osx in tegenstelling tot de game muizen van Logitech.

[Voor 11% gewijzigd door Joe Presto op 04-07-2011 16:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 18:42
Dat is inderdaad een struikelpunt van Mac OS X en Windows, beide kanten op, de muis.

Ik heb het laatst voor het eerst ook ervaren. Het heeft ermee te maken dat Windows de afstand van de muis ook aflegt op het scherm. Dus stel je moet je muis 10cm bewegen om van de top naar het onderste punt van het scherm te gaan in Windows, maakt het niet uit of je het ongelofelijk traag doet, of dat je dat ding ragt naar beneden, 10cm is 10cm en is dus bottom screen.

Mac OS X pakt dat echter anders aan. Daar is de snelheid waarmee je trackt wel van toepassing. Dus als je daar traag de muis naar beneden trekt, zal je misschien 25cm nodig hebben om heb onderaan het scherm te krijgen. Terwijl als je ragt, is dat ding er veel sneller. De OS's hebben allebei verschillende acceleratie en dat is inderdaad een struikelblok voor veel consumenten.

Wederom, het is wennen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:14
snap trouwens niet dat apple niet gewoon de optie bied om de acceleratie verder in te stellen (slider die tot 0 loopt bv). Zo moelijk moet dat niet te implementeren zijn en als je ziet hoeveel gebruikers hierover vallen..... dit forum staat er in ieder geval vol mee..

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
naarden 4ever schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:37:
Ik heb het laatst voor het eerst ook ervaren. Het heeft ermee te maken dat Windows de afstand van de muis ook aflegt op het scherm. Dus stel je moet je muis 10cm bewegen om van de top naar het onderste punt van het scherm te gaan in Windows, maakt het niet uit of je het ongelofelijk traag doet, of dat je dat ding ragt naar beneden, 10cm is 10cm en is dus bottom screen.
Niet echt. Bij windows maakt het ook uit hoe snel je de muis beweegt. Dat kan je in tegenstelling tot OS X wel uitzetten. Niet helemaal, maar bijna helemaal. Dat werkt een stuk beter omdat de muissnelheid op windows imo niet hoog genoeg kan... (touchpad + 1080p scherm, daar zijn die dingen niet op gemaakt..)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 08:57

Stoffel

Engineering the impossible

Anoniem: 303530 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Niet echt. Bij windows maakt het ook uit hoe snel je de muis beweegt. Dat kan je in tegenstelling tot OS X wel uitzetten. Niet helemaal, maar bijna helemaal. Dat werkt een stuk beter omdat de muissnelheid op windows imo niet hoog genoeg kan... (touchpad + 1080p scherm, daar zijn die dingen niet op gemaakt..)
Precies, Windows heeft al jaren ook gewoon acceleration, alleen werkt het daar imo wel goed. Ik heb alle programmatjes met extra settings en een hele stapel muizen geprobeerd onder OSX, maar het nog nooit echt lekker werkend gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naarden 4ever
Anoniem: 303530 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Stoffel schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Precies, Windows heeft al jaren ook gewoon acceleration, alleen werkt het daar imo wel goed. Ik heb alle programmatjes met extra settings en een hele stapel muizen geprobeerd onder OSX, maar het nog nooit echt lekker werkend gekregen.
Zet je muis maar eens tussen twee blokken, precies dezelfde afstand ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 08:57

Stoffel

Engineering the impossible

naarden 4ever schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:55:
[...]

[...]

Zet je muis maar eens tussen twee blokken, precies dezelfde afstand ;)
Sorry hoor, maar dat is gewoon niet waar, tenzij je het uitgezet hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dan staat acceleratie bij jou vast uit.

Met mouse accelatie aan (= "enhance pointer precision" vinkje aan) kan ik over mijn hele touchpad heen bewegen en nog geen 500px opschieten. Of ik kan de helft van mijn touchpad gebruiken om hem in een keer naar de andere hoek van mijn scherm te gooien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:52
Lol, +1 voor iedereen die het nu uit test!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naarden 4ever
Anoniem: 303530 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:58:
Dan staat acceleratie bij jou vast uit.

Met mouse accelatie aan (= "enhance pointer precision" vinkje aan) kan ik over mijn hele touchpad heen bewegen en nog geen 500px opschieten. Of ik kan de helft van mijn touchpad gebruiken om hem in een keer naar de andere hoek van mijn scherm te gooien.
Dat zou best kunnen ja...

Sorry daarvoor dan. Maar er is dus geen optie om acceleratie uit te schakelen als ik het goed begrijp en daarom werkt het dus niet lekker, omdat de OS X acceleratie poep is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat nu de grap is, en wat mij betreft ook even de conclusie van de 'JA IK VIND HET OOK HEEL IRRITANT' posts, is dat ik sinds 7 jaar OSX gebruik, en nu sinds kort een Win7 machine ernaast heb, en ik ondanks dat ik een absurde input-devices-snob ben, nergens last van heb. Het is heel even wennen, en daarna is het gewoon oog-hand coördinatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:50
warhamstr schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:00:
Lol, +1 voor iedereen die het nu uit test!
:)

you got me !

opensecure.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik vind de muis acceleratie van OS X persoonlijk hoogst irritant. Zo irritant dat ik als maar terug grijp naar Windows.

Ik ben al aan de slag gegaan met Steermouse. Is er iemand die instellingen heeft gevonden die Windows zo nauwkeurig mogelijk met Windows overeenkomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:51
Het ligt dus ook wel aan je muis. Ik heb hier de magic mouse, daar is het geen enkel probleem. Nav het verhaal dat veel mensen de magic mouse links laten liggen heb ik ook eens mijn windows muis gebruikt. Dit is de Logitech LS1 Laser, die werkte echt voor geen ene meter vond ik. Heel raar, maar snel weer de magic mouse gepakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joe Presto
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:50:
Ik vind de muis acceleratie van OS X persoonlijk hoogst irritant. Zo irritant dat ik als maar terug grijp naar Windows.

Ik ben al aan de slag gegaan met Steermouse. Is er iemand die instellingen heeft gevonden die Windows zo nauwkeurig mogelijk met Windows overeenkomen?
Dat heb ik ook, ik overweeg nog altijd om via bootcamp Windows er op te zetten, maar krijg met steermouse dat knaagdiertje redelijk onder controle! Ik denk dat de instellingen van je muis ook wel afhankelijk is van je muis (dpi) maar ik heb het zo ingesteld:

Mac preferences:
full speed!

Steermouse:
Tracking speed: 0.0625
Sensitivity: 150

Let op, het is niet gelijk aan Windows, maar ik kan er goed mee overweg. Overigens heb ik een Logitech G500, Setpoint instellingen moet je eerst doen op Windows, dan worden de instellingen in de muis geladen en vervolgens muisje aansluiten op de Mac waarbij de instellingen bewaard blijven. Ik niet weet op welke DPI deze staat ingesteld. Via Steermouse in ieder geval alle knoppen kunnen toewijzen!

p.s. Als je eraan ergert is hier een online Petitie, maar dat wel niet veel uithalen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

jip_86 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:30:
Het ligt dus ook wel aan je muis. Ik heb hier de magic mouse, daar is het geen enkel probleem. Nav het verhaal dat veel mensen de magic mouse links laten liggen heb ik ook eens mijn windows muis gebruikt. Dit is de Logitech LS1 Laser, die werkte echt voor geen ene meter vond ik. Heel raar, maar snel weer de magic mouse gepakt
Ook mijn ervaring. Ik gebruik onder Mac OS altijd de Magic Mouse, dat werkt super. Een Logitech muis werkt gewoon niet fijn in combinatie met Mac OS.
Andersom gebruik ik onder Windows altijd een Logitech, want de Magic Mouse of het trackpad van de MacBook vind ik met Windows bijna onbruikbaar.

Wisselen vind ik geen probleem, daar ben ik aan gewend. Zelfde geldt voor ctrl/cmd en de manier van invoer van speciale tekens, dat gaat bij mij automatisch goed.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In OSX kun je acceleration ook uit zetten, door de tracking speed op het laagst te zetten. Dan is 't altijd 1:1.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:44
Whieee schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:15:
Wat nu de grap is, en wat mij betreft ook even de conclusie van de 'JA IK VIND HET OOK HEEL IRRITANT' posts, is dat ik sinds 7 jaar OSX gebruik, en nu sinds kort een Win7 machine ernaast heb, en ik ondanks dat ik een absurde input-devices-snob ben, nergens last van heb. Het is heel even wennen, en daarna is het gewoon oog-hand coördinatie.
Agree, windows voelt wat muishandeling betreft veel fijner aan dan OSX. Ik heb altijd steermouse aanstaan. Heb ik dat niet, kan ik echt niet lekker muizen. Iets waar Apple nog wel wat van kan leren imo :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SanderPS3 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:55:
[...]

Agree, windows voelt wat muishandeling betreft veel fijner aan dan OSX. Ik heb altijd steermouse aanstaan. Heb ik dat niet, kan ik echt niet lekker muizen. Iets waar Apple nog wel wat van kan leren imo :)
Obvious ex-windows-gebruiker is obvious :P

Diegenen onderons die van meet af aan Macs gebruiken vinden juist het muizen op windows compleet kut. Kan Microsoft nog wat van Apple leren, bedoel je.

Simpel gezegd: het is persoonlijk en maar net wat je gewend bent.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:04
Philflow schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:50:

Je moet er gewoon aan wennen. Je bent blijkbaar nog veel op Windows bezig ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Ik switch af en toe nog tussen Windows en OS X en heb eigenlijk ook nooit ergens last van. Maar ik had in Windows de muis al ongeveer hetzelfde draaien als op OS X standaard is denk ik.

Zonder acceleratie is de pixel-nauwkeurigheid gewoon te laag op grote schermen anders en dat is in pakketten als Photoshop gewoon onwerkbaar. Dan krijg je situaties waarin je cursor per 2 of 3 pixels beweegt in kleine ruimtes en je dus niet nauwkeurig kunt selecteren. Daarnaast ben je als Mac-gebruiker die acceleratie tegenwoordig toch ook gewend van de trackpads, die praktisch hetzelfde reageren. En daar is het juist een van de redenen waarom mensen de Apple-trackpads superieur vinden en trackpads op Windows-laptops voor geen meter werken :P

Ik gebruik een MX518 overigens met Steermouse. Maar die laatste vooral om de extra buttons te kunnen gebruiken.

[Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 05-07-2011 07:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik ben sinds eind maart een OSX gebruiker op mijn MBA 13", en ben al helemaal gewend. Langzaam bewegen is kortere afstand voor meer precisie, en snel bewegen om van ene kant naar andere kant van het scherm te gaan.
Ik moest onlangs even wat doen op een Windows PC, en jemig, ik klikte overal mis omdat de muis dan in verhouding zo snel beweegt. Maar ik heb wel mijn muis qua snelheid en performance getweaked met BetterTouchTool. (Geweldige tool!)

Mazda CX-5 (2022)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:35
True, was voor mij 1 week aanklooien en in die week ging het steeds beter. Ik werk nu even fijn in mac os als windows. Je hoort hier de klagers ook telkens zeggen 'de muis in windows is veel beter'. Nonsens, die ben je gewoon gewend.
In die eerste week dat ik in mac os zat heb ik drie games gedaan in warcraft 3. 1e was constant vloeken, 2e ging al beter en bij de derde kon ik het gewoon. Misschien is een rts wat dat betreft een goede oefening :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Alles went. Ook het werken op een 10" netbook met 1024x600 resolutie went.

Wat je fijner vindt is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wennen is de sleutel, maar ik ben benieuwd hoe lang het wel niet gaat duren voordat ik er een keer aan wen.
De trackpad van Apple is heerlijk, de voornaamste reden dat ik in z'n geheel over ben gegaan. Maar de werking van de muis, verschrikkelijk, ongeacht welk type muis of setting ik probeer. Ik gebruik de mac nu sinds october, met de launch van de macbook air en ik kan er niet aan wennen, al verschillende tools, settings geprobeerd, het voelt niet zo aan als onder windows. Ook niet zo raar aangezien ik ben opgegroeid met windows (3.1 etc)
Maar om terug te komen op de trackpad, onder windows werkt die weer bagger. zo zal alles wel een verbeter puntje hebben :)

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 131162

wel grappig, ik ben op apple begonnen, en kon vroeger niks worden met windows muizen, te inaccuraat en een "goedkoop" zweverig gevoel, na een tijd wennen gaat het prima met beide :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloemstukje
CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 01:00:
[...]

Obvious ex-windows-gebruiker is obvious :P

Diegenen onderons die van meet af aan Macs gebruiken vinden juist het muizen op windows compleet kut. Kan Microsoft nog wat van Apple leren, bedoel je.

Simpel gezegd: het is persoonlijk en maar net wat je gewend bent.
Ex windows gebruiker; Check.
Inmiddels al >4 jaar mac gebruiker; Check
Nog steeds niet kunnen wennen aan OSX acceleratie; Check

gewoon nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Dat is gewoon een kwestie van niet open staan voor nieuwe dingen, of een kwestie van niet aan kunnen leren van nieuwe situaties. Het is niet zo dat een software of hardware fabrikant iets maakt waar niemand aan kan wennen.

Heb je SteerMouse gehad? (vast wel) Of USB Overdrive?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Joe Presto schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:08:
[...]
Mac preferences:
full speed!

Steermouse:
Tracking speed: 0.0625
Sensitivity: 150
hulde! _/-\o_ Werkt al stukken beter. Snelheid heb ik op 0.1 gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:24
dit probleem is helemaal geen "probleem" ik kon er ook niet aan wennen de eerste week dat ik een macbook had, een week later, wou ik niet anders meer. Het is voor mij persoonlijk de vergelijking:

Android - ios

Android is open en je kunt er zoveel mee, leuke specs maar een rommelig os.
Ios is beperkter maar werkt in elk opzicht vele malen beter omdat het geoptimaliseerd is voor elke situatie

Niet dat mac os beperkt is, maar krijg er precies hetzelfde gevoel bij als bij ios.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloemstukje
johnkeates schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:49:
Dat is gewoon een kwestie van niet open staan voor nieuwe dingen, of een kwestie van niet aan kunnen leren van nieuwe situaties. Het is niet zo dat een software of hardware fabrikant iets maakt waar niemand aan kan wennen.

Heb je SteerMouse gehad? (vast wel) Of USB Overdrive?
Jaazeker :). Ik gebruik al sinds een tijd steermouse :). Werkt harstikke goed, maar heb er nog geen $20,- voor over voor een muisprogrammatja. Dan maar elke boot even een klikje doen :). iMac staat nog 90% van de tijd aan ipv uit, dus zovaak start hij niet op :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik gebruik het allebei regelmatig en merk zeker wel verschil maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan hoef te wennen, zelfs wanneer ik op beiden tegelijk werk (laptop/desktop), op OS X muis je wel anders maar het is wat mij betreft niet per sé slechter of beter :)

Waar ik overigens _niet_ aan kan wennen is hoe je accenten plaatst in OS X, is er geen manier om dat op de windows manier te doen (dus '+a ipv option+e+a) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:14
Jazzle schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:48:
Ik gebruik het allebei regelmatig en merk zeker wel verschil maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan hoef te wennen, zelfs wanneer ik op beiden tegelijk werk (laptop/desktop), op OS X muis je wel anders maar het is wat mij betreft niet per sé slechter of beter :)

Waar ik overigens _niet_ aan kan wennen is hoe je accenten plaatst in OS X, is er geen manier om dat op de windows manier te doen (dus '+a ipv option+e+a) ?
In lion zit als het goed is een functie dat je bv de e ingedrukt houd en dan een popup menuutje krijgt met alle mogelijkheden!

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joe Presto
  • Niet online
johnkeates schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:49:
Het feit dat mensen hier tegenaan lopen is in meeste gevallen al het resultaat van het openstaan voor nieuwe dingen: switchen van Windows naar Mac ;)

Verder wil ik maar een ding, het kunnen aanpassen of uitschakelen van acceleratie, dan kan iedereen vrolijk muizen naar eigen wens! Ik ben inderdaad gewend aan het Windows muizen, het is niet beter, maar ik vind het nog altijd fijner werken, keuze zou erg prettig zijn.

edit: typo

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Een belangrijk aspect bij het succesvol switchen van OS A naar OS B is: bereid zijn alles wat je weet te vergeten. ik switch momenteel vrijwel constant heen en weer tussen Mac OSX, Windows 7 en GNOME3 (op Linux), en alle drie vereisen ze een unieke behandeling.

Voorbeeld: maximaliseren is iets dat ik onder OSX gewoon niet doe. Het window-management is er niet op ingericht, en maakt het ook simpelweg onnodig. Onder Windows 7 doe ik dat echter al veel sneller, mede doordat de mogelijkheden voor 'window-tiling' in Windows van oudsher wat aan de primitieve kant zijn. Window-management in Windows is enorm 'taskbar-oriented'. Dat is niet slecht, het vereist enkel een andere manier van werken. GNOME3 werkt dan wederom anders.

Welke is beter? Lastig te zeggen. Op alle 3 krijg ik mijn werk gedaan, en alle 3 hebben ze voordelen en nadelen ten opzichte van de andere 2. Windows scoort beter in games, hardware support en multi-monitor. Linux geeft me eindeloze vrijheid (GNOME3 beu? Pakken we Openbox, of KDE, of twm, of ... ), en OSX wint op gebied van integratie. OSX laat me op dit moment mijn werk nog het snelst doen, maar dat heeft ook wel wat te maken met het feit dat ik de afgelopen 7 jaar vrijwel uitsluitend OSX gebruikt heb. En om eerlijk te zijn ben ik positief verrast over hoe goed ik uit de voeten kan met een combi van Windows 7, Putty, Xming, en een Debian VM. (Putty om de initiële SSH connectie met de VM te maken, Xming om Xterm in te openen en verder in te werken. Die opstelling in combinatie met het feit dat ik met Win7 in totaal 4 schermen kan hebben (waar ik met mijn MBP beperkt blijf tot 2) en ik zou in theorie zelfs productiever kunnen zijn op Windows ;)

Als je maar aanpast :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik hou niet van aanpassen, een OS moet zich gedragen zoals ik dat wil en ik moet me niet hoeven storen aan kleine dingen zoals muis acceleratie. Helaas biedt OS X niet de vrijheid qua opties om zulke triviale dingen aan te passen, iets wat in andere OSen beter gedaan is. Helaas is het daarom vaak nodig om arbitraire programma's als Steermouse of BetterTouchTool te gebruiken om dit soort dingen in te stellen. Dit is iets dat ik liever vermijd, omdat OS integratie vaak kut is, dit soort programma's regelmatig vrij buggy zijn en suboptimaal werken en relatief veel cpu gebruiken omdat ze als layer bovenop het OS draaien. Ook omdat ze vaak veel meer opties bieden dan waar je naar op zoek bent.

Dat gezegd, de beste manier om muis acceleratie uit te schakelen:

code:
1
defaults write .GlobalPreferences com.apple.mouse.scaling -1

Het kan zijn dat een keer reloggen nodig is, maar dit is het dichtste dat ik in de buurt kom bij Windowsachtig muisgedrag zonder het gebruik van Steermouse of USBoverdrive. Terug naar default is mogelijk door de muissnelheid in de opties van OS X aan te passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb eerst USB Overdrive gebruikt, maar gebruik nu ruim 3 jaar SteerMouse omdat deze minder buggy is en meestal ook direct werkt op een nieuwe OS X release.

De instellingen verschillen een beetje per muis, mijn Performance MX had andere settings nodig dan mijn huidige S530 (MX600 als ik het goed heb) muis.

Het is niet helemaal hetzelfde als Windows, maar dat hoeft van mij niet. Ik wilde simpelweg wat meer controle over de beweging van de cursor.

• ro8in
tarlitz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:10:

code:
1
Dit is de trick heel erg bedankt!

Het is inderdaad niet dat het een beter is dan het andere, maar voor mij wel erg moeilijk om aan te wennen aangezien ik nog van het Windows 3.11 tijdperk kom. Zoveel jaren windows muis wen je niet zo even in een dagje eraf.

• Philflow

Philflow

tarlitz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:10:

code:
1
Wow mooie tip. Straks even proberen.

Heb je ook zo'n goude tip om de anti aliasing uit te zetten? Ik hou niet van het Apple lettertype. Ik hou meer van de strak afgestoken randen van Windows Cleartype.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 19:55
Helemaal mee eens! Ik heb altijd met windows machines gewerkt, de laatste ~4 jaar vrijwel alleen met Linux en het afgelopen jaar ook met OS X, nooit problemen gehad met 'muis acceleraties' of wat dan ook. Nog sterker, nu ik dit verhaal lees en het even netjes probeer zie/merk ik de verschillen pas!

Nu moet ik wel zeggen dat ik weinig aan (bijv.) fotobewerking e.d. doe. Ik kom een heel eind met sneltoetsen, de terminal en Vim en wat ik wel met de muis doe vraagt om weinig precisie :P Maar dan nog, je zou inderdaad verwachten dat je die verschillen met een goede oog-hand coördinatie kan opvangen...............

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:30:
[...]

Heb je ook zo'n goude tip om de anti aliasing uit te zetten? Ik hou niet van het Apple lettertype. Ik hou meer van de strak afgestoken randen van Windows Cleartype.
Systeemvoorkeuren > Weergave > 'Gebruik indien beschikbaar anti-aliasing voor lcd' uitschakelen.

Edit: wel even uit- en inloggen, anders is het niet direct zichtbaar in open applicaties.

[Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 10-07-2011 11:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:35
Philflow schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:30:
[...]

No-offence, maar waarom ben je overgestapt? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tijn89 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:06:
[...]
No-offence, maar waarom ben je overgestapt? :P
Voor de mooie hardware. In ieder geval niet voor het OS ;)

@ frietsaus, thanks, dat werkt al beter.

[Voor 9% gewijzigd door Philflow op 10-07-2011 20:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 17:11

Gé Brander

MS SQL Server

Philflow schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:26:
[...]

Wellicht Windows erop installeren dan? Best of both worlds voor jouw dan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ro8in
Philflow schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:26:
[...]

Ik juist voor allebei. Ik hou van Linux (ben gek op de terminal), maar ik kan echt niet zonder programma's als MS Office. (en ja openoffice is kut) OSX heeft het beste van beide werelden. Zit lekker in mijn terminal te rammen, heb net Fink geinstalleerd en mijn Outlook staat gewoon netjes mijn mails te tonen.
Dat het ook nog op mooie hardware zit is een mooi mee genomen plus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow

Philflow

c70070540 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:46:
[...]
Wellicht Windows erop installeren dan? Best of both worlds voor jouw dan?
Ik draai al 80% Windows (bootcamp), draait als een trein. Dat is meestal als desktop met extern scherm, muis en toetsenbord.

Voor laptop gebruik werkt OS X beter door de veel betere touchpad driver.

[Voor 64% gewijzigd door Philflow op 10-07-2011 20:52]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 10:14
Nieuw in de App Store: Decelerate http://bit.ly/o3jR8I . mag je het allemaal zelf uitproberen (tijdelijk gratis).

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verbal_Kint schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:38:
Nieuw in de App Store: Decelerate http://bit.ly/o3jR8I . mag je het allemaal zelf uitproberen (tijdelijk gratis).
Bedankt, gaan we gelijk eens proberen

39

• ro8in
Verbal_Kint schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:38:
Ja doet dus gewoon hetzelfde als

• ro8in
ro8in schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:04:
[...]
Dit is de trick heel erg bedankt!
Helaas kom ik er toch nog even op terug. Het is beter, maar het is het toch niet helemaal. Het blijft gewoon niet lekker bewegen. Vind het zelfs zo irritant dat wanneer thuis mijn vriendin haar PC en mijn Mac tegelijk naast elkaar aan staan ik automatisch op haar PC spring als ik even iets snel moet googlen ofzo.

Ik vind OSX echt een heerlijk OS, maar die muis is gewoon vreselijk. Is er echt geen optie waarmee de accelaration curve van Windows exact word nagebootst?

• Philflow

Philflow

ro8in schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:57:
[...]
Ik vind OSX echt een heerlijk OS, maar die muis is gewoon vreselijk. Is er echt geen optie waarmee de accelaration curve van Windows exact word nagebootst?
Steermouse al geprobeerd?

• ro8in
Philflow schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:59:
[...]

Steermouse al geprobeerd?
Yep.

Ook mouse acceleration preferences pane. Beide maken het wel iets beter, maar toch niet zo goed als op Windows.

Volgens mij is mijn probleem niet eens zozeer de acceleration, maar lijkt het eerder wel gewoon alsof de muis in een veel lagere DPI stand staat.
Bij Windows lukt het echt om op de pixel precies te bewegen, maar in OSX zit ik er gewoon heel snel 10 pixels naast. Ik moet echt letterlijk soms wel 2 tot 3 keer opnieuw proberen om dan net dat ene knopje of menu itempje te raken. Dat maakt het heel vermoeiend en onnatuurlijk.

Volgens de logitech driver staat me muis gewoon op 1500 dpi.

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 09:44
Zijn er ook mensen die met een windows muis gamen op een mac?
Ik ben van plan een simpele windows muis te kopen die, itt de magic mouse en apple mouse, wèl goed in de hand ligt en fatsoenlijke druk knoppen heeft. Als steermouse werkt zou ik het een optie vinden. Anders een mac compatible muis zoals de pricewatch: Razer DeathAdder (1800dpi - MAC)
Hiervoor zou ik dus geen steermouse oid nodig hebben.

Wat zijn jullie ervaringen, wat werkt goed als gamemuis op een mac?

• ro8in
Scirocco schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:20:
Ik ben van plan een simpele windows muis te kopen die, itt de magic mouse en apple mouse, wèl goed in de hand ligt en fatsoenlijke druk knoppen heeft. Als steermouse werkt zou ik het een optie vinden. Anders een mac compatible muis zoals de pricewatch: Razer DeathAdder (1800dpi - MAC)

Niet mijn thread hijacken :P

Anoniem: 229864

Scirocco schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:20:

Ik heb zelf de Logitech G500, maar het is niet zo fijn. De knoppen werken namelijk niet standaard onder mac, omdat de drivers niet werken.
Daarnaast kan mac niet overweg met high precision muizen. (waarschijnlijk niet met hoge polling rates) Zo werk ik nu op een polling rate van 125 Hz, terwijl dat veel hoger zou kunnen. (waarvoor ik trouwens eerst een windows pc nodig had om het zodoende in het geheugen van de muis op te slaan dat hij een lagere polling rate moet gebruiken).
Zie ook:
jumping bug on mac os x
Het lijkt erop dat mac een polling rate hoger dan 125 Hz niet aankan.
Dus ik zou eerst even goed uitzoeken of die muis ondersteund wordt door mac en of hij ook de problemen heeft zoals gemeld in bovenstaande link!
Er wordt nu wel geclaimd zie ik dat het in Lion opgelost schijnt te zijn, maar er blijven problemen bij sommige mensen zo lijkt het. Ik raad dus aan even naar bovenstaande link te kijken.

Edit: Ow, ik zie dat die muis wel mac drivers heeft? Dus de knoppen zullen dan wel werken lijkt me.
Maar het "jumping mouse" probleem zal nog wel kunnen bestaan. Zie de link hierboven. Maar Lion biedt dus wel enige hoop... Ik weet niet of je Lion draait al?

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 229864 op 25-07-2011 16:48]

• ro8in
Anoniem: 229864 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:35:
[...]

Ik heb zelf de Logitech G500, maar het is niet zo fijn. De knoppen werken namelijk niet standaard onder mac, omdat de drivers niet werken.
Daarnaast kan mac niet overweg met high precision muizen. (waarschijnlijk niet met hoge polling rates) Zo werk ik nu op een polling rate van 125 Hz, terwijl dat veel hoger zou kunnen. (waarvoor ik trouwens eerst een windows pc nodig had om het zodoende in het geheugen van de muis op te slaan dat hij een lagere polling rate moet gebruiken).
Zie ook:
jumping bug on mac os x
Het lijkt erop dat mac een polling rate hoger dan 125 Hz niet aankan.
Dus ik zou eerst even goed uitzoeken of die muis ondersteund wordt door mac en of hij ook de problemen heeft zoals gemeld in bovenstaande link!
Er wordt nu wel geclaimd zie ik dat het in Lion opgelost schijnt te zijn, maar er blijven problemen bij sommige mensen zo lijkt het. Ik raad dus aan even naar bovenstaande link te kijken.

Edit: Ow, ik zie dat die muis wel mac drivers heeft? Dus de knoppen zullen dan wel werken lijkt me.
Maar het "jumping mouse" probleem zal nog wel kunnen bestaan. Zie de link hierboven. Maar Lion biedt dus wel enige hoop... Ik weet niet of je Lion draait al?
Hey

Ik heb OSX Lion inderdaad al draaien en ook de Logitech drivers geladen (knoppen etc is inderdaad geen probleem). Maar het probleem wat jij nu laat zien is precies wat ik heb. Het is net alsof ik de muis niet in een rechte lijn zeg maar kan bewegen. Thanks nu weet ik in ieder geval welke richting ik moet zoeken.

Anoniem: 229864

Kun je de polling rate van je muis verlagen?
Ik heb die van mijn muis verlaagd naar 125Hz en dan heb ik dus dat probleem niet meer. Met een hogere polling rate heb ik wel problemen.

En jij hebt wel drivers van Logitech die werken?

Voor de G500 die ik heb zijn geen mac drivers. :(

Welke muis heb je precies dan?

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 229864 op 25-07-2011 17:03]

• Scirocco
11 maart 2010 nieuws: Razer kondigt Mac-ondersteuning voor gehele productlijn aan

Ik kan er niks over terug vinden op de site van Razer of in de specs van hun muizen, wie weet er meer?
Kan ik zorgeloos een Razer muis kopen die het goed doet op een MBP?

• ro8in
Anoniem: 229864 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:02:
Kun je de polling rate van je muis verlagen?
Ik heb die van mijn muis verlaagd naar 125Hz en dan heb ik dus dat probleem niet meer. Met een hogere polling rate heb ik wel problemen.

En jij hebt wel drivers van Logitech die werken?

Voor de G500 die ik heb zijn geen mac drivers. :(

Welke muis heb je precies dan?
Ik heb geen idee of ik die kan verlagen, zie niks staan bij settings of iets.
Heb de Logitech Perfomance MX
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

Ik zag wel dat er weer nieuwe drivers online stonden speciaal voor OSX Lion dus heb die even gedownload. Weet het nog niet zeker maar het lijkt iets beter nu..

Nog ff edit: Ik zag bij de specs ook dat deze muis standaard al 125hz is. Dus dat kan het probleem dan niet zijn.

[Voor 13% gewijzigd door ro8in op 25-07-2011 20:13]

• Scirocco
Scirocco schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:39:
11 maart 2010 nieuws: Razer kondigt Mac-ondersteuning voor gehele productlijn aan

Ik kan er niks over terug vinden op de site van Razer of in de specs van hun muizen, wie weet er meer?
Weet iemand iets meer over mac drivers bij een Razer muis?
Ik heb Razer al een mail gestuurd met de vraag maar tot nu toe geen reactie (behalve een automatische mail)
ro8in schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:56:
[...]

Ik heb geen idee of ik die kan verlagen, zie niks staan bij settings of iets.
Heb de Logitech Perfomance MX
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

Ik zag wel dat er weer nieuwe drivers online stonden speciaal voor OSX Lion dus heb die even gedownload. Weet het nog niet zeker maar het lijkt iets beter nu..

Nog ff edit: Ik zag bij de specs ook dat deze muis standaard al 125hz is. Dus dat kan het probleem dan niet zijn.
Jou Logitec muis heeft dus ook Mac support, hoe bevalt jou die nieuwe driver?

[Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 26-07-2011 17:08]

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:46

Neophyte808

Gadget inspector

Hallo, ik wil allereerst zeggen dat ik Mac OS X niet zo goed ken, maar ik test het regelmatig op de hackintosh's bij mij op de uni en de muis is idd polsbrekend. Dit komt zoals hierboven al besproken door de "mouse acceleration curve" en daarvoor heb ik hier een achtergrondartikel: http://tidbits.com/article/8893

"Under Mac OS 9 and earlier, the curve was different and provided more natural mouse behavior. Then, for some reason, Apple apparently decided to fix something that wasn't broken and changed the curve."

Er wordt in het artikel toegegeven dat er geen unanieme oplossing voor het probleem bestaat (geen software fix of whatever), maar er worden wel enkele suggesties workarounds gegeven die je probleem misschien verhelpen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ik hoop ook dat ze dit in Lion verholpen hebben (I mean, seriously, in Windows óf Linux heb ik nooit problemen gehad met de snelheid waarmee de muis bewoog maar, uitgerekend bij Mac OS wat zo toegespitst is op gebruiksvriendelijkheid, hekelt het me ontzettend).

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Neophyte808 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 02:22:
in Windows óf Linux heb ik nooit problemen gehad met de snelheid waarmee de muis bewoog maar, uitgerekend bij Mac OS wat zo toegespitst is op gebruiksvriendelijkheid, hekelt het me ontzettend).
Nu heeft Apple wel een hele lange geschiedenis van hele slechte muizen.
Eerst het gepiel met een 1 knops muis (dat is makkelijker want anders raken de gebruikers maar in de war) terwijl er naast een toetsenbord ligt met wel 100 knopjes.
Ergonomisch zijn ze ook altijd om te huilen.
Zelf gebruik ik al jaren een wacom tabletje (nu het oudere model bamboo)
Soms ziet OSX 10.7 hem niet bij het opstarten maar even in en uitpluggen helpt.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 15:59
Scirocco schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:39:

Jup. De APR in Nijmegen verkoopt bv. de Razer muizen. Werkt perfect. Zit een programma bij om hem helemaal af te stellen op de Mac etc. Geen enkel probleem.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:00
Eens, het is wennen hoe de muis in een ander OS reageerd, of dit nu een windows distro is of een Linux of zelfs OSx.

Het zal altijd oog hand coordinatie zijn en hiervoor soms wenen zijn. Ik had in het beginnen ook last hiermee tot na paar uurwerken, had ik het niet eens meer in de gaten. Denk ook gewoon er aan proberen te wenen. Wil je dat niet zal je een andere computer moeten kopen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• colinvanruth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01-2020
volgensmij hebben ze dit in lion wel verbeterd, hij staat nu op z'n snelst (is niet super super snel zoals in windows) maar wel sneller als in Snow Leopard.

Macbook Pro Early 2011 15'' 2,2-GHz quad-core Intel Core i7 4GB, 1333 MHz 250GB SSD, AMD Radeon HD 6750M met 1 GB GDDR5 (A1286) / iPad Mini Retina / iPhone 6 / Apple TV (A1469 Early 2013) / iPod Classic 160GB 7GEN / G-Technology G-Drive 1TB & 3TB HDD

• ro8in
Even een update. Na van alles en nog wat ben ik maar naar de winkel gegaan om een magic mouse te halen in de hoop dat dit wel verbetering geeft.

Ergnomisch is dit ding echt vreselijk (vergeleken met mijn Logitech MX) en is het nu de vraag of ik hier aan kan wennen. Kwa muizen lijkt het inderdaad nu wel iets beter te werken al moet ik de muis nu wel helemaal op zijn allersnelst zetten in de settings..

Ik hou jullie op de hoogte of ik hierbij blijf of weer iets beters heb..

Ik heb overigens ook de magic trackpad gehaald maar dat werkt erg krampachtig, die op je laptop zelf werkt eigenlijk veel lekkerder..

[Voor 17% gewijzigd door ro8in op 10-08-2011 22:55]

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2019
Voor de "gewone" toepassingen gebruik ik de Magic Mouse. Voor tekenen in Sketchup en AutoCAD heb ik een Logitech M505 ernaast liggen. Het is even wennen, maar dat swipen op de MM is echt handig en fijn!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:03
Als je echt wilt vloeken in de kerk (...) dan kan je ook een microsoft muis kopen, en de drivers van microsoft installeren. Hiermee heb je exact dezelfde muiservaring als in windows. Destijds werkte deze niet direct onder snow leopard en moest er even worden gewacht op een update. (heb het nog niet met lion getest, maar het probleem was toen de 64 bits versie)

Een goed(e | kope) MS muis heb je volgens mij al voor 19 euro.

• ro8in
ThoffeGast schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:15:
Als je echt wilt vloeken in de kerk (...) dan kan je ook een microsoft muis kopen, en de drivers van microsoft installeren. Hiermee heb je exact dezelfde muiservaring als in windows. Destijds werkte deze niet direct onder snow leopard en moest er even worden gewacht op een update. (heb het nog niet met lion getest, maar het probleem was toen de 64 bits versie)

Een goed(e | kope) MS muis heb je volgens mij al voor 19 euro.
Dit is ook nog wel de moeite waard om te proberen. Microsoft heeft ook wel een paar mooie ergonomische muizen met bluefield of hoe dat ook heet.

Mocht ik er met de magic mouse niet uitkomen ga ik deze ook nog is proberen.

Alhoewel ik moet zeggen dat ik langzaam aan de magic mouse begin te wennen.Het enige wat me nog echt tegen zit is het scrollen. Het duurt even een tel voordat die muis snapt dat je een scroll beweging maakt, waardoor het minder direct is dan een scroll wieltje..

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:03
Ik kon er niet aan wennen, maar dat was ook omdat ik meerdere malen per uur switchte tussen mac en PC, met zelfde toetsenbord en muis. Dan wordt je er wel een beetje moe van :). Met de MS driver (met juiste snelheid e.d.) was de ervaring in ieder geval exact hetzelfde als op de PC.

De high end muizen van Microsoft zijn wat mij betreft ook zeker goede kwaliteit, vergelijkbaar met de high end logitech's en razor's.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 05:26
Ik snap echt jullie problemen niet met de muis afhandeling...

Ik draai al jaren OSX en WIndows tegelijk in Parallels (of ik boot naar bootcamp voor een game) en ik heb echt nergens last van.

EN nee ik heb gewoon de standaard instellingen aan staan en ik gebruik een Logitech muis omdat ik het standaard knaagdier van Apple echt een waardeloos ding vindt....

En zo zie je maar ...... het is voor iedereen weer anders >:) >:)

[Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 14-08-2011 12:03]

MuziekLiefhebbert

• ro8in
oldsmelly schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:02:
Ik snap echt jullie problemen niet met de muis afhandeling...

Ik draai al jaren OSX en WIndows tegelijk in Parallels (of ik boot naar bootcamp voor een game) en ik heb echt nergens last van.

EN nee ik heb gewoon de standaard instellingen aan staan en ik gebruik een Logitech muis omdat ik het standaard knaagdier van Apple echt een waardeloos ding vindt....

En zo zie je maar ...... het is voor iedereen weer anders >:) >:)
Ja maar hoe lang werk jij al met Macs en heb je altijd al met Macs gewerkt?

Ik werk al met de PC sinds het MS-Dos tijdperk en bij mij zit de Windows muisacceleratie na al die jaren echt ingebakken. Dat wen je niet zomaar meer even af met 2 weekjes op de Mac muizen..

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 16:06

Digistorm

tenax moderator pomorum

ro8in schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Ik werk al met de PC sinds het MS-Dos tijdperk en bij mij zit de Windows muisacceleratie na al die jaren echt ingebakken. Dat wen je niet zomaar meer even af met 2 weekjes op de Mac muizen..
Hmmm, maakt weinig uit denk ik. Ik heb met PC's, HP-UX en Macs met het oude systeem gewerkt, en nooit problemen gehad met de muis. Uiteindelijk wissel ik vrij snel van het ene naar het andere systeem. Even een paar keer over het scherm en ik heb 'm weer te pakken. Is dus toch persoon gebonden denk ik ;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-05 22:12
Ik heb de razer driver voor mijn deathadder dan gedownload van de website van razer, maar ik vind het allemaal nog wel behoorlijk raar aanvoelen in vergelijking met op mn windows bak. Scrollen gaat echt ontzettend belabberd en haperend..

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

ro8in schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Ik had na 20+ jaar Windows ook nergens last van. Ik vond het zelfs juist een positieve ervaring, aangezien mijn muiscursor veel preciezer is op de Mac dan onder Windows hierdoor.

Kan wel komen dat ik vaak op de pixel nauwkeurige selecties moet maken. Iets dat onder Windows een hoop getweak kostte om goed te krijgen en waardoor ik op Windows dus ook altijd acceleratie aan moest zetten.

[Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 22-08-2011 22:45]

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 15:26

_Christiaan_

Master of SOG

Stoffel schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Dat komt omdat het probleem wordt veroorzaakt door delay en niet door de muis-acceleratie. Je kan dan ook allerhande muizen en programma's en tweaks proberen, maar de delay zit gewoon in OS X. 32 milliseconde volgens deze blog.

Naar wat ik ervan heb gelezen zit de delay ongeveer sinds 10.4 erin. Hoe je het ook wendt of keert, de muis is gewoon directer onder Windows.

Beweeg eens voor de grap op je Mac de muis, en kijk wanneer de cursor pas beweegt. Hier zit een duidelijke vertraging in. Doe je dit onder Windows, dan zal je die vertraging niet of minder waarnemen.

Terwijl met een trackpad is het de omgekeerde wereld: op OSX werkt de trackpad heerlijk, en op Windows niet. Blijkbaar houdt OSX meer van trackpads en Windows meer van muizen.

edit: ik heb trouwens gelezen dat met Synergy het probleem weg is. Er werd ook geopperd dat het aan de USB polling interval kon liggen, maar dat weet ik niet zeker.

[Voor 15% gewijzigd door _Christiaan_ op 20-02-2012 17:41]

NOSIG

• Zayl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-11-2018
Oud topic, maar nog steeds relevant naar mijn mening. Ik heb onlangs mijn eerste apple product ooit gekocht (jaja! Macbook Air met Magicmouse) en het werkt echt super. Echter bevalt die acceleration mij niet. Soms moet ik te veel bewegen om bij een tekst selectie 1 character langer te maken, dat voelt gewoon zwaar aan. Overigens geen problemen met het trackpad.

Ik gebruik deze macbook air voornamelijk voor webdevelopment en geen grafische dingen dus heb ik liever gewoon de instelling die ik gewend ben van windows. Nu heb ik al een aantal tools geprobeerd en een aantal command line opties maar ik krijg het niet gefixed.

De magicmouse zelf werkt erg lekker maar ik vind het zonde dat ik zo liever het trackpad gebruik. Heeft iemand nog een aanrader waarmee ik simpelweg alleen de acceleration uit kan zetten voor de magic mouse?

[Voor 0% gewijzigd door Zayl op 13-08-2012 11:13. Reden: Aii punctuation error!]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee