Toon posts:

printer inkt-systemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 224712

Topicstarter
Ik wil een nieuwe printer kopen en het is me opgevallen dat Canon (misschien andere merken ook) is overgestapt naar een ander inktsysteem. Van een 7-inkt systeem (CMYK + pigment zwart + licht cyaan + licht magenta), naar een 6-inkt systeem (CMYK + pigment zwart + licht grijs).

Ik vind de overstap van licht magenta en licht cyaan als aanvullende kleuren naar licht grijs als aanvullende kleur opvallend, en vraag me af of dit evengoede resultaten kan geven. Wat zijn de kwaliteitsmogelijkheden van beide inkt concepten ?
Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen (behalve wat ik vaak lees: 'en de foto's zijn erg mooi').

Ben benieuwd en groet, André.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 14:24
Canon heeft sowieso allerlei verschillende ink-systemen, doorgaans is het bij Canon juist een 5 cartridge systeem. CMYK+Zwart... Maar misschien zou je eens kunnen beginnen met het linken naar de producten met de verschillende eigenschappen? Dat hoeft men(ik) toch niet zelf bij elkaar te zoeken? Vaak staat er bij de producten zelf al een uitleg over het interne systeem, Canon is nogal inventief op het gebied van inkjet en innoveert en verbeterd nog altijd en loopt daar graag te koop mee.

En misschien zit je wel naar producten uit verschillende ranges te kijken? Een licht cyaan en magenta zie je normaal gesproken vaker bij de duurdere apparaten en ipv die twee gewoon licht grijs in de simpelere printers (wat je overigens in 9 van de 10 fotoprinters vind van andere merken)

Anoniem: 224712

Topicstarter
Ik kijk alleen bij multifunctionals.

Als ik het goed zie gebruikt HP nog steeds het concept van de de lichte kleuren als extra kleuren voor meer kwaliteit bij foto's. Alleen moet je om deze te gebruiken de cartridge verwisselen. Dat heb ik nu ook en dat vind ik dat erg onhandig. Bij Canon zie ik het systeem met foto-zwart en grijs als extra kleuren, ook bij dure modellen. Blijkbaar behaalt Canon hier toch ook goede resultaten mee.
Als eisen heb ik: (1) Multifunctional, (2) geen cartridges hoeven te verwisselen, (3) Wifi, (4) LAN.
Ik kom dan uit op de Canon PIXMA MG6150.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee