Acties:
  • 0Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar een tablet waarvan ik de statusbalk kan verbergen tijdens fullscreen applicaties. Momenteel heb ik een Arnova 10. Deze blijft wat ik ook probeer de statusbalk tonen.

Naast dit, wifi en zowel 7" en 10" is er geen verdere hardware eis. Het belangrijkste is dat de statusbalk weg kan...

Als ik op Google zoek komen er heel veel resultaten die gaan van alle duidelijk tonen dat het met een bepaald tablet kan. Mijn Android telefoon verbergt de statusbalk automatisch.

Kan iemand me een apparaat tonen, of een methode waarbij/waarmee ik de balk wel kan verwijderen? Rooten of custom roms geen probleem.

Excuses voor een bijna platweg welke moet ik hebben vraag, maar ik loop tegen het einde van de tijd aan die ik heb, en dit is een "eis" die niet in de specs te vinden is; geen opzoekvraag, dus lijkt me gepast?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 96523

De statusbalk (ik neem aan degene bovenin het scherm) is softwarematig en kan, net als bij een telefoon, worden verborgen. Soms vereist het een bepaalde launcher (bv HTC Sense kan het standaard niet, maar ADW.Launcher wel), maar dat is dus geen probleem. Dus zelfs een custom rom of root is niet nodig.

Het moet dus ook gewoon mogelijk zijn op je Arnova 10, tenzij je hier niets op kan instaleren (custom launchers e.d.) of wanneer het er hard ingebakken zit.

In HoneyComb is er een ander "probleem", namelijk de knoppenbalk onderin het scherm. Deze kan (voor zover ik weet) nooit weg worden gehaald. Dit komt omdat Google er tegenwoordig vanuit gaat dat een tablet geen fysieke knoppen "nodig" heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Er zijn applicaties die dat kunnen; sommige launchers bijvoorbeeld hebben de mogelijkheden om de statusbalk standaard te verbergen, en hem met een swipe te tonen, waarna hij na een tijdje weer weggaat. Ik weet echter niet meer uit mijn hoofd welke launchers dat kunnen, maar ik ben het in het verleden wel tegengekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:15

KneoK

Not in a million lightyears

LauncherPro kan de statusbalk verbergen, dan kun je met je homeknop de statusbalk tevoorschijn toveren. Als je applicaties als gmail of de browser opent dan komt de statusbalk wel weer tevoorschijn. Ik weet alleen niet hoe compatible alternatieve launchers met tablets zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik kon geen enkele app vinden die het kon. Maar de ingebouwde gallery van de arnova 10 kan het (ineens) blijkbaar wel. Geen idee of het komt dat de custom rom het mogelijk heeft gemaakt (BirdieNl), of dat het al eerder kon (firmware 1.1.7). Maar ondanks dat ik het getest had deed hij dit niet, nu wel.

In ieder geval kunnen apps het op de arnova 10, en die heb ik. Dus dan wordt het nu een softwarevraag. Ik heb mijn antwoord!

Ik zal ook nog naar de launchers kijken, hoe die het gedaan hebben. Bedankt!

[Voor 8% gewijzigd door RwD op 04-07-2011 18:25]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee